Training Behavioral design

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Behavioral design

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 32 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
11 nov. 2022 tot 25 nov. 2022
Toon rooster
event 11 november 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 25 november 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
4 apr. 2023 tot 18 apr. 2023
Toon rooster
event 4 april 2023, 09:30-16:30, Utrecht
event 18 april 2023, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
30 aug. 2023 tot 13 sep. 2023
Toon rooster
event 30 augustus 2023, 09:30-16:30, Utrecht
event 13 september 2023, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
7 dec. 2023 tot 21 dec. 2023
Toon rooster
event 7 december 2023, 09:30-16:30, Utrecht
event 21 december 2023, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Starten met het beïnvloeden, veranderen en ontwerpen van gedrag

Behavioral design of gedragsontwerp gaat over het systematisch begrijpen van hoe mensen denken en beslissingen nemen en dat als vertrekpunt nemen voor het bedenken van ideeën die leiden tot gedragsverandering. Het veranderen van gedrag, keuzes en gewoontes in teams en organisaties is geen gemakkelijke opgave. Alleen met de juiste kennis en aanpak kun je behavioral design succesvol toepassen.

In de training Behavioral design maak je kennis met gedragsverandering en gedragsontwerp. Daarbij kijk je niet alleen naar mensen, maar ook naar de context, zoals de fysieke omgeving en ‘onzichtbare’ krachten en systemen die gewenst gedrag b…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: UX / User Experience Design, Usability (gebruiksvriendelijkheid), Conversie optimalisatie, SEO en Webdesign.

Starten met het beïnvloeden, veranderen en ontwerpen van gedrag

Behavioral design of gedragsontwerp gaat over het systematisch begrijpen van hoe mensen denken en beslissingen nemen en dat als vertrekpunt nemen voor het bedenken van ideeën die leiden tot gedragsverandering. Het veranderen van gedrag, keuzes en gewoontes in teams en organisaties is geen gemakkelijke opgave. Alleen met de juiste kennis en aanpak kun je behavioral design succesvol toepassen.

In de training Behavioral design maak je kennis met gedragsverandering en gedragsontwerp. Daarbij kijk je niet alleen naar mensen, maar ook naar de context, zoals de fysieke omgeving en ‘onzichtbare’ krachten en systemen die gewenst gedrag bespoedigen of tegenwerken. Je gebruikt het Behaviour Change-model, ontwikkeld door Renes en Hermsen, en gaat gedrag in de praktijk onderzoeken en leren ontwerpen voor gedragsinterventies.

Resultaat

  • Je hebt basiskennis over gedrag en gedragsverandering.
  • Je snapt wat er bij komt kijken om gedrag te veranderen.
  • Je kent de instrumenten en weet hoe je tot gedragsinzichten over jouw doelgroep kunt komen
  • Je weet hoe je op gestructureerde wijze een gedragsinterventie kan (laten) ontwerpen
  • Je kent een grote variatie aan gedrag en kan onderscheid maken tussen gedragsinterventies en systemische interventies
  • Je maakt kennis met tools en methoden zoals gedragslenzen, persona’s, customer journey’s, storytelling en service blueprints.

Voor wie

De training Behavioral design is bedoeld voor iedereen die op een innovatieve manier (complexe) gedragsveranderingsvraagstukken wil oplossen. Denk aan: (communicatie-)managers en adviseurs, productontwikkelaars, HR-professionals en projectleiders.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Behavioral design komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • De basis van gedrag en gedragsverandering
  • Inzicht in de variëteit van gedrag, context en systemen
  • Aan de slag met een gedragscanvas
  • Veronderstellingen over huidig gedrag identificeren
  • Formuleren van gewenst gedrag van jouw doelgroep(en)
  • Signaleren van (mogelijke) obstakels
  • Design for Behaviour

Dag 2

  • Analyse van opgehaalde kennis en inzichten over gedrag van de doelgroep(en)
  • De aangrijpingspunten voor gedragsverandering
  • Bedenken, ontwikkelen en testen van prototypes en gedragsinterventies

Tussen dag 1 en dag 2 doe je onderzoek naar het gedrag van jouw doelgroep(en), reken ongeveer 4 tot 6 uur voor deze opdracht.

Praktisch

  • Training Behavioral design is een 2-daagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen
  • Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  • Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname.

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner
  • Onderdeel van STAP-budget

De training Behavioral design is bedoeld voor iedereen die op een innovatieve manier (complexe) gedragsveranderingsvraagstukken wil oplossen. Denk aan: (communicatie-)managers en adviseurs, productontwikkelaars, HR-professionals en projectleiders.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je hebt basiskennis over gedrag en gedragsverandering.
  • Je snapt wat er bij komt kijken om gedrag te veranderen.
  • Je kent de instrumenten en weet hoe je tot gedragsinzichten over jouw doelgroep kunt komen
  • Je weet hoe je op gestructureerde wijze een gedragsinterventie kan (laten) ontwerpen
  • Je kent een grote variatie aan gedrag en kan onderscheid maken tussen gedragsinterventies en systemische interventies
  • Je maakt kennis met tools en methoden zoals gedragslenzen, persona’s, customer journey’s, storytelling en service blueprints.

Tijdens de training Behavioral design komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • De basis van gedrag en gedragsverandering
  • Inzicht in de variëteit van gedrag, context en systemen
  • Aan de slag met een gedragscanvas
  • Veronderstellingen over huidig gedrag identificeren
  • Formuleren van gewenst gedrag van jouw doelgroep(en)
  • Signaleren van (mogelijke) obstakels
  • Design for Behaviour

Dag 2

  • Analyse van opgehaalde kennis en inzichten over gedrag van de doelgroep(en)
  • De aangrijpingspunten voor gedragsverandering
  • Bedenken, ontwikkelen en testen van prototypes en gedragsinterventies

Tussen dag 1 en dag 2 doe je onderzoek naar het gedrag van jouw doelgroep(en), reken ongeveer 4 tot 6 uur voor deze opdracht.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.