Media en creativiteit in direct marketing

Niveau
Totale lesduur
Logo van Instima

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product. Instima biedt dit product standaard aan in de volgende regio's:

Brussel (stad)

Beschrijving

Direct en dialoogmarketing als strategische tool
Hoe DM de driver van het hele marketinggebeuren wordt
Module 2: Geïntegreerde customer centric cross channel marketing campagnes

Hoe de traditionele en recente direct marketing media op een optimale manier inzetten? Hoe een multichannel direct marketing benadering optimaliseren? Hoe de creatieve toepassingen maximum te bevorderen? Laat u inspireren door recente succesvolle direct marketing cases en verhoogt de efficiëntie van uw eigen campagnes.

Doelgroep

Marketeers/KMO bedrijfsleiders/Productmanagers/CRM verantwoordelijken met basiskennis van (direct) marketing. Iedereen die op zoek is naar een verdere optimalisatie van zijn direct marketing…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Direct en dialoogmarketing als strategische tool
Hoe DM de driver van het hele marketinggebeuren wordt
Module 2: Geïntegreerde customer centric cross channel marketing campagnes

Hoe de traditionele en recente direct marketing media op een optimale manier inzetten? Hoe een multichannel direct marketing benadering optimaliseren? Hoe de creatieve toepassingen maximum te bevorderen? Laat u inspireren door recente succesvolle direct marketing cases en verhoogt de efficiëntie van uw eigen campagnes.

Doelgroep

Marketeers/KMO bedrijfsleiders/Productmanagers/CRM verantwoordelijken met basiskennis van (direct) marketing. Iedereen die op zoek is naar een verdere optimalisatie van zijn direct marketing strategie.

Wat haalt u uit deze module?

  • Creatief omgaan met de opkomst van de nieuwe media en met beperktere budgetten om efficiënte direct marketing campagnes te ontwikkelen.
  • DM strategie en concepten koppelen aan de nodige creativiteit.
  • Een gps binnen het direct marketing netwerk.

Een efficiënte samenwerking

Wat krijgt u wanneer u twee organisaties met een specifieke knowhow en jarenlange ervaring samen een project laat uitwerken? Een kwaliteitsvol, professioneel uitgewerkt programma met een meerwaarde voor u en uw bedrijf.

De twee organisaties hebben van deze complementariteit gebruik gemaakt om een opleiding te ontwikkelen die de kwaliteiten van beide in de verf zet:
- de specialistische vakkennis die BDMA in huis heeft en
- de competentie van het schrijven/geven van opleidingen door Instima.

Het bundelen van deze krachten geeft als resultaat een praktijkgerichte opleiding, gericht op professionals actief binnen marketing, sales en marketingcommunicatie.

Programma module 2

Sessie 1

Traditional Direct Marketing Media
Hoe zet ik tradionele DM media op een optimale manier in?

Docenten: Elke Quatacker - David Gijbels - Bart Spiessens
• Print media : Geadresseerd, ongeaddresseerd Print (huis aan huis bladen, direct mail, customer magazines,…). Van Mass naar one to one personalisatie via printing on demand.
• Contact Center: Telemarketing als sales, service en research tool
• Direct Mass Media : DRTV /iDTV/Direct Respons Radio/ Direct Respons Advertising: Hoe een mass medium kan leiden tot de juiste leadgeneration?

Sessie 2

Recente Direct Marketing Media
Hoe zet ik de zogenaamde “nieuwe DM media” op een optimale manier in?

Docenten: Tamara Gielen - Jo Caudron
• Emailmarketing: Praktische guidelines om van je email marketing campagne een voltreffer te maken
• Social Media: Hoe gebruik je social media binnen je direct marketing strategie
• Mobile Marketing: De do’s en don’ts van mobile marketing

Sessie 3

Een Multichannel DM benadering
Docent: Olivier Van Cauwelaert
• “offline “en “online”
• een optimale DM integratie met als doel:

  • meer klantparticipatie
  • een hogere ROI
  • meerwaarde voor de “bottom line”

Sessie 4

Creativiteit in Direct Marketing - Creativiteitsprincipes
Docent: Johan Verest
• Do’s en don’t bij het gebruik van woord en beeld
• Hoe vertaal je je creativiteit over verschillende mediatoepassingen
• Hoe en wanneer betrek je creativelingen (copywriters/ art directors/...) in je direct marketing denken?
• Hoe test je creativiteit op je doelgroep?
• Hoe omgaan met co-creatief gedrag en content (You-tube/flicker/ ..) van je target groep?

Sessie 5

Creatieve cases
Een selectie uit de beste cases van 2010 & 2011 ter illustratie van een geïntegreerde en creatieve Direct Marketing strategie. Vanuit de BDMA en Stichting Marketing, de Coockoo Awards, de EFFIE Awards en de Marketeer van het Jaar, zullen enkele top cases worden geselecteerd en tijdens deze sessie aan u worden voorgesteld.

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)