Communiceren met impact (ontwikkel uw communicatievaardigheden)

Niveau
Tijdsduur

Communiceren met impact (ontwikkel uw communicatievaardigheden)

Amelior
Logo van Amelior
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Amelior heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Wat mag je verwachten tijdens de training?

Jouw praktisch werkveld staat centraal. Meesterschap verkrijg je immers enkel door veel te oefenen. Respect voor de persoonlijkheid van elke deelnemer is dan ook gegarandeerd.

Er wordt gewerkt met concrete vragen en situaties van de deelnemers. Op basis hiervan worden tips aangereikt waardoor de zelfzekerheid en persoonlijke impact worden vergroot.

Tijdens het verloop van de workshop zal jij als cursist, en enkele mensen uit jouw omgeving, een vragenlijst invullen. Deze lijst zal jou een duidelijk beeld geven over je persoonlijke sterktes en aandachtspunten in communiceren met impact.

Na elke trainingsdag wordt er gewerkt met concrete opdrachten

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: .

Wat mag je verwachten tijdens de training?

Jouw praktisch werkveld staat centraal. Meesterschap verkrijg je immers enkel door veel te oefenen. Respect voor de persoonlijkheid van elke deelnemer is dan ook gegarandeerd.

Er wordt gewerkt met concrete vragen en situaties van de deelnemers. Op basis hiervan worden tips aangereikt waardoor de zelfzekerheid en persoonlijke impact worden vergroot.

Tijdens het verloop van de workshop zal jij als cursist, en enkele mensen uit jouw omgeving, een vragenlijst invullen. Deze lijst zal jou een duidelijk beeld geven over je persoonlijke sterktes en aandachtspunten in communiceren met impact.

Na elke trainingsdag wordt er gewerkt met concrete opdrachten gebaseerd op de persoonlijke leerbehoeften van elke deelnemer. De spreiding in tijd van de lesdagen laat de deelnemers toe het geleerde in hun praktijk om te zetten en feedback te krijgen op de inspanningen en resultaten van de voorbije periode. Voor de deelnemers is dit een stimulans om ook na de training te blijven werken aan persoonlijke impact.

Op het einde van de training heeft elke deelnemer dan ook een rijk palet aan handvaten en tips m.b.t. diverse gespreksstructuren: informeren en opdrachten geven, feedback geven en ontvangen, afspraken maken en opvolgen, omgaan met weerstand en apathisch gedrag, …

Programma

Betrouwbaar waarnemen

  • Wat is beïnvloeden?
    • Niet durven beïnvloeden versus manipuleren
    • Overtuigen versus zichzelf overtuigen
    • Spreken of luisteren?
  • Hoe kan je je gesprekspartner beter begrijpen?
    • Begrijpen versus beoordelen
    • Motivatie achter de argumentatie
    • Typologieën verruimen het perspectief van luisteren en zien
  • Betrouwbaarheid van waarnemen
    • Illusies
    • Relatie tot de praktijk van communcatie
  • Interpreteren van lichaamstaal
    • Welke motivatie steekt achter het gedrag?
    • Communiceren op non-verbaal niveau

Gericht luisteren

  • Een gesprek leiden door te luisteren
  • ‘Ja maar' reacties annuleren uit uw woordenschat
  • Een gesprek zonder doel is een verloren gesprek
  • ‘Koopsignalen' detecteren en ermee werken

Juiste vraagtechnieken

  • Soorten vragen
  • Pointers bepalen en hieraan vragen koppelen
  • Omgaan met agressief gedrag
  • Omgaan met apathisch gedrag
  • Betrokkenheid creëren bij het maken van afspraken

Overtuigend communiceren

Wat is het resultaat in je dagelijks werkveld?

  • Je gaat naar huis met heel wat persoonlijke handvaten en tips m.b.t. diverse gespreksstructuren die je kan toepassen in jouw dagelijkse realiteit. 
  • Je beschikt over inzicht en kennis omtrent het communicatieproces en de beïnvloedende factoren.
  • Je weet wat jouw persoonlijke voorkeuren zijn m.b.t. intentie en gedrag in communicatie.
  • Tijdens diverse gesprekstypes maak je gebruik van de meest elementaire gespreksvaardigheden
  • Je hanteert een professionele communicatie doordat je gebruik maakt van doelgerichte communicatie: observeren, luisteren en spreken.
  • Je begrijpt anderen beter.
  • Je krijgt gemakkelijker dingen van anderen gedaan. 

Voor wie?

De training is bestemd voor iedereen die vaardigheden in communicatie wil verwerven, opfrissen of verfijnen.

Dit is een basisopleiding omtrent communicatie. 
Of al dan niet wordt verder gegaan dan de basisaspecten van communicatie is afhankelijk van de groepsgroote en de ambitie van de deelnemers.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.