star

Ervaringen van deelnemers

Ruim 9.000 onafhankelijke ervaringen.

15 Communicatiestijlen trainingen, cursussen & opleidingen

Bekijk ook: ICT Management & Strategie, Assertiviteit, Feedback geven en NIMA Interne- en Concerncommunicatie-B.

Bekijk ook: ICT Management & Strategie, Assertiviteit en Feedback geven.

check_box_outline_blank

Online DISC persoonlijkheidstest basis (Gratis)

Logo van At Monday

het beantwoorden van vragen een globaal beeld te krijgen van je gewenste communicatiestijl ofwel je gewenste gedragsstijl. De communicatiest…

check_box_outline_blank

E-learning Communicatievaardigheden

Logo van Expert Academy

In deze training worden we ons bewust van de belangrijkste communicatievaardigheden die we elke dag nodig hebben in onze job. Deze praktijkg…

check_box_outline_blank

Communicatievaardigheden

Logo van Expert Academy

Communicatievaardigheden - Assertief en overtuigend communiceren Communiceren is iets wat we dagelijks doen. Praten, luisteren en reageren, …

check_box_outline_blank

Communicatievaardigheden

Logo van Expert Academy
date_rangeDonderdag 28 november 2019 in Zemst

In deze training worden we ons bewust van de belangrijkste communicatievaardigheden die we elke dag nodig hebben in onze job. Deze praktijkg…

check_box_outline_blank

Assertief denken en handelen

Logo van Amelior
placeGent en Kortrijk

Programma Dag 1: Ontdek de verschillende basishoudingen in communicatie en je eigen communicatiestijl(en) Waarom is communicatie zo belangr…

check_box_outline_blank

Storytelling

Logo van Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant
Startgarantie
date_rangeDonderdag 24 oktober 2019 in Antwerpen en 2 andere data

Met storytelling verveel je je publiek niet langer met ongeïnspireerde promopraatjes, maar vertel je échte verhalen rond je merk op een man…

check_box_outline_blank

Storytelling - Summerschool

Logo van Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant
Startgarantie
date_rangeDonderdag 22 augustus 2019 in Antwerpen

Wat zijn de eerste woorden die bij mensen opkomen wanneer ze je naam horen en komt dat overeen met het imago dat jij voor ogen hebt? Verveel…

check_box_outline_blank

Assertiviteit : hoe voor uzelf opkomen

Logo van TEAMPOWER
date_rangeDinsdag 27 augustus 2019 in Teampower, Avenue Louis Gribaumont 179, 1200 Bruxelles en 2 andere data

Durf voor uzelf en uw mening op te komen en assertief te zijn, durf de confrontatie aangaan, ontwikkel uw zelfvertrouwen Assertiviteit word…

check_box_outline_blank

Team Management

Logo van TEAMPOWER
date_rangeMaandag 19 augustus 2019 in Teampower, Avenue Louis Gribaumont 179, 1200 Bruxelles en 2 andere data

Een team tot de hoogste prestaties leiden, het potentieel en de motivatie van zijn medewerkers ontwikkelen. Doelgroep Elke nieuwe manager e…

check_box_outline_blank

Online competentie training Wendbaar communiceren

Logo van GITP B.V.

Wendbare communicatie gericht ontwikkelen Wanneer medewerkers elkaars communicatiestijl herkennen en daar hun manier van communiceren op aan…

check_box_outline_blank

Effectief communiceren vanuit eigen kracht

Logo van Wolters Kluwer België
placeAntwerpen, Brussel (stad) en 5 andere regio's

Een geoliede communicatie garandeert een betere samenwerking tussen collega's, verhoogt uw werkplezier en leidt tot meer persoonlijke effec…

check_box_outline_blank

KEEP Professional®, voor management, verkoop en advies vaardigheden. (Nederlands)

Logo van Management KEEP Company Coaching

Beter samenwerken en leren omgaan met weerstand tijdens gesprekken. Secundair moest het programma: Voor alle professionals op alle niveau's,…

check_box_outline_blank

Met succes manager worden

Logo van IFE by Abilways

Lukken als manager aan het hoofd van het team• Intern en externe mensen, bronnen en hulpmiddelen identificeren.• De aanwezige machtsverhoudi…

check_box_outline_blank

Cruciale communicatievaardigheden in HR

Logo van SD Worx Opleidingen / Formations

De reeks ‘Cruciale Communicatievaardigheden in HR’ is dan ook veel meer dan gewoon een aantal vaardigheidstrainingen. We gaan dan ook verder…

check_box_outline_blank

Cursus Effectief Onderhandelen

Logo van Eduvision
date_rangeVrijdag 16 augustus 2019 in Antwerpen en 26 andere data

Onderhandelen is een specifieke vaardigheid en het succes van een onderhandeling die vooral is gebaseerd op goede communicatie, een flinke …

Tips voor het maken van een goede keuze

Wat is Communicatiestijlen? Iedereen heeft een eigen stijl van communiceren. De één houdt zich in en geeft ruimte, de ander uit zich en stelt eisen. Mensen kunnen volgzaam of leidend zijn, toegeeflijk of dominant, ondersteunend of uitdagend. Hierin zien we de tegenstelling tussen coöperatief en competitief. Sommigen zijn rustig, anderen juist spraakzaam. Mensen zijn open of geremd, bedachtzaam of vlot. Dit is de psychologische tegenstelling tussen introvert en extravert. De communicatieve stijl die mensen hebben komt voort uit hun persoonlijkheid. Een volgzaam en gevend persoon noemen we coöperatief. Zo iemand heeft een zorgende stijl. Welzijn, een goede sfeer en relaties zijn een focus voor deze mensen: 'wat voelt iemand hierbij?' Iemand die feiten belangrijker vindt dan emoties en dominant is ingesteld, noemen we een directief persoon. Daarbij hoort een regisserende stijl. Bij dit soort mensen staat resultaat voorop: 'wat kunnen we ermee?' Een emotioneel en uitdagend mens noemen we expressief. Zo’n persoon heeft vaak een motiverende stijl. Kansen en mogelijkheden staan bij mensen met deze stijl centraal: 'hoe kan ik helpen?' Een zakelijk type dat de omgeving in zich opneemt is een beschouwend persoon. Zo iemand heeft een onderzoekende stijl. Logica, detail en rechtvaardigheid zijn belangrijk bij mensen met deze voorkeursstijl: 'hoe zit het precies in elkaar?'