Leergang Performance marketing

Totale lesduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstar_halfstar_border 6,8 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 6,8 (uit 5 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
11 okt. 2018 tot 15 nov. 2018
Utrecht
11 okt. 2018 tot 15 nov. 2018

Beschrijving

Om je business te laten groeien is een online marketingstrategie noodzakelijk. Hoe vertaal je de doelstellingen en kernwaarden van je organisatie naar de juiste KPI’s? Hoe vertel en verspreid je jouw verhaal met de juiste content via de juiste (social) kanalen? En hoe maak je je resultaten inzichtelijk, monitor je de voortgang en stuur je tijdig bij om je doelen te halen?

Wat leer je tijdens de leergang Performance marketing?

Tijdens de leergang Performance marketing ga je in 5 dagen de digital marketingstrategie van je organisatie bepalen, opstellen en optimaliseren. Stap 1 is het helder formuleren van je KPI’s en het maken van een plan om die doelen te behalen. Vanuit je strategie bepaal…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Om je business te laten groeien is een online marketingstrategie noodzakelijk. Hoe vertaal je de doelstellingen en kernwaarden van je organisatie naar de juiste KPI’s? Hoe vertel en verspreid je jouw verhaal met de juiste content via de juiste (social) kanalen? En hoe maak je je resultaten inzichtelijk, monitor je de voortgang en stuur je tijdig bij om je doelen te halen?

Wat leer je tijdens de leergang Performance marketing?

Tijdens de leergang Performance marketing ga je in 5 dagen de digital marketingstrategie van je organisatie bepalen, opstellen en optimaliseren. Stap 1 is het helder formuleren van je KPI’s en het maken van een plan om die doelen te behalen. Vanuit je strategie bepaal je welke verschillende kanalen geschikt zijn om jouw verhaal te vertellen. Ook ontdek je hoe je met gerichte advertising en targeting opties je doelgroepen (nog) beter kunt bereiken. Met Google Analytics maak je tenslotte al je prestaties inzichtelijk, leer je analyses uit te voeren, heldere rapportages te maken en ga je die resultaten gebruiken om nog meer rendement uit je campagnes te halen.

Na afloop van de leergang Performance marketing:

  • Heb je op basis van je organisatiedoelstellingen een digital marketingstrategie ontwikkeld
  • Kun je resultaatgerichte en creatieve content ontwikkelen voor de online kanalen die voor jou interessant zijn
  • Weet jij op al die kanalen effectieve advertising-campagnes te realiseren
  • Weet je hoe je op basis van resultaten je campagnes kunt beoordelen en optimaliseren
  • Kun je data-analyses uitvoeren, rapportages opstellen op basis van je doelen en anderen overtuigen met jouw conclusies

Voor wie is deze leergang bedoeld?

Voor marketing managers, online marketeers, community managers, social media managers en content creators. Of voor die professional die op tactische en strategische manier de digitale kanalen willen inzetten.

Onderwerpen

Tijdens de leergang Performance marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • Organisatiedoelstellingen vertalen naar relevante KPI’s
  • KPI’s meetbaar maken met ambitieuze targets, budget- of doelstelling gelimiteerd
  • Ontwikkeling van digitale strategie op basis van GAP
  • Van strategie naar plan van aanpak

Dag 2

  • Vertaal je doelstelling naar een goed verhaal
  • Van verhaal naar het juiste kanaal
  • Contentcreatie voor blogs, landingspagina’s, Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat en Youtube
  • Content-optimalisatie per kanaal

Dag 3

  • Starten met online advertising (Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube)
  • Geavanceerde targeting (incl. pixels, custom audiences, retargeting, lookalike audiences), doelstelling en bidding
  • Optimaliseren van campagnes op basis van het relevantie-model
  • Het effect van je advertising-campagnes inzichtelijk maken

Dag 4

  • Google Analytics: inrichting & analyse
  • Google AdWords: inrichting, campagnestructuur, targeting opties, bidding en budget
  • Google Search: advertentie-ontwikkeling & campagne-optimalisatie
  • Google Display advertising & YouTube Advertising

Dag 5

  • Methodiek: technieken & tools
  • Data verzamelen (pixels, utm-tracking)
  • Rapportages: opstelling, analyse, discussie opzetten
  • Conclusie en aanbevelingen schrijven, overtuigen van interne en externe klanten

Praktisch

  • De leergang Performance marketing is een vijfdaagse training.
  • De trainingsdagen duren van 09:30 – 16:30 uur.
  • Voorafgaand vindt er een intake plaats om inzicht te krijgen in je verwachtingen en leerdoelen.
  • Het meenemen van een laptop of tablet is noodzakelijk
  • Als aanvulling op deze leergang kun je gebruikmaken van de persoonlijke coachingsmodule (€250,-). De trainers begeleiden je na afloop van de training in 2 uur persoonlijk bij de uitwerking van een digitale marketing strategie.
  • Bij de trainingslocatie kun je gratis gebruikmaken van het wifi-netwerk.
  • Koffie, thee, water, frisdrank, vers fruit, een uitgebreide lunch en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Het bedrag voor deelname aan de training is exclusief btw en geldig tot 1 januari 2018. Er zijn geen bijkomende kosten.
  • Na afloop ontvang je een certificaat voor je deelname.
  • Deze training kan ook incompany gegeven worden.
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen.

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)