Hoger Marketing en Sales (1 jaar) (Boost!)

Tijdsduur

Hoger Marketing en Sales (1 jaar) (Boost!)

Flex Academy - België
Logo van Flex Academy - België
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Flex Academy - België heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen
Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

NU leren op afstand!

Het coronavirus heeft een grote impact op onze samenleving. Als opleidingsinstituut nemen ook wij onze verantwoordelijkheid en zullen in ieder geval voorlopig geen klassikale lessen meer aanbieden. Hierin volgen wij het advies van de overheid.

Om je toch verder te kunnen ontwikkelen, bieden wij onze opleidingen nu ook in andere lesvormen aan, te weten:

  • op afstand,
  • via Skype, Facetime etc met een docent (eventueel privé-les). Door individueel te leren behandel je de lesstof sneller en zal de klassikale lesduur gehalveerd worden.

Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en zullen bijschakelen indien nodig.

Ambitie is een keuze
Flex Academy, het opleidings- en kenniscentrum voor mensen met ambitie.
Ben je op zoek naar een opleiding? Wil je je competenties (verder) ontwikkelen? Een opleiding of training van Flex Academy versterkt je huidige functioneren en geeft een nieuwe impuls aan je carrière!

  • 100% startgarantie van iedere opleiding
  • Starten in de aangegeven plaats
  • De praktijk staat centraal
  • Geen inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek

Deze uitgebreide opleiding biedt een grondig inzicht in zowel marketingmanagement als sales- en accountmanagement. Ben je werkzaam in marketing of sales en wil je je kennis op deze terreinen uitbreiden? Dan is deze veelzijdige opleiding van één jaar perfect voor jou. Tijdens de opleiding komen diverse onderwerpen aan bod, zoals marktonderzoek, het beïnvloeden van aankoopgedrag, marktsegmentatie en verkoopprocessen. De opleiding is opgedeeld in modules over marketingmanagement en marktonderzoek, sales- en accountmanagement, en marketingcommunicatie. Door deze gevarieerde aanpak krijg je een diepgaand inzicht in beide vakgebieden en verwerf je waardevolle kennis. Bovendien ligt de nadruk sterk…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing en Sales, Sales Training, Marketingcommunicatie, Marketingmedewerker en Doelgroepanalyse.

NU leren op afstand!

Het coronavirus heeft een grote impact op onze samenleving. Als opleidingsinstituut nemen ook wij onze verantwoordelijkheid en zullen in ieder geval voorlopig geen klassikale lessen meer aanbieden. Hierin volgen wij het advies van de overheid.

Om je toch verder te kunnen ontwikkelen, bieden wij onze opleidingen nu ook in andere lesvormen aan, te weten:

  • op afstand,
  • via Skype, Facetime etc met een docent (eventueel privé-les). Door individueel te leren behandel je de lesstof sneller en zal de klassikale lesduur gehalveerd worden.

Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en zullen bijschakelen indien nodig.

Ambitie is een keuze
Flex Academy, het opleidings- en kenniscentrum voor mensen met ambitie.
Ben je op zoek naar een opleiding? Wil je je competenties (verder) ontwikkelen? Een opleiding of training van Flex Academy versterkt je huidige functioneren en geeft een nieuwe impuls aan je carrière!

  • 100% startgarantie van iedere opleiding
  • Starten in de aangegeven plaats
  • De praktijk staat centraal
  • Geen inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek

Deze uitgebreide opleiding biedt een grondig inzicht in zowel marketingmanagement als sales- en accountmanagement. Ben je werkzaam in marketing of sales en wil je je kennis op deze terreinen uitbreiden? Dan is deze veelzijdige opleiding van één jaar perfect voor jou. Tijdens de opleiding komen diverse onderwerpen aan bod, zoals marktonderzoek, het beïnvloeden van aankoopgedrag, marktsegmentatie en verkoopprocessen. De opleiding is opgedeeld in modules over marketingmanagement en marktonderzoek, sales- en accountmanagement, en marketingcommunicatie. Door deze gevarieerde aanpak krijg je een diepgaand inzicht in beide vakgebieden en verwerf je waardevolle kennis. Bovendien ligt de nadruk sterk op praktijkgerichte opdrachten, waardoor je de geleerde theorie direct kunt toepassen binnen jouw eigen organisatie. Schrijf je vandaag nog in en geef jouw carrière een boost!

Ben je op zoek naar een opleider waar persoonlijke groei en aandacht centraal staan? Dan is Flex Academy België de ideale keuze. Bij ons draait alles om jouw individuele leerproces. Tijdens onze opleiding krijg je van begin tot eind optimale begeleiding. Flex Academy België - Boost! is dé specialist voor mensen die zich continu willen ontwikkelen. We werken met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en oefeningen die direct toepasbaar zijn. Door jouw eigen praktijksituaties in te brengen, wordt de opleiding volledig afgestemd op jouw werkomgeving. Een Boost!-opleiding heeft als doel om in korte tijd een volledig opleidingsprogramma te volgen. Onze Boost!-opleidingen vinden plaats op 42 locaties verspreid over Vlaanderen.

Voor wie?

Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en salesmanagers en -medewerkers. Heb jij vanuit een andere rol te maken met marketing en sales en wil jij je hier verder in ontwikkelen? Dan is deze opleiding ook de juiste keus voor jou. 

Vooropleiding

Flex Academy België verwelkomt je graag voor deze opleiding zonder specifieke vooropleidingseisen. Mocht je twijfelen over het instapniveau, neem dan gerust contact op met onze advies- en voorlichtingsafdeling. We helpen je graag verder!

Voorbereiding

Om het maximale leerrendement uit deze opleiding te halen, is het aan te raden om je van tevoren te verdiepen in het onderwerp. Zo kun je tijdens de opleiding de beschikbare theorie en je eigen praktijkvoorbeelden optimaal benutten. Het is ook belangrijk om vooraf je persoonlijke leerdoelen vast te stellen en deze mee te nemen naar de opleidingsdag. De opleiding behandelt verschillende onderwerpen gedurende de opleiding, waarbij de docent continu de theorie aan de praktijk koppelt. Dit maakt de vakopleiding praktijkgericht en interessant om te volgen. Aan het einde van de opleiding heb je je kennis en ervaringen aanzienlijk verrijkt.

Leerdoelen

  • heb je inzicht in marketingmanagement
  • ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
  • weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
  • ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
  • heb je inzicht in sales- en accountmanagement
  • ben je in staat om de relatiemanagement toe te passen
  • weet je hoe je verkooptechnieken kunt toepassen
  • weet je hoe je een verkoopproces toepast
  • heb je inzicht in marktanalyses
  • kun je een marktonderzoek opzetten
  • weet je hoe je onderzoeksresultaten verwerkt
  • kun je onderzoeksresultaten interpreteren
  • heb je inzicht in marketingcommunicatie
  • weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
  • heb je inzicht in gesprekstechnieken
  • kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten

Programma

Tijdens deze hogere opleiding komen de volgende modules aan bod:

Inhoud van Module 1

Module - Marketingmanagement
  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Inhoud van Module 2

Module - Sales- en Accountmanagement
  • De basis van sales- en accountmanagement
  • Accountmanagement in de praktijk
  • Verkooporganisatie
  • Verkoopprocessen
  • Afnemersgroepen segmenteren
  • Relatiemanagement
  • Salesmanagement
  • Effectieve verkoop- en gesprekstechnieken

Inhoud van Module 3

Module - Marktonderzoek
  • De basis van marktonderzoek
  • Vormen van marktanalyses
  • Doelgericht marktanalyse uitvoeren
  • Analyseren van de onderzoeksresultaten
  • Onderzoekresultaten interpreteren
  • Opstellen van rapportage
  • Maken van een plan van aanpak
  • Succesvol presenteren

Inhoud van Module 4

Module - Marketingcommunicatie
  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Certificaat

Het volgen van de opleiding Hoger Marketing en Sales (1 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het certificaat te behalen:

  • Hoger Marketing en Sales (1 jaar)

Als je effectief hebt deelgenomen aan deze opleiding, ontvang je het officiële certificaat van Flex Academy België en wordt je opgenomen in ons register.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.