Coaching emotionele intelligentie, empathie en soft skills voor leidinggevenden

Tijdsduur
Trainer
Marja Postema

Coaching emotionele intelligentie, empathie en soft skills voor leidinggevenden

Emotionele Intelligentie Academie
Logo van Emotionele Intelligentie Academie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Emotionele Intelligentie Academie heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 14 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Coaching emotionele intelligentie, empathie en soft skills voor leidinggevenden
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
katharina schonberg
HR manager
10
Coaching emotionele intelligentie, empathie en soft skills voor leidinggevenden

"De coaching bij Marja is heel inspirerend en intensief en zij begeleidt het proces zeer zorgvuldig. Emoties die ingewikkeld lijken worden in een veilige en fijne sfeer bespreekbaar en het blijkt dat echte verandering mogelijk is. Het is mooi om mee te maken hoe het (her)kennen van de eigen actie- en reactiepatronen leidt tot een veel natuurlijkere en makkelijkere omgang met de soms heftige emoties van medemensen. Voor zowel mijn werk als mijn persoonlijke ontwikkeling is de coaching van Marja van grote waarde." - 13-01-2022 20:12

"De coaching bij Marja is heel inspirerend en intensief en zij begeleidt het proces zeer zorgvuldig. Emoties die ingewikkeld lijken worden in… alles lezen - 13-01-2022 20:12

Startdata en plaatsen

Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze Coaching

Beschrijving

Het emotionele intelligentie traject voor leidinggevenden bestaat uit 6 sessies van een uur, met een frequentie van één sessie per drie weken.

Hoe ga je om met medewerkers die steeds mondiger worden en zich niet
zomaar laten leiden?
Hoe weet je welke behoeften medewerkers hebben?
Hoe houd je mensen betrokken en zorg je ervoor dat ze hun
verantwoordelijkheid nemen?
Wanneer moet je meebewegen of juist op je strepen gaan staan?
Hoe kun je het vertrouwen krijgen van medewerkers?
Hoe zorg je er voor dat lastige zaken besproken worden?

De afgelopen jaren is er steeds meer aandacht voor gezondheid en vitaliteit van medewerkers. Stress is verantwoordelijk voor een op de drie ziekmeldingen.

Bij stress de…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Het emotionele intelligentie traject voor leidinggevenden bestaat uit 6 sessies van een uur, met een frequentie van één sessie per drie weken.

Hoe ga je om met medewerkers die steeds mondiger worden en zich niet
zomaar laten leiden?
Hoe weet je welke behoeften medewerkers hebben?
Hoe houd je mensen betrokken en zorg je ervoor dat ze hun
verantwoordelijkheid nemen?
Wanneer moet je meebewegen of juist op je strepen gaan staan?
Hoe kun je het vertrouwen krijgen van medewerkers?
Hoe zorg je er voor dat lastige zaken besproken worden?

De afgelopen jaren is er steeds meer aandacht voor gezondheid en vitaliteit van medewerkers. Stress is verantwoordelijk voor een op de drie ziekmeldingen.

Bij stress denken we meestal aan werkdruk, maar het gaat veel vaker over emotionele stress, veroorzaakt door veranderingen op het werk, buitensluiten, het hebben van geen invloed, intimidatie en persoonlijke problemen. De meeste mensen schamen zich hiervoor en melden dit niet. Of ze hebben het gevoel dat ze er niet mee bij hun leidinggevende terechtkunnen.
Een leidinggevende die het vertrouwen van zijn medewerkers heeft, doet niet alleen veel voor de medewerker, maar ook voor de samenwerking met anderen en de organisatie als geheel.

Vaak gaat de coaching over een of meerdere van onderstaande leerdoelen:
➢ Weerstand verminderen bij medewerkers
➢ Niet meer door iedereen aardig gevonden willen worden.
➢ Open staan voor het advies van anderen
➢ Zelfvertrouwen ontwikkelen als leidinggevende
➢ Sneller besluiten kunnen nemen
➢ Gelijkwaardige houding ontwikkelen
➢ Het ontwikkelen van emotionele intelligentie
➢ Om kunnen gaan met emoties van anderen
➢ Jezelf meer willen profileren
➢ Leren grenzen stellen en ‘nee’ zeggen
➢ Autonome kracht ontwikkelen
➢ Conflicten aan durven gaan
➢ Medewerkers aan kunnen spreken
➢ Lastige gesprekken kunnen aangaan

Werkwijze

Elk onderwerp wordt vanuit drie invalshoeken benaderd:


A. Psychologische kennis
Door belangrijke psychologische kennis te verwerven, krijg je meer inzicht in emotioneel en lastig gedrag van medewerkers. Met behulp van deze kennis ben je beter in staat om gedrag van medewerkers te begrijpen, om emotionele stresssymptomen te signaleren en interpreteren en om de juiste interventies te plegen.

Dit zorgt voor meer betrokkenheid waardoor medewerkers zich gezien en gehoord voelen, wat leidt tot een groeiende motivatie.


B. Zelfkennis en persoonlijke ontwikkeling
Elke module levert een bijdrage aan jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Belemmeringen om je meer gelijkwaardig en ondersteunend op te stellen, worden weggenomen. Je krijgt meer zelfvertrouwen om medewerkers met een open houding tegemoet te treden en je leert met meer gemak om te gaan met emotionele spanningen. Zo voorkom je een negatieve werksfeer en oplopend ziekteverzuim. Door het ontwikkelen van jouw emotionele intelligentie, kun je in uiteenlopende situaties passend en effectief
reageren.


C. Vaardigheden
Je ontwikkelt belangrijke vaardigheden om medewerkers te motiveren en te ondersteunen.
Je leert om te gaan met emoties, moeilijke gesprekken met meer gemak te voeren en echt contact te maken met medewerkers. Deze vaardigheden dragen bij aan een optimale werkrelatie.

Wat levert dit coaching traject op, zowel persoonlijk als professioneel? 

➢ Je hebt meer rust en zelfvertrouwen in situaties waarin anderen emotioneel zijn.
➢ Je kunt een sfeer van veiligheid en vertrouwen creëren, waardoor heftige emoties verminderen.
➢ Je herkent emoties bij jezelf en bij anderen en je kunt ze in het contact erkennen, benoemen en er effectief mee omgaan.
➢ Je krijgt inzicht in specifieke psychologische mechanismen. Daardoor kun je adequater reageren op emotionele stress van medewerkers.
➢ Je bent in staat je beter af te stemmen op anderen, wat leidt tot meer vertrouwen en daardoor tot betere samenwerking.
➢ Je bent in staat je in uiteenlopende emotionele en/of stressvolle situaties staande te houden.
➢ Door de ontwikkeling van emotionele intelligentie oordeel je minder over emoties en   ben je in staat door lastig gedrag te kijken en anderen beter te begrijpen.

Deze cursus wordt aangeboden door de Emotionele Intelligentie Academie.

9
Gemiddeld cijfer voor Coaching emotionele intelligentie, empathie en soft skills voor leidinggevenden
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar
katharina schonberg
HR manager
10
Coaching emotionele intelligentie, empathie en soft skills voor leidinggevenden

"De coaching bij Marja is heel inspirerend en intensief en zij begeleidt het proces zeer zorgvuldig. Emoties die ingewikkeld lijken worden in een veilige en fijne sfeer bespreekbaar en het blijkt dat echte verandering mogelijk is. Het is mooi om mee te maken hoe het (her)kennen van de eigen actie- en reactiepatronen leidt tot een veel natuurlijkere en makkelijkere omgang met de soms heftige emoties van medemensen. Voor zowel mijn werk als mijn persoonlijke ontwikkeling is de coaching van Marja van grote waarde." - 13-01-2022 20:12

"De coaching bij Marja is heel inspirerend en intensief en zij begeleidt het proces zeer zorgvuldig. Emoties die ingewikkeld lijken worden in… alles lezen - 13-01-2022 20:12

starstarstarstarstar_half
Jenneke Pasker
Teammanager
9
Coaching emotionele intelligentie, empathie en soft skills voor leidinggevenden

"Marja straalt een heerlijke rust uit en weet de juiste snaar te raken. Ze is kritisch op een positieve manier en heeft goed kennis van zaken. Ze heeft mij veel stof tot nadenken gegeven en ik zal nog regelmatig aan haar denken in mijn toekomstige traject. Dank je wel Marja" - 08-11-2020 15:14

"Marja straalt een heerlijke rust uit en weet de juiste snaar te raken. Ze is kritisch op een positieve manier en heeft goed kennis van zake… alles lezen - 08-11-2020 15:14

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Coaching emotionele intelligentie, empathie en soft skills voor leidinggevenden

"De coaching die Marja mij gegeven heeft, heeft mij een beter en completer beeld van mezelf gegeven, bijvoorbeeld over mijn ambities en drijfveren, hoe probeer ik resultaten te bereiken, welke valkuilen kom ik daarbij tegen, en hoe kan ik proberen die te omzeilen. Met name de rol die angsten en patronen uit mijn kindertijd daarbij spelen, bieden mij nieuw inzicht.
Het coachingstraject heb ik daardoor als bijzonder waardevol ervaren." - 02-01-2020 12:49

"De coaching die Marja mij gegeven heeft, heeft mij een beter en completer beeld van mezelf gegeven, bijvoorbeeld over mijn ambities en drijf… alles lezen - 02-01-2020 12:49

starstarstarstarstar_half
Patricia Maasland
9
Coaching emotionele intelligentie, empathie en soft skills voor leidinggevenden

"Marja is erg prettig in het maken van contact. Haar rustig houding en luisterend oor, maakt het comfortabel om met je mee te kijken. Waar kom je vandaan en waar wil je naar toe? Door ook gebruik te maken van theorie zoals het boek 'Ik (k)en mijn ikken' Krijg je inzicht in de bron van ineffectief gedrag. Daardoor kun je op een diep niveau loskomen van oude denkbeelden of verwachtingen die er ooit waren.Ik ben echt heel positief en zal deze coaching zeker iedereen aanraden. " - 27-11-2019 14:21

"Marja is erg prettig in het maken van contact. Haar rustig houding en luisterend oor, maakt het comfortabel om met je mee te kijken. Waar ko… alles lezen - 27-11-2019 14:21

starstarstarstarstar_border
Frank van Norel
8
Coaching emotionele intelligentie, empathie en soft skills voor leidinggevenden

"Ik heb de coaching als positief ervaren. Marja creëert een veilige sfeer, waarin je open kunt vertellen over de zaken waar je tegenaan loopt. Ze luistert aandacht en weet vaak de kern van je probleem te benoemen." - 30-10-2019 16:32

"Ik heb de coaching als positief ervaren. Marja creëert een veilige sfeer, waarin je open kunt vertellen over de zaken waar je tegenaan loopt… alles lezen - 30-10-2019 16:32

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.