Training Contentcreatie
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 30 mei. 2024Toon rooster event 30 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 5 sep. 2024Toon rooster event 5 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 28 nov. 2024Toon rooster event 28 november 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Leer effectieve content maken die raaktContentcreatie is een kunst die iedereen kan leren. Met een goed verhaal kun je je klant raken, vermaken en verrassen. Maar hoe maak je goede content? Hoe vertel je op een creatieve en effectieve manier het verhaal van je organisatie? Welke typen content passen bij je merk en boodschap? En hoe word je beter gezien én onthouden?
Tijdens de training Contentcreatie maak je kennis met contenttypen als blogs, vlogs, infographics, podcasts en webinars. Je leert de 7 gouden regels voor het maken van rake verhalen en waarom je je niet moet verliezen in de vorm. Aan het eind van de dag loop je gegarandeerd met een hoofd vol content-ideeën naar buiten.
Resultaa…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Contentcreatie is een kunst die iedereen kan leren. Met een goed verhaal kun je je klant raken, vermaken en verrassen. Maar hoe maak je goede content? Hoe vertel je op een creatieve en effectieve manier het verhaal van je organisatie? Welke typen content passen bij je merk en boodschap? En hoe word je beter gezien én onthouden?
Tijdens de training Contentcreatie maak je kennis met contenttypen als blogs, vlogs, infographics, podcasts en webinars. Je leert de 7 gouden regels voor het maken van rake verhalen en waarom je je niet moet verliezen in de vorm. Aan het eind van de dag loop je gegarandeerd met een hoofd vol content-ideeën naar buiten.
Resultaat
- Je kent de belangrijkste typen content en weet welke bij je organisatie passen
- Je kunt verhalen vertellen die raken, vermaken en inspireren
- Je hebt kennis van o.a. contentmarketing, storytelling en inhakers en weet hoe je dit in kunt zetten
- Je weet hoe content binnen je organisatie effectief af te stemmen
- Je beschikt over talloze praktische tips & tricks voor een eigen contentstrategie
Voor wie
De training is voor iedereen die geïnspireerd wil worden en creatieve en effectieve content wil maken waar je toekomstige én huidige klanten mee verrast. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs, communicatiemanagers en (online) marketeers.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training Contentcreatie komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Introductie over de rol van content
- Uitleg over de 5 belangrijkste vormen van online content
- Praktische tips en tools voor gebruik
- 7 regels voor rake verhalen: uitleg en voorbeelden
- Creatieve brainstorm over jouw contentplannen
- Korte introductie storytelling, contentmarketing
- Tips en trucs bij afstemmen van content binnen een bedrijf
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training is voor iedereen die geïnspireerd wil worden en creatieve en effectieve content wil maken waar je toekomstige én huidige klanten mee verrast. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs, communicatiemanagers en (online) marketeers.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je kent de belangrijkste typen content en weet welke bij je organisatie passen
- Je kunt verhalen vertellen die raken, vermaken en inspireren
- Je hebt kennis van o.a. contentmarketing, storytelling en inhakers en weet hoe je dit in kunt zetten
- Je weet hoe content binnen je organisatie effectief af te stemmen
- Je beschikt over talloze praktische tips & tricks voor een eigen contentstrategie
Tijdens de training Contentcreatie komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Introductie over de rol van content
- Uitleg over de 5 belangrijkste vormen van online content
- Praktische tips en tools voor gebruik
- 7 regels voor rake verhalen: uitleg en voorbeelden
- Creatieve brainstorm over jouw contentplannen
- Korte introductie storytelling, contentmarketing
- Tips en trucs bij afstemmen van content binnen een bedrijf
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.