SEO en SEA Specialist In-company

Type product

SEO en SEA Specialist In-company

Competence Factory Incompany
Logo van Competence Factory Incompany
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Competence Factory Incompany heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Hoe zorg je dat je online beter vindbaar bent dan je concurrenten, en dat potentiële klanten bij jou terechtkomen? Daar zet je SEO en SEA voor in. Wist je al waarschijnlijk, maar dit góed doen is nog best lastig. In de zesdaagse opleiding SEO en SEA Specialist leer je webteksten optimaliseren voor zoekmachines. Ook ontdek je op welke zoekwoorden je het beste kunt adverteren. Zo is de opleiding opgebouwd:
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • SEO-copywriting
  • Local SEO
  • Google Ads basis
  • Google Ads gevorderd

Programma van de opleiding SEO en SEA Specialist

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

College 1
  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zoekmachine adverteren (SEA), Zoekwoorden-onderzoek, SEO, Zoekmachine marketing (SEO/SEA) en Mediaplanning.

Hoe zorg je dat je online beter vindbaar bent dan je concurrenten, en dat potentiële klanten bij jou terechtkomen? Daar zet je SEO en SEA voor in. Wist je al waarschijnlijk, maar dit góed doen is nog best lastig. In de zesdaagse opleiding SEO en SEA Specialist leer je webteksten optimaliseren voor zoekmachines. Ook ontdek je op welke zoekwoorden je het beste kunt adverteren. Zo is de opleiding opgebouwd:
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • SEO-copywriting
  • Local SEO
  • Google Ads basis
  • Google Ads gevorderd

Programma van de opleiding SEO en SEA Specialist

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

College 1
  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?
College 2
  • Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
  • Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe? 
  • Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
  • Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

SEO-Copywriting

College 1
  • Hoe werkt Google?
  • Wat betekent 'relevantie'?
  • Linkbuilding nieuwe stijl: dit is het, en daarom is het belangrijk
  • Tools die je kunt gebruiken om je tekst beter vindbaar te maken
  • Zo zet je een SEO-strategie op
  • Cases: waarom zijn bepaalde sites zo verschrikkelijk goed vindbaar?
College 2
  • Zo maak je een keyword-analyse
  • Oké, en waar laat je die woorden op je pagina?
  • Schrijfopdracht: optimaliseer een bestaande tekst voor Google
  • De balans tussen leesbaarheid en vindbaarheid
  • Welke keyword-density moet je gebruiken?
  • Redigeertips: zo maak je een bestaande tekst snel SEO-proof
  • Afronding, vragen en evaluatie: laat je eigen teksten beoordelen door de groep of je docent

Local SEO

College 1
  • Wat is lokale SEO en wat zijn navigatie-apps?
  • Wat zijn lokale zoekopdrachten en hoe verandert ons zoekgedrag?
  • Hoe doe je een lokaal zoektermenonderzoek?
  • Wat is Google Mijn Bedrijf en hoe kom je in het lokale 3-pack?
College 2
  • Jouw Google Mijn Bedrijf profiel aanmaken, claimen en verifiëren
  • De 12 belangrijkste GMB-functies en hoe je deze optimaal inricht (je gaat aan de slag met jouw eigen case!)
  • Wat zijn NAW-vermeldingen en hoe verkrijg je ze?
  • Review management: zo ga je om met positieve én negatieve reviews

Google Ads basis

College 1
  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
  • Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.
College 2
  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

Google Ads gevorderd

Dag 1 College 1
  • Recap van Google Ads basis
  • Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
  • Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken
College 2
  • Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en  kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
  • Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
  • Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. Biedstrategieën handmatig versus automatisch
Dag 2 College 3
  • Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieën en remarketing list for search ads (RLSA)
  • Recap van voorgaande stof
College 4
  • Voorbereiding op hetGoogle Ads Search examen
  • Een proefexamen maken tijdens de les
  • Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
  • We sluiten af met hetGoogle Ads Search examen, je weet meteen of je geslaagd bent
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.