Training Customer journey

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 27 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
3 sep. 2019
Utrecht
28 nov. 2019

Beschrijving

Het maken van een klantreis levert veel voordelen op: je weet in welke fase een (potentiële) klant zich bevindt, en wat te doen om o.a. conversie, upselling en loyaliteit te realiseren. Hoe breng je de customer journey in kaart? En hoe zorg je altijd voor optimale klantbeleving?

Tijdens de training Customer journey ga je in 7 stappen de ideale klantreis opstellen. Dit model gebruik je als basis voor een consistente merkbeleving: van bewustwording tot loyaliteit. Ook ga je het gedrag van je doelgroep omschrijven en leer je voorkomen dat een klant je verlaat.  

Resultaat

  • Je weet hoe de customer journey (van A tot Z) in kaart te brengen
  • Je kunt een consistente merkbeleving creëren, zowel …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Conversie, Zorg financiering, Online marketing, Mediaplanning en ICT Management & Strategie.

Het maken van een klantreis levert veel voordelen op: je weet in welke fase een (potentiële) klant zich bevindt, en wat te doen om o.a. conversie, upselling en loyaliteit te realiseren. Hoe breng je de customer journey in kaart? En hoe zorg je altijd voor optimale klantbeleving?

Tijdens de training Customer journey ga je in 7 stappen de ideale klantreis opstellen. Dit model gebruik je als basis voor een consistente merkbeleving: van bewustwording tot loyaliteit. Ook ga je het gedrag van je doelgroep omschrijven en leer je voorkomen dat een klant je verlaat.  

Resultaat

  • Je weet hoe de customer journey (van A tot Z) in kaart te brengen
  • Je kunt een consistente merkbeleving creëren, zowel met als tussen klanten
  • Je hebt inzicht in de drijfveren van je doelgroep middels een doelgroepanalyse (zowel B2B als B2C)
  • Je herkent afhaakmomenten en weet die tijdig te signaleren en herstellen
  • Je kunt met een brown paper-sessie de pijnpunten in je processen benoemen

Programma

Tijdens de training Customer journey komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De 7 stappen in de klantreis: bewustzijn, oriëntatie, advies, koop, gebruik, evaluatie en loyaliteit.
  • Het belang van probleemstelling en doelstelling voor de insteek van de klantreis
  • Verschillende modellen om het gedrag en de drijfveren van je doelgroep te omschrijven
  • De MoT (Moments of Truth): de aanhaak- en afhaakmomenten van de klant
  • B2B vs. B2C
  • Aan de slag met een brown paper-sessie

Voor wie

De training is voor iedereen die regelmatig klantcontact heeft. Denk aan: (online) marketeers, productmarketeers, customer experience managers, klantsuccesmanagers en andere communicatieprofessionals.

Trainer(s)

Marianne Stok is marketingstrateeg. Ze helpt bedrijven met de doorvertaling van de positionering naar selling the brand en living the brand activiteiten en met het professionaliseren van marketingafdelingen.

Praktisch

  • ‘Customer journey’ is een eendaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: kleurpotloden en papier (en daar zorgen wij voor!). Een laptop is handig voor het maken van eventuele aantekeningen, of het uitproberen van online tools
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.