Opleiding Social media marketing

Tijdsduur
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 26 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Social media zijn effectieve kanalen voor branding, leadgeneratie en sales. Hoe integreer je social media in je online marketing? Hoe vertaal je je doelstellingen naar relevante KPI’s, en zet je een strategie op? En welke data is belangrijk om effectieve campagnes te realiseren?

Tijdens de opleiding Social media marketing ga je de why, how en what van je organisatie formuleren en leer je hoe je doelgroep online te overtuigen. Je gaat gericht adverteren, beslissingen nemen op basis van data en krijgt handvatten om nog meer rendement uit je campagnes te halen.

Resultaat

  • Je hebt een sterke social media marketingstrategie ontwikkeld
  • Je weet hoe je brand story te vertalen naar unieke, creat…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Social media zijn effectieve kanalen voor branding, leadgeneratie en sales. Hoe integreer je social media in je online marketing? Hoe vertaal je je doelstellingen naar relevante KPI’s, en zet je een strategie op? En welke data is belangrijk om effectieve campagnes te realiseren?

Tijdens de opleiding Social media marketing ga je de why, how en what van je organisatie formuleren en leer je hoe je doelgroep online te overtuigen. Je gaat gericht adverteren, beslissingen nemen op basis van data en krijgt handvatten om nog meer rendement uit je campagnes te halen.

Resultaat

  • Je hebt een sterke social media marketingstrategie ontwikkeld
  • Je weet hoe je brand story te vertalen naar unieke, creatieve content
  • Je hebt handvatten om effectief te adverteren in o.a. Facebook, Instagram & YouTube
  • Je kunt Google Analytics, Google Ads, Google Search en Google Display advertising optimaal inzetten
  • Je kunt data-analyses uitvoeren, rapportages opstellen en conclusies formuleren

Programma

Tijdens de opleiding Social media marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1: Digitale strategie

  • Doelstellingen vertalen naar relevante KPI’s
  • KPI’s meetbaar maken met ambitieuze targets, budget- of doelstelling gelimiteerd
  • Digitale strategie ontwikkelen op basis van GAP

Dag 2: Contentcreatie

  • Je doelstelling vertalen naar een goed verhaal
  • Contentcreatie voor o.a. blogs, landingspagina’s, Facebook, Instagram & YouTube
  • Content-optimalisatie per kanaal

Dag 3: Online advertising

  • Starten met online advertising (Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube)
  • Geavanceerde targeting (incl. pixels, custom audiences, retargeting, lookalike audiences), doelstelling en bidding
  • Optimaliseren van campagnes op basis van het relevantie-model

Dag 4: Google Ads & Analytics

  • Google Ads: inrichting, campagnestructuur, targeting opties, bidding en budget
  • Google Search, Google Display advertising & YouTube Advertising
  • Campagnes analyseren in Google Analytics

Dag 5: Data-analyse

  • Methodiek (technieken & tools) & data verzamelen (pixels, utm-tracking)
  • Rapportages: opstelling, analyse, discussie opzetten
  • Conclusie en aanbevelingen schrijven, overtuigen van interne en externe klanten

Voor wie

De training is voor iedereen die social media strategisch wil inzetten, of je nu werkzaam bent bij een commerciële organisatie of een non-profit. Denk aan: marketing managers, online marketeers, community managers, social media managers en content creators. 

Praktisch

  • De opleiding Social media marketing is een vijfdaagse opleiding
  • Deelname is persoonsgebonden
  • Voorafgaand aan de trainingen vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen
  • Als aanvulling kun je gebruikmaken van de persoonlijke coachingsmodule. De trainers begeleiden je na afloop bij de uitwerking van een digitale marketingstrategie. Deze sessie van 2 uur kost €250.

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Er zijn nog geen ervaringen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)