Google Analytics 4 Gevorderd (virtueel)


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
computer Online: Virtueel 17 jul. 2025 tot 24 jul. 2025Toon rooster event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 1 event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 2 |
computer Online: Virtueel 29 sep. 2025 tot 6 okt. 2025Toon rooster event 29 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 1 event 6 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 2 |
computer Online: Virtueel 26 nov. 2025 tot 3 dec. 2025Toon rooster event 26 november 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 1 event 3 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 2 |
Beschrijving
Daarom kies je voor Edumia
★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Training Google Analytics 4 Gevorderd
Google Analytics 4, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in?
In de Google Analytics 4 training voor gevorderden verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics 4. Meer geavanceerde facetten als verkenningsrapporten, gebeurtenissen (via GTM) en campagneverkeer passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics 4 account tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren.
Voor wie is deze training?
Wil je ze…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Daarom kies je voor Edumia
★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Training Google Analytics 4 Gevorderd
Google Analytics 4, dé tool om inzicht te krijgen over de
bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een
effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je
online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool
effectief in?
In de Google Analytics 4 training voor gevorderden verkrijg je
diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics 4.
Meer geavanceerde facetten als verkenningsrapporten, gebeurtenissen
(via GTM) en campagneverkeer passeren de revue. Met de opgedane
inzichten kun je je Google Analytics 4 account tot in diepte
inrichten, analyseren en interpreteren.
Voor wie is deze training?
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht
verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze
training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met
veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van
diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag
willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het
MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die
in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers
werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.
Voorkennis
Voorkennis van Google Analytics 4 is noodzakelijk. Beheers je vrijwel ieder van de onderwerpen die aan bod komen van de Google Analytics 4 basis training? Dan is de Google Analytics 4 training voor gevorderden de meest geschikte training voor jou.
Wat levert de training je op?
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics 4, zodat je zelf accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cross domain- en e-commerce tracking en de telmethode van belangrijke gebeurtenissen aanpassen), zodat je ieder Google Analytics 4 account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking implementatie.
- Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
- Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via conversies en trechters.
- Je kunt zelf geavanceerde rapporten (verkenningen) opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics 4 account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Bij afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Hoe ziet de training eruit?
De training bestaat uit 2 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. Ook op je eigen Google Analytics 4-account. De training is inclusief een onderdeel dat je voorbereidt op het examen tot Google Analytics 4 Certified Professional.
De training ziet er als volgt uit:
Dag 1: Google Analytics 4 op gevorderd niveau
- Korte terugblik op de Google Analytics 4 basis training.
- Geavanceerde inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
- Campagneverkeer meetbaar maken (via UTM-tagging) en analyseren.
- Verkeersbronnen uitsluiten van rapporten.
- Cross-domain tracking instellen.
- Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
- Tools koppelen aan Google Analytics 4.
- Gebeurtenissen (en belangrijke gebeurtenissen) meetbaar maken met Google Tag Manager.
- E-commerce tracking.
- Verkenningsrapporten instellen en analyseren (o.a. pad- en trechteranalyse).
- Impact van attributiemodellen op advertenties.
- Attributiepaden analyseren.
Dag 2: Verder de diepte in
- Toepassing van extra functionaliteiten (o.a.):
- Aangepaste definities voor meer context bij gebeurtenissen.
- Instellen van aangepaste inzichten.
- Inhoudsgroepen aanmaken.
- Reguliere expressies gebruiken.
- Extra mogelijkheden voor privacy regulatie (gegevens verbergen en Google Consent Mode).
- Gegevens importeren.
- BigQuery koppelen.
- Dashboards samenstellen (koppeling met Looker Studio).
- Voorbereiding op het examen.
- Afleggen van het officiële Google Analytics examen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.