Afspreken en Aanspreken
- Tijdsduur
- Trainers
+4
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats
Startdata en plaatsen
placeAarle-Rixtel 28 nov. 2022Toon rooster event 28 november 2022, 09:00-17:00, Aarle-Rixtel, Dag 1 - Afspreken en Aanspreken |
Beschrijving
In de moderne organisatie vervangt de afspraak het bevel, of de opdracht, als sturingselement. Een opdracht is eenzijdig. Een afspraak is tweezijdig. Een afspraak bindt de medewerker, maar ook de baas. Het eenvoudige motto, ‘afspraak is afspraak’ blijkt in de praktijk ontzettend moeilijk te zijn. We maken te veel afspraken waardoor we ze onmogelijk allemaal na kunnen komen. Ondanks onze agenda vergeten we ze gewoon. De grootste valkuil is echter dat we afspraken niet duidelijk maken. ‘Ik zal er een keer naar kijken’, zeg je en het agendapunt verdwijnt op de stapel, terwijl de ander denkt dat je morgen met een oplossing komt.
Afspreken en aanspreken noemen we in één adem, omdat het twee zijd…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
In de moderne organisatie vervangt de afspraak het bevel, of de
opdracht, als sturingselement. Een opdracht is eenzijdig. Een
afspraak is tweezijdig. Een afspraak bindt de medewerker, maar ook
de baas. Het eenvoudige motto, ‘afspraak is afspraak’ blijkt in de
praktijk ontzettend moeilijk te zijn. We maken te veel afspraken
waardoor we ze onmogelijk allemaal na kunnen komen. Ondanks onze
agenda vergeten we ze gewoon. De grootste valkuil is echter dat we
afspraken niet duidelijk maken. ‘Ik zal er een keer naar kijken’,
zeg je en het agendapunt verdwijnt op de stapel, terwijl de ander
denkt dat je morgen met een oplossing komt.
Afspreken en aanspreken noemen we in één adem, omdat het twee
zijden van een medaille zijn. Naarmate we afspraken helderder
maken, kunnen we er ook toegespitst op terugkomen, wanneer we
elkaar aanspreken op het nakomen van de afspraken.
Werkwijze:
Deze opleiding bevat een mix van individuele en groepsoefeningen.
Aansluitend bij de ervaringen van de deelnemers inventariseren we
een aantal valkuilen bij het maken van resultaatafspraken. We komen
tot een aantal vuistregels om die valkuilen te vermijden. Er is
maar één manier om het aanspreken goed te leren: oefenen, oefenen
en nog eens oefenen.
Verkrijgen punten/uren Nobco en/of ICF:
- 7 CCEU Resource punten ICF (voor verlenging accr.)
- 2 PE-uren Nobco (voor aanvraag/verlenging accr.)
Doel:
- Resultaatgerichte gesprekken kunnen voeren.
- Kennis opdoen van indicatoren om zaken meetbaar te kunnen maken en acties te kunnen afspreken.
- Kunnen aanspreken zonder autoritair te worden en terug te vallen op de hiërarchie.
- Het verschil zien tussen ‘aanspreken’ en ‘afrekenen’.
Doelgroep:
De opleiding is bedoeld voor leidinggevenden, trainers, opleiders
en onderwijsgevenden, coaches en mentoren, die betere afspraken
wil maken en anderen gemakkelijker wilt aanspreken op
resultaten.
"Wat écht werkt als het om professioneel coachen gaat!"
Wij zijn als een van de eerste opleidings instelling met een specialisatie op coachopleidingen sinds 1992 bezig met het continue professionaliseren van het vakgebied coachen en het ontwikkelen van nieuwe geaccrediteerde coaches. Wij zijn de enige coachopleider ter wereld door ICF én EMCC geaccrediteerd.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.