Assertiviteitstraining - Assertief communiceren
Beschrijving
Groeien door inzicht
Laat u zich wel eens de kaas van uw brood eten? Voelt u zich onzelfzeker in bepaalde situaties? Of walst u soms ongewild over mensen heen? Bedenkt u soms na een conflict “Had ik maar anders gereageerd”? Heeft u moeite met ‘nee’ zeggen? De cursus Assertief Communiceren helpt u - ook in moeilijke situaties - uw standpunt duidelijk te maken.
Assertiviteit is het vermogen om duidelijk te maken wat u denkt, voelt en wilt om zo dichter bij uw doel te komen met respect voor de ander. In deze praktijkgerichte cursus leert u vanuit een assertieve houding hoe u uw eigen belangen en behoeften kunt verdedigen.
Deze opleiding zal u in staat stellen gemakkelijker uw doelstellingen te bereiken in de orga…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Groeien door inzicht
Laat u zich wel eens de kaas van uw brood eten? Voelt u zich onzelfzeker in bepaalde situaties? Of walst u soms ongewild over mensen heen? Bedenkt u soms na een conflict “Had ik maar anders gereageerd”? Heeft u moeite met ‘nee’ zeggen? De cursus Assertief Communiceren helpt u - ook in moeilijke situaties - uw standpunt duidelijk te maken.
Assertiviteit is het vermogen om duidelijk te maken wat u denkt, voelt en wilt om zo dichter bij uw doel te komen met respect voor de ander. In deze praktijkgerichte cursus leert u vanuit een assertieve houding hoe u uw eigen belangen en behoeften kunt verdedigen.
Deze opleiding zal u in staat stellen gemakkelijker uw doelstellingen te bereiken in de organisatie. U leert tijdens deze cursus
• vruchtbare contacten te leggen
• op een constructieve manier conflicten op te lossen
• een win-win situatie te creëren in elke onderhandeling
• de ware toedracht te kennen achter reacties en gedragingen van anderen
• uw eigen emoties en die van anderen voor u te laten werken in plaats van ze te ondergaan of te negeren
• obstakels en problemen te onderkennen en ze te vermijden nog voor ze zich manifesteren
• om te gaan met “lastige” of “vervelende” klanten, collega’s, zakenrelaties… en deze relatie om te buigen in een constructieve samenwerking
• hoe te reageren op kritiek – terecht of onterecht
• uw mening te geven over anderen zonder dat dit als kwetsend of beledigend overkomt
• uw communicatievaardigheden aan te scherpen en deze op een doeltreffende manier te gebruiken.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.