Klantgericht telefoneren

Tijdsduur
Trainer
Lémoiro Hodge
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Klantgericht telefoneren

Feedback Training & Consulting
Logo van Feedback Training & Consulting
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 Feedback Training & Consulting heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 421 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,3
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht telefoneren
Gebaseerd op 10 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Sanne
9
Klantgericht telefoneren

"Het is een heel helder en duidelijk verhaal. Geeft veel zelfkennis. Wat ook eigenlijk het leukste is. Wellicht is het beter om de samenstelling van de groep kleiner te maken zodat er meer persoonlijk kan worden besproken. " - 05-04-2022 00:00

"Het is een heel helder en duidelijk verhaal. Geeft veel zelfkennis. Wat ook eigenlijk het leukste is. Wellicht is het beter om de samenstell… alles lezen - 05-04-2022 00:00

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
13 dec. 2022 tot 14 dec. 2022

Beschrijving

Luister veel, spreek op het juiste moment.

Dat is de kunst. Hoe je dat doet, leer je in de training Klantgericht telefoneren.  

 

Doel

Na de training ben je in staat om bellers warm en klantvriendelijk te verwelkomen en ook weer positief afscheid van hen te nemen. Je leert de telefoon (weer) gebruiken waar deze voor bedoeld is: als belangrijk instrument om klanten te winnen en te behouden. Je leert structuur aanbrengen in het telefoongesprek, snel en efficiënt informatie in te winnen en te verstrekken, snel en efficiënt door te verbinden en correct om te gaan met lastige vragen.


Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod tijdens de training:

  • Hoe belangrijk is de …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Telefoneren, Klantgerichtheid, Telemarketing & telesales, Smalltalk / Kleine gesprekken en Telefonische verkoop.

Luister veel, spreek op het juiste moment.

Dat is de kunst. Hoe je dat doet, leer je in de training Klantgericht telefoneren.  

 

Doel

Na de training ben je in staat om bellers warm en klantvriendelijk te verwelkomen en ook weer positief afscheid van hen te nemen. Je leert de telefoon (weer) gebruiken waar deze voor bedoeld is: als belangrijk instrument om klanten te winnen en te behouden. Je leert structuur aanbrengen in het telefoongesprek, snel en efficiënt informatie in te winnen en te verstrekken, snel en efficiënt door te verbinden en correct om te gaan met lastige vragen.


Onderwerpen

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod tijdens de training:

  • Hoe belangrijk is de telefoon?
  • Wat verwachten klanten?
  • Hoe ziet het ideale telefoongesprek eruit?
  • Hoe begroet je klanten positief en op een uniforme wijze?
  • Hoe neem je de boodschap in ontvangst?
  • Hoe maak je terugbelafspraken?
  • Wat doe je als je het antwoord op een vraag niet weet?
  • Welke vragen stel je wanneer?
  • Hoe ga je om met lastige vragen?
  • Hoe ga je om met klachten?
  • Hoe gebruik je de wachtstand en verbind je door?
  • Hoe ga je om met interne gesprekken?
  • Hoe kun je samen met collega's meer bereiken?
  • Hoe kun je elkaars plaats overnemen?
  • Wanneer en hoe gebruik je een antwoordapparaat of 'voice mail'?
  • Wat kun je doen om de bereikbaarheid te vergroten?
  • Hoe vergroot je je zelfvertrouwen en snelheid van reageren aan de telefoon?
  • Hoe neem je positief afscheid?


Verankering

Tijdens de training ontvang je een handboek dat je als naslagwerk kunt gebruiken. Hierin zijn alle klantcontactmomenten aan de telefoon uitgewerkt. Ook tref je hierin mogelijke reacties aan op lastige situaties die zich kunnen voordoen.

Doelgroep

Voor iedereen die direct telefonisch contact onderhoudt met klanten.


Investering

Voor deze ééndaagse open inschrijvingstraining Klantgericht telefoneren investeer je € 495,-. Dit bedrag is exclusief BTW, inclusief telefonische intake, materiaalkosten, certificaat van deelname en verzorging. Deze training is ook in maatwerkverband te volgen.

9,3
Gemiddeld cijfer voor Klantgericht telefoneren
Gebaseerd op 10 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Sanne
9
Klantgericht telefoneren

"Het is een heel helder en duidelijk verhaal. Geeft veel zelfkennis. Wat ook eigenlijk het leukste is. Wellicht is het beter om de samenstelling van de groep kleiner te maken zodat er meer persoonlijk kan worden besproken. " - 05-04-2022 00:00

"Het is een heel helder en duidelijk verhaal. Geeft veel zelfkennis. Wat ook eigenlijk het leukste is. Wellicht is het beter om de samenstell… alles lezen - 05-04-2022 00:00

starstarstarstarstar
Danique
10
Klantgericht telefoneren

"Het doel was sterker en zelfverzekerder te worden. Hoe het beste een klachtenmail te beantwoorden, wat wel doen en wat juist niet.
Elearning heel veel uitgehaald ook, goede info. Na de (vooral 2e) training veel geleerd over mijzelf en collega?s. " - 05-04-2022 00:00

"Het doel was sterker en zelfverzekerder te worden. Hoe het beste een klachtenmail te beantwoorden, wat wel doen en wat juist niet. Elearnin… alles lezen - 05-04-2022 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Klantgericht telefoneren

"Heel erg leerzaam. Veel geleerd die toegepast kan worden in het dagelijks werk en of priv? situatie?s!!!!Aardige trainster.
Meer besef in wat voor persoon ik ben en wat voor persoon ik kan worden. " - 05-04-2022 00:00

"Heel erg leerzaam. Veel geleerd die toegepast kan worden in het dagelijks werk en of priv? situatie?s!!!!Aardige trainster. Meer besef in … alles lezen - 05-04-2022 00:00

starstarstarstarstar_half
Bibi
9
Klantgericht telefoneren

"Ik vond het een erg leuke en leerzame training. Ik ben veel over verschillende mensentypes te weten gekomen en hoe daar mee om te gaan. Ook ben ik meer over mezelf als persoon te weten gekomen en hoe ik met bepaalde situaties om ga. " - 05-04-2022 00:00

"Ik vond het een erg leuke en leerzame training. Ik ben veel over verschillende mensentypes te weten gekomen en hoe daar mee om te gaan. Ook … alles lezen - 05-04-2022 00:00

starstarstarstarstar
Annemiek
10
Klantgericht telefoneren

"Was een duidelijk en leerzame training. Veel geleerd en veel nieuwe inzichten in hoe mensen in elkaar zitten. Daarnaast ook een gezellig training met een open trainster die de groep goed aanvoelt. " - 05-04-2022 00:00

"Was een duidelijk en leerzame training. Veel geleerd en veel nieuwe inzichten in hoe mensen in elkaar zitten. Daarnaast ook een gezellig tra… alles lezen - 05-04-2022 00:00

starstarstarstarstar
Anne
10
Klantgericht telefoneren

"Fijne training met behulpzame tips.
Leer de verschillende soorten gasten kennen en hoe daar op in te spelen. Ook leerzaam wanneer je al flink wat jaren werkzaam bent. Leuk en leerzaam! " - 05-04-2022 00:00

"Fijne training met behulpzame tips. Leer de verschillende soorten gasten kennen en hoe daar op in te spelen. Ook leerzaam wanneer je al fl… alles lezen - 05-04-2022 00:00

starstarstarstarstar_border
Guy
8
Klantgericht telefoneren

"Opzich ging ik er blanco in. Na de trainingen ben ik meer gaan nadenken over de soorten stijlen (Disk Model). Heel goed gedaan, interactief ook (eerst wat theorie maar ook praktijk) Ga vooral zo door. " - 05-04-2022 00:00

"Opzich ging ik er blanco in. Na de trainingen ben ik meer gaan nadenken over de soorten stijlen (Disk Model). Heel goed gedaan, interactief … alles lezen - 05-04-2022 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Klantgericht telefoneren

"Een goed opbouwende training. Vooral de voorbeelden en casussen waren erg handig. Het DISC model vond ik persoonlijk het interessants en ik denk dat ik daar met een klacht of in het dagelijks leven het meeste aan heb. " - 05-04-2022 00:00

"Een goed opbouwende training. Vooral de voorbeelden en casussen waren erg handig. Het DISC model vond ik persoonlijk het interessants en ik … alles lezen - 05-04-2022 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Klantgericht telefoneren

"Deze Training was heel leerzaam. Het omgaan met moeilijke situaties en het zich verplaatsen in de persoon die je aan de lijn hebt. Het besef hebben dat de persoon die boos opbelt niet op de persoon ( MIJ ) boos is, maar gewoon gehoord wil worden en dit al veel boosheid en emoties weg kan nemen. LSD " - 23-02-2022 00:00

"Deze Training was heel leerzaam. Het omgaan met moeilijke situaties en het zich verplaatsen in de persoon die je aan de lijn hebt. Het besef… alles lezen - 23-02-2022 00:00

starstarstarstarstar
Alex
10
Klantgericht telefoneren

"Ik wilde een basis training telefonische klantenservice omdat het een "onervaren" team is, bijna niemand heeft een klanten service verleden. Hetgeen wat nu is aangeboden sluit goed aan op mijn wensen. Ik geloof dat er ook een goede klik was tussen Hanneke, Katrin en onze groep. De ene groep is wat gereserveerder dan de andere maar dat zullen jullie ongetwijfeld vaker zien. Ik ben zeer tevreden over de uitvoering en waarschijnlijk gaan we op het eind van dit seizoen nog eens aan tafel om te zien of jullie een vervolg training in huis hebben. Bedankt! " - 23-02-2022 00:00

"Ik wilde een basis training telefonische klantenservice omdat het een "onervaren" team is, bijna niemand heeft een klanten service verleden.… alles lezen - 23-02-2022 00:00

Lémoiro Hodge
Lémoiro Hodge
https://www.feedbackconsulting.nl/nl/onze-mensen/lemoiro-hodge-146

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.