Google Analytics 4 Gevorderd (virtueel)

Tijdsduur
Trainer
Sjoerd van den Broek
Locatie
Online
Startdatum en plaats

Google Analytics 4 Gevorderd (virtueel)

Edumia B.V.
Logo van Edumia B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Edumia B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 742 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Virtueel
17 jul. 2025 tot 24 jul. 2025
Toon rooster
event 17 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 1
event 24 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 2
computer Online: Virtueel
29 sep. 2025 tot 6 okt. 2025
Toon rooster
event 29 september 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 1
event 6 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 2
computer Online: Virtueel
26 nov. 2025 tot 3 dec. 2025
Toon rooster
event 26 november 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 1
event 3 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 Gevorderd - Dag 2

Beschrijving

Daarom kies je voor Edumia

★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf

Training Google Analytics 4 Gevorderd

Google Analytics 4, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in?

In de Google Analytics 4 training voor gevorderden verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics 4. Meer geavanceerde facetten als verkenningsrapporten, gebeurtenissen (via GTM) en campagneverkeer passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics 4 account tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren.

Voor wie is deze training?

Wil je ze…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Analytics, Online marketing, Conversie optimalisatie, SEO en Google Ads.

Daarom kies je voor Edumia

★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf

Training Google Analytics 4 Gevorderd

Google Analytics 4, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in?

In de Google Analytics 4 training voor gevorderden verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics 4. Meer geavanceerde facetten als verkenningsrapporten, gebeurtenissen (via GTM) en campagneverkeer passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics 4 account tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren.

Voor wie is deze training?

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis

Voorkennis van Google Analytics 4 is noodzakelijk. Beheers je vrijwel ieder van de onderwerpen die aan bod komen van de Google Analytics 4 basis training? Dan is de Google Analytics 4 training voor gevorderden de meest geschikte training voor jou.

Wat levert de training je op?

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics 4, zodat je zelf accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cross domain- en e-commerce tracking en de telmethode van belangrijke gebeurtenissen aanpassen), zodat je ieder Google Analytics 4 account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking implementatie.
  • Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via conversies en trechters.
  • Je kunt zelf geavanceerde rapporten (verkenningen) opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics 4 account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Bij afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Hoe ziet de training eruit?

De training bestaat uit 2 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. Ook op je eigen Google Analytics 4-account. De training is inclusief een onderdeel dat je voorbereidt op het examen tot Google Analytics 4 Certified Professional.

De training ziet er als volgt uit:

Dag 1: Google Analytics 4 op gevorderd niveau

  • Korte terugblik op de Google Analytics 4 basis training.
  • Geavanceerde inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
    • Campagneverkeer meetbaar maken (via UTM-tagging) en analyseren.
    • Verkeersbronnen uitsluiten van rapporten.
    • Cross-domain tracking instellen.
    • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
    • Tools koppelen aan Google Analytics 4.
    • Gebeurtenissen (en belangrijke gebeurtenissen) meetbaar maken met Google Tag Manager.
    • E-commerce tracking.
  • Verkenningsrapporten instellen en analyseren (o.a. pad- en trechteranalyse).
  • Impact van attributiemodellen op advertenties.
  • Attributiepaden analyseren.

Dag 2: Verder de diepte in

  • Toepassing van extra functionaliteiten (o.a.):
    • Aangepaste definities voor meer context bij gebeurtenissen.
    • Instellen van aangepaste inzichten.
    • Inhoudsgroepen aanmaken.
    • Reguliere expressies gebruiken.
    • Extra mogelijkheden voor privacy regulatie (gegevens verbergen en Google Consent Mode).
    • Gegevens importeren.
    • BigQuery koppelen.
  • Dashboards samenstellen (koppeling met Looker Studio).
  • Voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het officiële Google Analytics examen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Sjoerd van den Broek
Sjoerd van den Broek
Google Analytics, conversie optimalisatie en UX
9,7

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Edumia B.V., om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.