star

Ervaringen van deelnemers

Ruim 12.000 onafhankelijke ervaringen.

Cursus of Training Luisteren & Luistervaardigheden

Bekijk ook: Telefoneren, Basiskennis Loonadministratie (BKL), NIMA Interne- en Concerncommunicatie-B, Toetsen & beoordelen en Nederlandse taal & grammatica.

Bekijk ook: Telefoneren, Basiskennis Loonadministratie (BKL) en NIMA Interne- en Concerncommunicatie-B.

check_box_outline_blank

Dagelijks uw mannetje staan

Logo van IFE by Abilways

Gebruik maken van de tools assertiviteit en zelfbevestiging • Luistervaardigheden ontwikkelen. • Empathie ten dienste van uw communicatie. •…

check_box_outline_blank

Workshop - Gesprekstechnieken

Logo van Flex Academy - België
date_rangeMaandag 4 februari 2019 in Dendermonde en 38 andere data

Programma Uitgangspunten van gesprekstechnieken Gespreksstijlen Effectief communiceren Luistervaardigheden Certificaat De Workshop - Gesprek…

check_box_outline_blank

Luistervaardigheden en 'NLP-vragen'

Logo van UNLP
Thumbnail sddefault

Deze unieke gecertificeerde NLP Master Coach opleiding met Dr. Vincent van der Burg en Marcel Meijlink stelt je in staat om de hoogst mogeli…

check_box_outline_blank

Workshop - Communicatie voor medewerkers

Logo van Flex Academy - België
date_rangeMaandag 4 februari 2019 in Dendermonde en 38 andere data

Programma Uitgangspunten van communicatie Gesprekken voeren Effectieve communicatie Luistervaardigheden Certificaat De Workshop - Communicat…

check_box_outline_blank

Workshop - Communiceren

Logo van Flex Academy - België
date_rangeMaandag 4 februari 2019 in Dendermonde en 38 andere data

Programma Uitgangspunten communiceren Gespreksvoering Luistervaardigheden Communicatie en Feedback Certificaat De Workshop - Communiceren bi…

check_box_outline_blank

Workshop - Basiskennis Communicatie

Logo van Flex Academy - België
date_rangeMaandag 4 februari 2019 in Dendermonde en 38 andere data

Programma Uitgangspunten van communicatie Effectief communiceren Luistervaardigheden Praktijkoefeningen Certificaat De Workshop - Basiskenni…

check_box_outline_blank
Thumbnail communicatie

Hoe leer ik beter te communiceren?

Logo van Stichting Gezondheid Nederland
Thumbnail communicatie

Luistervaardigheden helpen je om het gesprek soepel te laten verlopen. Praat vanuit ik-termen, bv “Ik voel…” en “Het komt op mij over…” i.p.…

check_box_outline_blank
Thumbnail 126149f0067 sybi

Communicatie op de werkvloer

Logo van NXT-PRO
Thumbnail 126149f0067 sybi

Programma Verbale communicatie Gedragsrechthoek Feedback geven: ik-boodschap, kapotte plaat, side-track, misten De kracht van positieve feed…

check_box_outline_blank
Thumbnail 126149f0080 sybi

Communicatie voor leidinggevenden

Logo van NXT-PRO
Thumbnail 126149f0080 sybi

Programma Leiderschapstijlen Communicatiemanieren Empathisch luisteren, doorvragen en samenvatten (Positieve) feedback Praktijkoefeningen Ti…

check_box_outline_blank

HBO-module Communiceren

Logo van NTI

U leert hoe u feedback geeft en werkt aan uw luistervaardigheden, heDaarom kiest u voor HBO-module Communiceren van het NTI. 6 maanden 4 EC …

Tips voor het maken van een goede keuze

Wat is Luisteren & Luistervaardigheden? Luisteren is geen passieve bezigheid. Goed luisteren is een kunst, een kunst die je kunt leren. Het stellen van vragen is daarbij heel belangrijk. Ook zaak is het om je eigen ideeën en vooroordelen op de achtergrond te houden. De vaardige luisteraar heeft een open houding en een open geest. Een zekere nieuwsgierigheid helpt. Interesse in anderen ook. Ben je alleen geïnteresseerd in mensen die erg op jezelf lijken of sta je ook open voor afwijkende meningen en andere levensstijlen? Kun je luisteren naar mensen met wie je het fundamenteel oneens bent en dan toch zoeken naar overeenkomsten? Veel dingen kunnen van meerdere kanten bekeken worden. Durven twijfelen is een kracht. Het combineren van tegenstrijdigheden kan heel uitdagend zijn. Maar het allerbelangrijkste van goed luisteren is dat je de ander niet te letterlijk aan zijn of haar woorden houdt. Het gaat niet om de retoriek, maar om de boodschap. Soms zeggen mensen het niet zo handig, maar is hun bedoeling goed. Probeer je de positie van de ander voor te stellen, leef je in en je zult hem of haar begrijpen.