Amazon Specialist (virtueel)


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
computer Online: Virtueel 19 sep. 2025 tot 26 sep. 2025Toon rooster event 19 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 26 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon Advertising |
computer Online: Virtueel 24 nov. 2025 tot 1 dec. 2025Toon rooster event 24 november 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Verkopen via Amazon event 1 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Amazon Advertising |
Beschrijving
Daarom kies je voor Edumia
★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Training Amazon Specialist
Producten verkopen via Amazon biedt toegang tot een wereldwijd publiek van miljoenen potentiële klanten, zonder dat je hoeft te investeren in een eigen e-commerceplatform. Tegelijkertijd kan het platform ook uitdagend en competitief zijn. Om succesvol te zijn, moet je meer doen dan alleen je producten online zetten; je moet strategisch te werk gaan.
Deze training biedt je een gestructureerde aanpak in vier overzichtelijke stappen, waarbij je leert hoe je je interne organisatie inricht en effectieve verkoopstrategieën ontwikkelt. Of je nu bestaande producten aanbiedt of je eigen private label producten wilt lanceren.
Daarnaast gaan we diep in op Amazon advertising, e…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Daarom kies je voor Edumia
★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Training Amazon Specialist
Producten verkopen via Amazon biedt toegang tot een wereldwijd
publiek van miljoenen potentiële klanten, zonder dat je hoeft te
investeren in een eigen e-commerceplatform. Tegelijkertijd kan het
platform ook uitdagend en competitief zijn. Om succesvol te zijn,
moet je meer doen dan alleen je producten online zetten; je moet
strategisch te werk gaan.
Deze training biedt je een gestructureerde aanpak in vier
overzichtelijke stappen, waarbij je leert hoe je je interne
organisatie inricht en effectieve verkoopstrategieën ontwikkelt. Of
je nu bestaande producten aanbiedt of je eigen private label
producten wilt lanceren.
Daarnaast gaan we diep in op Amazon advertising, een cruciaal
onderdeel om je producten zichtbaar te maken en je verkoop te
stimuleren. Van basisprincipes tot geavanceerde technieken, ontdek
hoe je campagnes opzet, analyseert en optimaliseert om je rendement
te maximaliseren en je producten naar de top van de zoekresultaten
te brengen.
Voor wie is deze training?
Wil je zelf bestaande- of juist nieuwe private label producten
via Amazon verkopen? En door middel van advertenties het volledige
potentieel van Amazon benutten? Dan is deze training geschikt voor
jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke
aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de
theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het
MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die
in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers
werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.
Voorkennis
Voorkennis van verkopen via Amazon en/of Amazon advertising is niet noodzakelijk.
Wat levert de training je op?
- Je verkrijgt diepgaande kennis over verkopen via Amazon én Amazon advertising, zodat je zelf Amazon accounts kunt opzetten en inrichten.
- Je verkrijgt inzicht in het selecteren van de juiste (private label) producten en bijbehorende leveranciers.
- Je kunt een waardevolle product propositie maken die structureel bovenaan staat in de Amazon zoekresultaten.
- Je verkrijgt inzicht in het verwerken, managen en verzenden van Amazon orders.
- Je verkrijgt inzicht in het SEO optimaliseren van je productlisting om het meest optimale rendement uit Amazon te halen.
- Je bent instaat om aan de hand van data je resultaten te monitoren en analyseren ten behoeve van groei in verkopen of verbetering van andere KPI’s.
- Je leert de verschillen tussen automatische- en handmatige advertentie campagnes en kunt beide campagnetypen effectief inzetten.
- Je kunt Sponsored Products, -Brands én -Display (remarketing) campagnes creëren en optimaliseren.
- Je leert hoe je met tools (waaronder Helium 10) de effectiviteit van je advertising werkzaamheden kunt verbeteren.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses (waaronder experimenten en A/B testen) leer je kansen ontdekken om groei te realiseren.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Amazon (advertising) account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Hoe ziet de training eruit?
De training bestaat uit 2 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. Ook op je eigen Amazon-account. De training is opgebouwd uit 2 trainingen: Verkopen via Amazon en Amazon Advertising.
De training ziet er als volgt uit:
Dag 1: Verkopen via Amazon
- Introductie in verkopen via Amazon.
- Creëren van plan aanpak en stellen van doelen.
- Lijst met potentiële (private label) producten (met voldoende vraag/marge) samenstellen.
- Inkopen van producten bij betrouwbare (Chinese) leveranciers (o.a. zoektocht, contact leggen, betaalopties, verzekeren en verzenden).
- Amazon account aanmaken.
- Amazon account inrichten (producten opvoeren).
- Product propositie maken (o.a. toepassen van SEO via titels en zoekwoordonderzoek, foto’s maken en omschrijven, de ‘buy-box’, merknaam bedenken en registreren en design verpakking).
- Focus en belangrijke indicatoren van de ‘Amazon Customer Journey’.
- Producten lanceren en genereren van de eerste reviews.
- Verwerken van Amazon orders en voorraadmanagement.
- Verzenden vanuit Nederland of via Fullfillment By Amazon (FBA).
- BTW regelgeving in het buitenland (en hoe te verwerken in de administratie).
- Productlisting optimaliseren (o.a. statistieken analyseren, A/B testen, zoekwoorden verwerken in listing en reviews laten groeien).
- Uitbouwen Amazon business (o.a. meerdere producten, via social media en maillist opbouwen).
- Tips en tools voor meer verkoop.
Dag 2: Amazon advertising
- Introductie (en potentieel van) Amazon advertising.
- Opzetten van automatische campagnes.
- Opzetten van handmatige via zoekwoorden getargete campagnes.
- Helium 10 (software) in je voordeel gebruiken.
- Opzetten van Sponsored Products campagnes.
- Opzetten van Sponsored Brands campagnes.
- Inzet van video targeting.
- Inzet van Sponsored Display product targeting.
- Inzet van Sponsored Display remarketing.
- Producten laten ranken op de eerste pagina.
- Periodieke rapporten creëren en analyseren.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.