Facebook & Instagram Specialist (virtueel)


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
computer Online: Virtueel 25 jun. 2025 tot 9 jul. 2025Toon rooster event 25 juni 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Facebook & Instagram Marketing event 2 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Facebook & Instagram Advertising Basis event 9 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Facebook & Instagram Advertising Gevorderd |
computer Online: Virtueel 17 sep. 2025 tot 1 okt. 2025Toon rooster event 17 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Facebook & Instagram Marketing event 24 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Facebook & Instagram Advertising Basis event 1 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Facebook & Instagram Advertising Gevorderd |
computer Online: Virtueel 13 nov. 2025 tot 27 nov. 2025Toon rooster event 13 november 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Facebook & Instagram Marketing event 20 november 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Facebook & Instagram Advertising Basis event 27 november 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Facebook & Instagram Advertising Gevorderd |
Beschrijving
Daarom kies je voor Edumia
★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Facebook en Instagram zijn prachtige kanalen om in contact te treden met bestaande en nieuwe doelgroepen. Een juiste inrichting van beide accounts zorgt voor een goede fundering voor het verkrijgen van organisch succes. Om de kracht van je activiteiten en het rendement te versterken kunnen advertenties niet ontbreken.
In de Facebook & Instagram Specialist opleiding verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in het beheren en vermarkten van je Facebook en Instagram accounts. Met de opgedane inzichten kun je beide platformen en bijhorende advertentie campagnes inrichten, beheren, analyseren en optimaliseren. Je gaat ook daadwerkelijk aan de slag met de optimalisatie van je Facebook …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Daarom kies je voor Edumia
★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Facebook en Instagram zijn prachtige kanalen om in contact te
treden met bestaande en nieuwe doelgroepen. Een juiste inrichting
van beide accounts zorgt voor een goede fundering voor het
verkrijgen van organisch succes. Om de kracht van je activiteiten
en het rendement te versterken kunnen advertenties niet
ontbreken.
In de Facebook & Instagram Specialist opleiding verkrijg je
diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in het beheren en
vermarkten van je Facebook en Instagram accounts. Met de opgedane
inzichten kun je beide platformen en bijhorende advertentie
campagnes inrichten, beheren, analyseren en optimaliseren. Je gaat
ook daadwerkelijk aan de slag met de optimalisatie van je Facebook
en Instagram accounts, waardoor je aan het eind van de opleiding
zelf goed ingerichte accounts en advertentie campagnes hebt
gecreëerd.
Voor wie is deze opleiding?
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht
verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze
opleiding geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met
veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van
diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag
willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het
MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die
in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers
werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.
Voorkennis
Voorkennis van Facebook & Instagram is niet noodzakelijk.
Wat levert de opleiding je op?
- Je kunt de belangrijke doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) van je Facebook en Instagram activiteiten (zowel organisch als advertising) bepalen.
- Je verkrijgt inzicht in hoe je het best onderwerpen kunt bepalen, vinden, beoordelen en opslaan.
- Je verkrijgt inzicht in hoe je het best (goed converterende) content kunt creëren en kunt verrijken met video’s en afbeeldingen.
- Je verkrijgt inzicht in de belangrijke pagina/profiel voorwaarden, het plaatsen van (ingeplande) content, het uitvoeren van zoekopdrachten en hashtag strategieën van Facebook en Instagram.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Facebook (Ad platform) & Instagram advertising, zodat je zelf campagnes kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
- Je kunt binnen Instagram zogeheten Visuals en Stories advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
- Je kunt de belangrijke Facebook en Instagram advertentie activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
- Je kunt campagnes via een volledige online verkoop funnel opzetten en met een experimentele strategie het rendement maximaliseren.
- Je kunt geavanceerde mogelijkheden als remarketing, in-debt Look-a-like- en Custom audiences inzetten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de campagne kunt verhogen.
- De opleiding wordt gebaseerd op het eigen Facebook en Instagram account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de opleiding met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de opleiding ontvang je een certificaat van deelname.
Hoe ziet de opleiding eruit?
De opleiding bestaat uit 3 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. Ook op je eigen Facebook en Instagram (Meta) advertising-account. De opleiding is opgebouwd uit 3 trainingen: Facebook & Instagram marketing, Facebook & Instagram Advertising Basis en Facebook & Instagram Advertising voor Gevorderden.
De opleiding ziet er als volgt uit:
Dag 1: Facebook & Instagram marketing
- Introductie in Facebook & Instagram marketing.
- Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
- Jouw social content strategie:
- Onderwerpen bepalen.
- Content vinden, beoordelen en opslaan.
- Creëren van content (afbeeldingen en blog/vlog tips).
- Facebook:
- Pagina voorwaarden.
- Content plaatsen.
- Facebook advertising (basis).
- Analytics.
- Instagram:
- Profiel voorwaarden.
- Content plaatsen.
- Hashtag strategie(ën).
- Later/buffer om content in te plannen.
Dag 2: Facebook & Instagram advertising - The basics
- Introductie in Facebook & Instagram advertising.
- Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
- Content:
- Creëren van goed converterende content.
- Gebruik van foto’s en video’s (tips en tools).
- Facebook Ad platform:
- Structuur van advertentie campagnes.
- Facebook Business Manager.
- Doelstelling(en), doelgroep(en), budget en content bepalen.
- Instagram Advertising:
- Nuances ten opzichte van Facebook.
- Visuals en Stories Ads.
- Installeren van de conversie pixels.
Dag 3: Facebook & Instagram advertising op gevorderd niveau
- Rendement maximaliseren via de experimentele strategie (o.a. A/B testen).
- Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
- Ads opzetten via volledige online verkoop funnel.
- Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren en de beoordeling van ratioscores).
- Inzetten van remarketing.
- Inzetten van in-debt Look-a-like audiences en Custom audiences.
- Toepassen van de doelgroep statistieken tool om direct potentiële klanten te targeten.
- Geavanceerde mogelijkheden van de tracking pixels.
- Leren omgaan met het effect van de iOS 14 update.
- Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.