Training Google Ads Display

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
25 okt. 2021
Toon rooster
event 25 oktober 2021, 09:30-15:30, Utrecht
placeVirtual classroom
14 dec. 2021 tot 16 dec. 2021
Toon rooster
event 14 december 2021, 09:30-12:30, Virtual classroom
event 16 december 2021, 09:30-12:30, Virtual classroom
placeUtrecht
31 mar. 2022
Toon rooster
event 31 maart 2022, 09:30-15:30, Utrecht
placeUtrecht
22 jun. 2022
Toon rooster
event 22 juni 2022, 09:30-15:30, Utrecht
placeUtrecht
27 sep. 2022
Toon rooster
event 27 september 2022, 09:30-15:30, Utrecht
placeUtrecht
15 dec. 2022
Toon rooster
event 15 december 2022, 09:30-15:30, Utrecht

Beschrijving

Ga aan de slag met Display, video & remarketing

Heb je de basis van Google Ads onder de knie, en wil je leren hoe je optimaal adverteert via Google? Hoe zet je advertenties tegen elkaar af en wat kun je met extensies? Hoe maak je campagnes in Google Display Netwerk en YouTube, en hoe zet je een remarketingstrategie op?

Tijdens de training Google Ads Display maak je kennis met geavanceerde functionaliteiten als segmentatie en remarketing. Je maakt hele gerichte SEA-campagnes in het Display Netwerk van Google en duikt in de analysemogelijkheden van Google Analytics en Ads.

Resultaat

  • Je kent alle benodigde functionaliteiten voor het maken van succesvolle Ads-campagnes
  • Je kunt campagnes opzette…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Display Advertising, Google Ads, Zoekmachine adverteren (SEA), Advertenties en Online marketing.

Ga aan de slag met Display, video & remarketing

Heb je de basis van Google Ads onder de knie, en wil je leren hoe je optimaal adverteert via Google? Hoe zet je advertenties tegen elkaar af en wat kun je met extensies? Hoe maak je campagnes in Google Display Netwerk en YouTube, en hoe zet je een remarketingstrategie op?

Tijdens de training Google Ads Display maak je kennis met geavanceerde functionaliteiten als segmentatie en remarketing. Je maakt hele gerichte SEA-campagnes in het Display Netwerk van Google en duikt in de analysemogelijkheden van Google Analytics en Ads.

Resultaat

  • Je kent alle benodigde functionaliteiten voor het maken van succesvolle Ads-campagnes
  • Je kunt campagnes opzetten in het Google Display Netwerk en YouTube
  • Je kent de kansen (én valkuilen) van remarketing en weet hoe en wanneer die in te zetten
  • Je weet wat advertentie-extensies zijn en welke mogelijkheden ze bieden
  • Je kunt uitgebreide analyses uitvoeren in Google Ads en Analytics

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die optimaal wil adverteren via Google Ads. Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs en communicatiemedewerkers.

Voor deze training dien je over de volgende basiskennis te beschikken:

  • Het verschil tussen campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties
  • Campagne opzetten voor het Google Zoeknetwerk.
  • Campagne-instellingen, zoals targetten op locaties, talen en netwerken.
  • Biedopties, advertentieplanning en advertentieroulatie.
  • Goede structuur opbouwen in je Ads-account.
  • Conversies meten in je Ads-account.
  • Er is een Google Analytics-account gekoppeld aan je Ads-account.
  • De impact van ‘kwaliteitsscore’ op je campagnes.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Google Ads Display komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De belangrijkste basisprincipes van SEA op een rij
  • Succesvolle campagnes opzetten voor het Google Display Netwerk
  • Succesvolle campagnes opzetten voor YouTube
  • Geavanceerde Ads-tools om nog meer uit bestaande campagnes te halen
  • Een succesvolle remarketingstrategie opzetten
  • Advertentie-extensies
  • Analysemogelijkheden in Google Ads en Google Analytics
  • De mogelijkheden in Ads die eraan zitten te komen

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

De training is bedoeld voor iedereen die optimaal wil adverteren via Google Ads. Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs en communicatiemedewerkers.

Voor deze training dien je over de volgende basiskennis te beschikken:

  • Het verschil tussen campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties
  • Campagne opzetten voor het Google Zoeknetwerk.
  • Campagne-instellingen, zoals targetten op locaties, talen en netwerken.
  • Biedopties, advertentieplanning en advertentieroulatie.
  • Goede structuur opbouwen in je Ads-account.
  • Conversies meten in je Ads-account.
  • Er is een Google Analytics-account gekoppeld aan je Ads-account.
  • De impact van ‘kwaliteitsscore’ op je campagnes.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kent alle benodigde functionaliteiten voor het maken van succesvolle Ads-campagnes
  • Je kunt campagnes opzetten in het Google Display Netwerk en YouTube
  • Je kent de kansen (én valkuilen) van remarketing en weet hoe en wanneer die in te zetten
  • Je weet wat advertentie-extensies zijn en welke mogelijkheden ze bieden
  • Je kunt uitgebreide analyses uitvoeren in Google Ads en Analytics

Tijdens de training Google Ads Display komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De belangrijkste basisprincipes van SEA op een rij
  • Succesvolle campagnes opzetten voor het Google Display Netwerk
  • Succesvolle campagnes opzetten voor YouTube
  • Geavanceerde Ads-tools om nog meer uit bestaande campagnes te halen
  • Een succesvolle remarketingstrategie opzetten
  • Advertentie-extensies
  • Analysemogelijkheden in Google Ads en Google Analytics
  • De mogelijkheden in Ads die eraan zitten te komen

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.