Future Proof Contentmanager

Tijdsduur
Trainers
Anouk Benders+6
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Future Proof Contentmanager

Competence Factory
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 1.704 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
20 sep. 2024 tot 27 sep. 2024
placeUtrecht
29 nov. 2024 tot 6 dec. 2024
placeUtrecht
6 jan. 2025 tot 13 jan. 2025
placeUtrecht
6 mar. 2025 tot 13 mar. 2025
placeUtrecht
14 mei. 2025 tot 21 mei. 2025
placeUtrecht
15 jul. 2025 tot 22 jul. 2025
placeUtrecht
22 sep. 2025 tot 29 sep. 2025
placeUtrecht
28 nov. 2025 tot 5 dec. 2025

Beschrijving

Het is belangrijk om als organisatie toekomstbestendig te zijn in een snel veranderende markt. Met deze opleiding dompel je jezelf onder in de wereld van contentcreatie, zowel mét als zonder AI. Bereid je voor op de veranderingen die de toekomst van elk bedrijf vereist. Ontvouw het verhaal van je organisatie op diverse fronten, zoals op social media. Leer niet alleen wát je moet vertellen, maar ook hóe je het op jouw eigen persoonlijke en doelgerichte manier doet en hoe je hierin je team meekrijgt. Stoom je klaar voor de toekomst! De opleiding Future Proof Contentmanager bestaat uit 9 trainingen die goed op elkaar aansluiten:
  • Visuele Contentcreatie met AI
  • AI Prompting & ChatGPT
  • Brand Strat…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ChatGPT, Business intelligence, Unified Modeling Language (UML), Blockchain en Artificial Intelligence.

Het is belangrijk om als organisatie toekomstbestendig te zijn in een snel veranderende markt. Met deze opleiding dompel je jezelf onder in de wereld van contentcreatie, zowel mét als zonder AI. Bereid je voor op de veranderingen die de toekomst van elk bedrijf vereist. Ontvouw het verhaal van je organisatie op diverse fronten, zoals op social media. Leer niet alleen wát je moet vertellen, maar ook hóe je het op jouw eigen persoonlijke en doelgerichte manier doet en hoe je hierin je team meekrijgt. Stoom je klaar voor de toekomst! De opleiding Future Proof Contentmanager bestaat uit 9 trainingen die goed op elkaar aansluiten:
  • Visuele Contentcreatie met AI
  • AI Prompting & ChatGPT
  • Brand Strategy
  • Corporate Storytelling
  • Doelgericht Plannen en Organiseren
  • Agile en Scrum voor Marketing en Communicatie
  • Presenteren met Impact en Overtuiging
  • Doelgericht Communiceren en Beïnvloeden
  • Design Sprint Facilitator

Programma van de opleiding Future Proof Contentmanager

Visuele Contentcreatie met AI

Tijdens deze training leer je

  • Contentcreatie in samenwerking met AI
  • Een consistente beeldtaal ontwikkelen
  • AI-gedreven video- en animatietools
  • Je eigen visuele testcase

AI Prompting & ChatGPT

  • Introductie
  • Over ChatGPT en andere generative AI
  • Wat is ‘Prompt Engineering’ en hoe doe je dat?
  • Je werk efficiënter inrichten met generative AI
  • Beelden en teksten genereren met generative AI
  • De risico’s en juridische aspecten van generative AI

Brand Strategy

Dag 1 Ochtend
  • Waarom branding?
  • Branding in vergelijking met marketing en sales
  • Archetypen & Personificatie
Middag
  • Kernwaarden & Merkwaarden
  • Look & feel
  • Brand assets
Dag 2 Ochtend
  • Positionering
  • Doelgroepen & Persona’s
Middag
  • Internal branding & collega’s meenemen
  • Implementatie
  • Case

Online Storytelling

Ochtend
  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
Middag
  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

Doelgericht Plannen en Organiseren

Ochtend

  • Randvoorwaarden voor een goede planning
  • Een planning maken die bij je past
  • Inzicht in je werkzaamheden en routines
  • Realistische deadlines stellen

Middag

  • Doelen formuleren en wat je hiervoor nodig hebt
  • Het verschil tussen teamdoelen en persoonlijke doelen
  • De stappen naar je doel bepalen en deze integreren in je planning
  • Stressfactoren en hoe je daarmee omgaat
  • Je template voor jouw doelen compleet maken
  • Breng alles samen!

Agile en Scrum voor Marketing en Communicatie

Dag 1 Ochtend
  • First things first: wat is het verschil tussen Agile, Lean, Kanban en Scrum?
  • Wat hebben ze met elkaar te maken?
  • Hoe zijn Agile, Lean, Kanban en Scrum relevant voor marketing, communicatie, sales en HRM?
Middag
  • Het grote Scrum-plaatje: rollen, rituelen en artefacten
  • Wat ze je niet vertellen, maar wat je wel moeten weten over Agile en Scrum
  • Wat is een Sprint Review?
  • En wat is een Sprint Retrospective?
Dag 2 Ochtend
  • Aan de slag met Scrum
  • Handige tools om te gebruiken
  • Aanloop naar je eerste Sprint
Middag
  • Verdieping: Vision, Sprint Goal, Roadmap
  • Verdieping: Scaling Agile
  • Voorbereiding op je examen (Scrum Master of Product Owner)
  • Retrospective

Presenteren met Impact en Overtuiging

Dag 1 Ochtend: Presenteren met een doel
  • Less is more; de opbouw van een effectieve presentatie
  • Ontdek de kern van jouw presentatie
  • Bouwen vanuit kernboodschappen
  • Doelgericht toepassen en weglaten van informatie en details
Middag: Doelgerichte storytelling
  • Breng je boodschap als een verhaal
  • Verhalend vertellen met doel voor ogen
  • De impact van stilte, tempo en dynamiek
  • Beeldgebruik als ondersteuning
Dag 2 Ochtend: Baas op het podium
  • De aandacht pakken en vasthouden
  • Adem en stemgebruik
  • Je houding en gronding
  • Het belang van je non-verbale communicatie
  • Grip op de omgeving
Middag: Spreken met intentie en overtuiging
  • Spreken vanuit beleving en fascinatie
  • Oprecht contact maken met je publiek
  • Jouw authentieke presentatiestijl
  • Werken vanuit overtuigingsstrategieën en intenties
  • Presenteren met impact en overtuiging

Design Sprint Facilitator

College 1
  • Design Sprints: introductie
  • Customer Journey Map als visuele weergave van een challenge
  • How Might We-notes: focussen op wat belangrijk is
College 2
  • 4-step sketch: een methode om iedereen binnen het team te laten bijdragen aan concrete oplossingen
  • Decide: voorkomen dat je groep blijft steken in discussie en aannames
  • Prototype: binnen één dag met een team een prototype maken
  • Interviews: verschillende technieken om gestroomlijnde interviews mee af te nemen

Doelgericht Communiceren en Beïnvloeden

College 1
  • Inzicht in het effect van je huidige manier van communiceren
  • De werking van doelgericht communiceren en beïnvloeden
  • Invloed van overtuigingen en persoonlijkheden
  • Je eigen communicatiestijl ontdekken
College 2
  • Duidelijk en helder communiceren
  • Situaties beïnvloeden met effectieve communicatie
  • Het effect van verbaal en non-verbaal gedrag
  • Je leert positief manipuleren

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: ChatGPT.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Anouk Benders
Anouk Benders
Persoonlijk Leiderschap Trainer en Coach
9,6
Mandy Schild
Mandy Schild
Creative Entrepreneur | Visualizer | Presentation Specialist | Prezi Expert | Marketeer Msc.
9,7
wendy oude veldhuis
Marketingstrategie & marketingpsychologie
9
Loek Daemen
Loek Daemen
Helping people tell authentic stories
9,3

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.