Opleiding Kwaliteitsmanagement

Type product
Tijdsduur
Logo van A.C.I./Action Coaching International

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Bewustwordingssessies betreffende kwaliteitsmanagement, IKZ:

  • Opleiding verbeterteams
  • Opleiding kwaliteitstechnieken
  • Opzet klachtenmanagement
  • Opleiding kosten van niet-kwaliteit
  • Opleiding data kwaliteit, data kwaliteit stewardship

Stuur ons uw vraag en wij maken vrijblijvend een offerte.

Informatie

  • Management, dienstchefs, supervisors,...
  • Administratieve als productiegerichte organisaties
  • In-Bedrijf training (op maat)
  • Duur: 1 dag

Technieken

Inhoud

Een praktische en bruikbare methode aanleren en toepassen om problemen efficiënt te omschrijven, de hoofdoorzaken in kaart te brengen en uit de mogelijke oplossingen de beste te kiezen. Hierbij worden een aantal technieken en v…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Bewustwordingssessies betreffende kwaliteitsmanagement, IKZ:

  • Opleiding verbeterteams
  • Opleiding kwaliteitstechnieken
  • Opzet klachtenmanagement
  • Opleiding kosten van niet-kwaliteit
  • Opleiding data kwaliteit, data kwaliteit stewardship

Stuur ons uw vraag en wij maken vrijblijvend een offerte.

Informatie

  • Management, dienstchefs, supervisors,...
  • Administratieve als productiegerichte organisaties
  • In-Bedrijf training (op maat)
  • Duur: 1 dag

Technieken

Inhoud

Een praktische en bruikbare methode aanleren en toepassen om problemen efficiënt te omschrijven, de hoofdoorzaken in kaart te brengen en uit de mogelijke oplossingen de beste te kiezen. Hierbij worden een aantal technieken en vaardigheden aangeleerd en wordt hun gebruik in deze context verduidelijkt.

Onderwerpen kunnen o.a. zijn:

  • Hoe gegevens verzamelen:
    • Controleblad, Regeldiagram, Stroomdiagram, Matrix
    • Tijd / Kosten -analyse...
  • Problemen kwesties analyseren
    • Vijf keer vragen waarom, Oorzaak-gevolg analyse , Relatiediagram
    • SWOT, Pareto
  • Ideeën generen en opties bekijken
    • Benchmarking, Zes denkpetten van de Bono
    • Krachtenveld analyse, Brainstormen
  • Beslissingen nemen
    • Consensustechniek, Beslissingsdiagram, Kosten/baten -analyse
    • Paarsgewijze vergelijking, Prioriteitenkruis
  • Activiteiten plannen
    • Actieplan, Vlagmethode, Kritieke-padanalyse
    • Gannt-grafiek, planningstabel, Boomdiagram
    • Taakanalyse

Verbeterteams

Het opzetten van verbeterteams

Via een systematische gemengde aanpak (een combinatie van opleiding en praktische toepassing op concrete pilootprojecten) leren de teamleden niet enkel hoe men in groep op een systematische wijze een probleem oplost. Door onmiddellijk het aangeleerde toe te passen, wordt een concreet probleem dat de teamleden relevant vinden, opgelost.

A.C.I. kan u hierin begeleiden

Klantgericht Denken en Doen

Inhoud

Opleiding en begeleiding van organisaties die het belang van klantgerichtheid willen inzien en dat practisch willen vertalen in hun beleid naar potentiële afnemers. 7 onderwerpen:

  • Wat is klantgericht denken
  • Hoe analyseer ik de klantgerichtheid van mijn organisatie.
  • Het meten van de klantgerichtheid
  • Het bepalen van de prioriteiten en ontwikkelen van een stappenplan voor klantgericht denken en doen
  • De instrumenten om klantgericht denken en doen in te voeren
  • Hoe klantgerichtheid van organisatie opvolgen en bijsturen
  • Hoe borgen?
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be