Training Persona’s maken
Startdata en plaatsen
Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Antwerpen
Beschrijving
Geef je doelgroep een gezicht en een verhaalEen persona is een fictief persoon die je kunt zien als gedetailleerde beschrijving van je ideale doelgroep(en). Door het maken van een persona geef je jouw klant een gezicht en een verhaal, zodat je de juiste boodschap overbrengt op de juiste mensen. Maar op basis van welke data stel je profielen en persona’s op? En hoe kun je deze effectief implementeren in je communicatie en marketing?
Tijdens deze training boordevol voorbeelden en oefeningen doorloop je alle stappen van het maken van persona’s. Je ontdekt de waarde van een customer journey en krijgt handvatten hoe je met een onderzoek de dieperliggende motivaties en behoeften boven tafel krijg…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Een persona is een fictief persoon die je kunt zien als gedetailleerde beschrijving van je ideale doelgroep(en). Door het maken van een persona geef je jouw klant een gezicht en een verhaal, zodat je de juiste boodschap overbrengt op de juiste mensen. Maar op basis van welke data stel je profielen en persona’s op? En hoe kun je deze effectief implementeren in je communicatie en marketing?
Tijdens deze training boordevol voorbeelden en oefeningen doorloop je alle stappen van het maken van persona’s. Je ontdekt de waarde van een customer journey en krijgt handvatten hoe je met een onderzoek de dieperliggende motivaties en behoeften boven tafel krijgt. Je stapt af van de ‘traditionele manier’ van persona’s maken (met beschrijvingen die er in de praktijk vaak niet toe doen), maar onderzoekt de onderliggende emoties en drijfveren van je doelgroep. Vervolgens zet je deze kennis in om persona’s te maken voor jouw specifieke vraagstuk. Dit vraagstuk kan liggen op het gebied van (marketing)communicatie, maar ook op het gebied van klantcontact en HR.
Resultaat
- Je weet wat een persona is en waarom deze onmisbaar is voor je marketing-communicatie
- Je kent de toepassingsmogelijkheden van persona’s
- Je hebt handvatten om grondig doelgroeponderzoek te doen
- Je hebt een plan van aanpak voor het maken van je eigen persona’s
Voor wie
Deze training is interessant voor communicatieadviseurs, -medewerkers en marketeers werkzaam in de (semi-) publieke sector, maar ook geschikt voor projectmanagers, hr-professionals en (teams van) specialisten in klantcontact, communicatie en dienstverlening.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training Persona’s komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Waarom doelgroepsegmentatie?
- Persona’s en de customer journey: relevante touchpoints en behoeften in kaart
- De rol van de klant voor jouw organisatie (o.a dienstverlening, communicatie en participatie)
- Hoe maak je een persona? (praktijkvoorbeelden en zelf aan de slag!)
- Empathisch onderzoek: de juiste mix van kwalitatief en kwantitatief onderzoek
- Alles voor het opleveren van je eigen projectplan, van onderzoeksopzet tot plan voor implementatie
Praktisch
- Training Persona’s maken is een 1-daagse training
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Studiemateriaal inbegrepen
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
- Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname
Deze training is interessant voor communicatieadviseurs, -medewerkers en marketeers werkzaam in de (semi-) publieke sector, maar ook geschikt voor projectmanagers, hr-professionals en (teams van) specialisten in klantcontact, communicatie en dienstverlening.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je weet wat een persona is en waarom deze onmisbaar is voor je marketing-communicatie
- Je kent de toepassingsmogelijkheden van persona’s
- Je hebt handvatten om grondig doelgroeponderzoek te doen
- Je hebt een plan van aanpak voor het maken van je eigen persona’s
Tijdens de training Persona’s komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Waarom doelgroepsegmentatie?
- Persona’s en de customer journey: relevante touchpoints en behoeften in kaart
- De rol van de klant voor jouw organisatie (o.a dienstverlening, communicatie en participatie)
- Hoe maak je een persona? (praktijkvoorbeelden en zelf aan de slag!)
- Empathisch onderzoek: de juiste mix van kwalitatief en kwantitatief onderzoek
- Alles voor het opleveren van je eigen projectplan, van onderzoeksopzet tot plan voor implementatie
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.