De essentie van marketing- en salesbeleid

Niveau
Tijdsduur
Logo van Instima

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Instima biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Brussel (stad)

Beschrijving

Wat leert u uit deze interactieve opleiding?

  • De essentiële commerciële begrippen en concepten.
  • Deze begrijpen, zodat u ze op een competente wijze kan toepassen op consumentengoederen (business to consumer), zakelijke en industriële goederen (business to business).
  • Deze toepassen in het Marketing Business Game.
  • Deze kunnen toepassen via het Marketing Business Game

Doelgroep

Iedereen die de fundamenten van het marketing- en salesbeleid wil kennen en kunnen toepassen en niet beschikt over een basiskennis in commercieel beleid. Er zijn geen specifieke toelatingsvoorwaarden.

The Marketing Business Game: gegarandeerd leerzaam

De Marketing Business Game werd ontwikkeld aan de Insead Man…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Product Management, Concepting, Planning, Marketingstrategie en ICT Management & Strategie.

Wat leert u uit deze interactieve opleiding?

  • De essentiële commerciële begrippen en concepten.
  • Deze begrijpen, zodat u ze op een competente wijze kan toepassen op consumentengoederen (business to consumer), zakelijke en industriële goederen (business to business).
  • Deze toepassen in het Marketing Business Game.
  • Deze kunnen toepassen via het Marketing Business Game

Doelgroep

Iedereen die de fundamenten van het marketing- en salesbeleid wil kennen en kunnen toepassen en niet beschikt over een basiskennis in commercieel beleid. Er zijn geen specifieke toelatingsvoorwaarden.

The Marketing Business Game: gegarandeerd leerzaam

De Marketing Business Game werd ontwikkeld aan de Insead Management School. Essentiële en fundamentele kernideeën van marketing, sales, product management en algemeen commercieel beleid worden hier geïntegreerd in een zéér realistische simulatie. Concepten zoals prognose, planning, kostprijscalculatie en marktanalyse worden in de praktijk toegepast.
U gaat in teamverband aan de slag. Vier ondernemingen strijden immers om het vooropgestelde marktaandeel en de hoogste cumulatieve winst te realiseren. Daarbij gaat u voor lange termijn resultaten door het ondernemen van acties op korte termijn, binnen onderbouwde management beslissingen. U wordt ook verwacht op een strategische manier te kunnen reageren op onvoorziene omstandigheden.

Programma

Avond 1 - Waarde kiezen

Wat is marketing?
Sleutelbegrippen: segmenteren, targeting, positionering.
Introductie van het referaten boek.

Avond 2 - Waarde verschaffen

De essentie van marketing mix: 5 P’s, 4 C’s,...
Basis concepten als PLC, AIDA, prijstechnieken,...
Recente praktijkvoorbeelden.

Avond 3 - Waarde verschaffen

Marketing als onderdeel van de bedrijfsstrategie.
Basismodellen bedrijfsstrategieën als Ansoff, BCG, Porter, Kotler,...
Recente praktijkvoorbeelden.

Avond 4 - Inleiding tot marketing calculaties

Basiscalculaties als BE, vaste kosten, variabele kosten, verkoopsprijs, kostprijsberekening,...
Basisbegrippen van budgettering en het opstellen van een marketingbudget.

Avond 5 - Waarde implementeren

Marketing planning als proces: externe analyse, interne analyse, swot,...
Wat is de rol, het nut en de waarde van marktonderzoek?

Avond 6 - Business game

Deel 1: startsessie
Teams werken aan een marketingstrategie en stellen een plan op.

Avond 7 - Business game

Deel 2:
Teams werken aan het learning marketing game, verschillende beslissingsrondes.
Toepassing van concepten uit het referatenboek.
Begeleiding en coaching door docenten.

Avonden 8 - Waarde communiceren

Reclame, promotie, verkopen.
Uitdieping van de communicatie mix.
Digitale communicatie.

Avonden 9 - Business game

Deel 3:
Teams werken aan het learning game, verschillende beslissingsrondes.
Opmaken van een managementrapport.
Voorbereiding teampresentaties.

Avonden 10 - Conclusie

Teampresentaties en bespreking resultaten.
Terugkoppeling naar opleidingsconcepten.
Samenvatting leerpunten.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Instima, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.