Opleiding Social media marketing

Totale lesduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstar_halfstar_border 7,3 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 7,3 (uit 11 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
11 okt. 2018 tot 15 nov. 2018

Beschrijving

Wie online wil overtuigen, kan niet zonder social media marketing. Wat heb je nodig om een sterke strategie op te zetten? Hoe vertaal je doelstellingen naar online KPI’s, zoals branding, engagement, traffic en conversie? Hoe maak je overtuigende unieke content die past bij de doelgroep? Hoe werkt adverteren in Google AdWords en via de social kanalen? En welke data is belangrijk om effectieve campagnes te realiseren?

Wat leer je tijdens de opleiding Social media marketing?

Tijdens de opleiding Social media marketing (eerst: leergang Social media marketing) vertaal je jouw why, how en what naar optimaal converterende content. Je leert met gerichte advertising en targeting je doelgroep nog be…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Wie online wil overtuigen, kan niet zonder social media marketing. Wat heb je nodig om een sterke strategie op te zetten? Hoe vertaal je doelstellingen naar online KPI’s, zoals branding, engagement, traffic en conversie? Hoe maak je overtuigende unieke content die past bij de doelgroep? Hoe werkt adverteren in Google AdWords en via de social kanalen? En welke data is belangrijk om effectieve campagnes te realiseren?

Wat leer je tijdens de opleiding Social media marketing?

Tijdens de opleiding Social media marketing (eerst: leergang Social media marketing) vertaal je jouw why, how en what naar optimaal converterende content. Je leert met gerichte advertising en targeting je doelgroep nog beter te bereiken. Zowel op social kanalen als Facebook, Instagram, YouTube en LinkedIn als via Google AdWords. Ook ontdek je hoe marketingbeslissingen te nemen op basis van data uit Google Analytics en leer je tussentijds te monitoren en bij te sturen om zo nog meer rendement uit je campagnes te halen.

Na afloop van de opleiding Social media marketing:

  • Heb je een social media marketing-strategie ontwikkeld met jouw brand story, KPI’s, persona’s en customer journey
  • Kun je creatieve content ontwikkelen voor jouw verhaal, en weet je de juiste kanalen te kiezen
  • Weet je op al die kanalen effectieve social media advertising-campagnes te realiseren (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube)
  • Weet je hoe je de resultaten van je campagnes kunt beoordelen en optimaliseren
  • Weet je de weg in Google Analytics, Google AdWords, Google Search en Google Display advertising
  • Kun je data-analyses uitvoeren, rapportages opstellen en anderen overtuigen met jouw conclusies

Voor wie is deze opleiding bedoeld?

Voor marketing managers, online marketeers, community managers, social media managers en content creators die werkzaam zijn bij zowel commerciële als niet commerciële organisaties. En voor elke professional die op tactische en strategische manier social media wil inzetten.

Onderwerpen

Tijdens de opleiding Social media marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1: Digitale strategie

  • Organisatiedoelstellingen vertalen naar relevante KPI’s
  • KPI’s meetbaar maken met ambitieuze targets, budget- of doelstelling gelimiteerd
  • Ontwikkeling van digitale strategie op basis van GAP
  • Van strategie naar plan van aanpak

Dag 2: Contentcreatie

  • Je doelstelling vertalen naar een goed verhaal
  • Van verhaal naar het juiste kanaal
  • Contentcreatie voor blogs, landingspagina’s, Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat en YouTube
  • Content-optimalisatie per kanaal

Dag 3: Online advertising

  • Starten met online advertising (Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube)
  • Geavanceerde targeting (incl. pixels, custom audiences, retargeting, lookalike audiences), doelstelling en bidding
  • Optimaliseren van campagnes op basis van het relevantie-model
  • Het effect van je advertising-campagnes inzichtelijk maken

Dag 4: Google AdWords & Analytics

  • Google AdWords: inrichting, campagnestructuur, targeting opties, bidding en budget
  • Google Search: advertentie-ontwikkeling & campagne-optimalisatie
  • Google Display advertising & YouTube Advertising
  • Campagnes analyseren in Google Analytics

Dag 5: Data-analyse

  • Methodiek: technieken & tools
  • Data verzamelen (pixels, utm-tracking)
  • Rapportages: opstelling, analyse, discussie opzetten
  • Conclusie en aanbevelingen schrijven, overtuigen van interne en externe klanten

Praktisch

  • De opleiding Social media marketing is een vijfdaagse training.
  • De trainingsdagen duren van 09:30 – 16:30 uur.
  • Voorafgaand vindt er een intake plaats om inzicht te krijgen in je verwachtingen en leerdoelen.
  • Het meenemen van een laptop of tablet is noodzakelijk
  • Als aanvulling op deze opleiding kun je gebruikmaken van de persoonlijke coachingsmodule (€250,-). De trainers begeleiden je na afloop van de training in 2 uur persoonlijk bij de uitwerking van een digitale marketing strategie.
  • Bij de trainingslocatie kun je gratis gebruikmaken van het wifi-netwerk.
  • Koffie, thee, water, frisdrank, vers fruit, een uitgebreide lunch en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Het bedrag voor deelname aan de training is exclusief btw en geldig tot 1 januari 2019. Er zijn geen bijkomende kosten.
  • Na afloop ontvang je een certificaat voor je deelname.
  • Deze training kan ook incompany gegeven worden.
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen.

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?