Afspreken en Aanspreken (in-company)

Type product
Trainer
Dirk Verhoeven
Logo van Associatie voor Coaching
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Associatie voor Coaching heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 22 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

In de moderne organisatie vervangt de afspraak het bevel, of de opdracht, als sturingselement. Een opdracht is eenzijdig. Een afspraak is tweezijdig. Een afspraak bindt de medewerker, maar ook de baas.

Het eenvoudige motto, 'afspraak is afspraak' blijkt in de praktijk ontzettend moeilijk te zijn. We maken te veel afspraken waardoor we ze onmogelijk allemaal na kunnen komen. Ondanks onze agenda vergeten we ze gewoon. De grootste valkuil is echter dat we afspraken niet duidelijk maken. 'Ik zal er een keer naar kijken', zeg je en het agendapunt verdwijnt op de stapel, terwijl de ander denkt dat je morgen met een oplossing komt. 

Afspreken en aanspreken noemen we in één adem, omdat het twee zi…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Time management, Stress, ICT Management & Strategie, Planning en Integraal management.

In de moderne organisatie vervangt de afspraak het bevel, of de opdracht, als sturingselement. Een opdracht is eenzijdig. Een afspraak is tweezijdig. Een afspraak bindt de medewerker, maar ook de baas.

Het eenvoudige motto, 'afspraak is afspraak' blijkt in de praktijk ontzettend moeilijk te zijn. We maken te veel afspraken waardoor we ze onmogelijk allemaal na kunnen komen. Ondanks onze agenda vergeten we ze gewoon. De grootste valkuil is echter dat we afspraken niet duidelijk maken. 'Ik zal er een keer naar kijken', zeg je en het agendapunt verdwijnt op de stapel, terwijl de ander denkt dat je morgen met een oplossing komt. 

Afspreken en aanspreken noemen we in één adem, omdat het twee zijden van een medaille zijn. Naarmate we afspraken helderder maken, kunnen we er ook toegespitst op terugkomen, wanneer we elkaar aanspreken op het nakomen van de afspraken. 


Doelen van deze opleiding:

  • Resultaatgerichte gesprekken kunnen voeren
  • Kennis opdoen van indicatoren om zaken meetbaar te kunnen maken en acties te kunnen afspreken
  • Kunnen aanspreken zonder autoritair te worden en terug te vallen op de hiërarchie
  • Het verschil zien tussen 'aanspreken' en 'afrekenen'

"Wat écht werkt als het om professioneel coachen gaat!"

Wij zijn als een van de eerste opleidings instelling met een specialisatie op coachopleidingen sinds 1992 bezig met het continue professionaliseren van het vakgebied coachen en het ontwikkelen van nieuwe geaccrediteerde coaches. Wij zijn de enige coachopleider ter wereld door ICF én EMCC geaccrediteerd.

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
    Dirk Verhoeven - Een goed idee is een gerealiseerd idee!
    Dirk Verhoeven
    Een goed idee is een gerealiseerd idee!
    9,2

    Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be