Betere resultaten door een klantgedreven verkoopsaanpak

Niveau
Tijdsduur
Logo van Acerta Consult - Opleidingen

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Volgens de traditionele visie op verkoop moet u als verkoper de noden en problemen van een klant goed begrijpen. De aanpak van deze cursus gaat een stap verder. Hier leert u de focus leggen op zowel de zakelijke als persoonlijke doelstellingen die aan de basis liggen van die noden en problemen. Tijdens deze tweedaagse training ontwikkelt u inzichten die u toelaten de meerwaarde die u uw klant kunt aanbieden, in een breder kader te zien. Dankzij uw klantgedreven verkoopsaanpak luistert en communiceert u beter en stelt u meer diepgaande vragen. Dit beïnvloedt rechtreeks uw succesratio, uw prijs, uw marge en zeker ook uw relatie met uw klant.

Na deze training weet u

  • hoe u een commercieel ge…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar help+flanders@springest.be.

Volgens de traditionele visie op verkoop moet u als verkoper de noden en problemen van een klant goed begrijpen. De aanpak van deze cursus gaat een stap verder. Hier leert u de focus leggen op zowel de zakelijke als persoonlijke doelstellingen die aan de basis liggen van die noden en problemen. Tijdens deze tweedaagse training ontwikkelt u inzichten die u toelaten de meerwaarde die u uw klant kunt aanbieden, in een breder kader te zien. Dankzij uw klantgedreven verkoopsaanpak luistert en communiceert u beter en stelt u meer diepgaande vragen. Dit beïnvloedt rechtreeks uw succesratio, uw prijs, uw marge en zeker ook uw relatie met uw klant.

Na deze training weet u

  • hoe u een commercieel gesprek stuurt met als doel wederzijdse waardemaximalisatie;
  • met welke vragen u informatie krijgt over de doelstellingen, problemen en noden van uw klant;
  • hoe u het vertrouwen van uw klant wint zodat hij u ook persoonlijke informatie geeft;
  • hoe u deze informatie kan aanwenden om uw klant te overtuigen van de meerwaarde van uw voorstel;
  • hoe u objecties en weerstand kunt ombuigen naar acceptatie;
  • hoe u een verkoopsgesprek afsluit zodat uw klant vooruitgang heeft geboekt in zijn aankoopproces.

Tijdens deze tweedaagse opleiding krijgt u niet alleen het noodzakelijke theoretisch kader, we oefenen ook de verschillende vaardigheden in die nodig zijn om van u dè klantgedreven B2B-verkoper te maken. U leert een gesprek op ideale wijze openen en afronden, we oefenen het verzamelen van informatie en het effectief luisteren grondig in. U leert de emoties en de persoonlijke noden van uw klant interpreteren. Eens u dat onder de knie hebt, leert u presenteren in termen van ‘waarde voor uw klant’.

Doelgroep

Commerciële medewerkers, verkopers, account managers inB2B-verkoopsomgevingen van zowel industriële bedrijven als dienstenaanbieders.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar help+flanders@springest.be.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Acerta Consult - Opleidingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.