Training Persona’s maken

Training Persona’s maken

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 38 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Antwerpen

Beschrijving

Geef je doelgroep een gezicht en een verhaal

Een persona is een fictief persoon die je kunt zien als gedetailleerde beschrijving van je ideale doelgroep(en). Door het maken van een persona geef je jouw klant een gezicht en een verhaal, zodat je de juiste boodschap overbrengt op de juiste mensen. Maar op basis van welke data stel je profielen en persona’s op? En hoe kun je deze effectief implementeren in je communicatie en marketing?

Tijdens deze training boordevol voorbeelden en oefeningen doorloop je alle stappen van het maken van persona’s. Je ontdekt de waarde van een customer journey en krijgt handvatten hoe je met een onderzoek de dieperliggende motivaties en behoeften boven tafel krijg…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Storytelling, Concepting, Verhalen schrijven, Conceptontwikkeling en Visueel communiceren.

Geef je doelgroep een gezicht en een verhaal

Een persona is een fictief persoon die je kunt zien als gedetailleerde beschrijving van je ideale doelgroep(en). Door het maken van een persona geef je jouw klant een gezicht en een verhaal, zodat je de juiste boodschap overbrengt op de juiste mensen. Maar op basis van welke data stel je profielen en persona’s op? En hoe kun je deze effectief implementeren in je communicatie en marketing?

Tijdens deze training boordevol voorbeelden en oefeningen doorloop je alle stappen van het maken van persona’s. Je ontdekt de waarde van een customer journey en krijgt handvatten hoe je met een onderzoek de dieperliggende motivaties en behoeften boven tafel krijgt. Je stapt af van de ‘traditionele manier’ van persona’s maken (met beschrijvingen die er in de praktijk vaak niet toe doen), maar onderzoekt de onderliggende emoties en drijfveren van je doelgroep. Vervolgens zet je deze kennis in om persona’s te maken voor jouw specifieke vraagstuk. Dit vraagstuk kan liggen op het gebied van (marketing)communicatie, maar ook op het gebied van klantcontact en HR.

Resultaat

  • Je weet wat een persona is en waarom deze onmisbaar is voor je marketing-communicatie
  • Je kent de toepassingsmogelijkheden van persona’s
  • Je hebt handvatten om grondig doelgroeponderzoek te doen
  • Je hebt een plan van aanpak voor het maken van je eigen persona’s

Voor wie

Deze training is interessant voor communicatieadviseurs, -medewerkers en marketeers werkzaam  in de (semi-) publieke sector, maar ook geschikt voor projectmanagers, hr-professionals en (teams van) specialisten in klantcontact, communicatie en dienstverlening.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Persona’s komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Waarom doelgroepsegmentatie?
  • Persona’s en de customer journey: relevante touchpoints en behoeften in kaart 
  • De rol van de klant voor jouw organisatie (o.a dienstverlening, communicatie en participatie)
  • Hoe maak je een persona? (praktijkvoorbeelden en zelf aan de slag!)
  • Empathisch onderzoek: de juiste mix van kwalitatief en kwantitatief onderzoek
  • Alles voor het opleveren van je eigen projectplan, van onderzoeksopzet tot plan voor implementatie

Praktisch

  • Training Persona’s maken is een 1-daagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Studiemateriaal inbegrepen
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname

Deze training is interessant voor communicatieadviseurs, -medewerkers en marketeers werkzaam  in de (semi-) publieke sector, maar ook geschikt voor projectmanagers, hr-professionals en (teams van) specialisten in klantcontact, communicatie en dienstverlening.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je weet wat een persona is en waarom deze onmisbaar is voor je marketing-communicatie
  • Je kent de toepassingsmogelijkheden van persona’s
  • Je hebt handvatten om grondig doelgroeponderzoek te doen
  • Je hebt een plan van aanpak voor het maken van je eigen persona’s

Tijdens de training Persona’s komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Waarom doelgroepsegmentatie?
  • Persona’s en de customer journey: relevante touchpoints en behoeften in kaart 
  • De rol van de klant voor jouw organisatie (o.a dienstverlening, communicatie en participatie)
  • Hoe maak je een persona? (praktijkvoorbeelden en zelf aan de slag!)
  • Empathisch onderzoek: de juiste mix van kwalitatief en kwantitatief onderzoek
  • Alles voor het opleveren van je eigen projectplan, van onderzoeksopzet tot plan voor implementatie

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.