New product management

Niveau
Tijdsduur
Logo van Instima

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Instima biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Brussel (stad)

Beschrijving

Klantwaarde als motor voor productinnovatie

De succesgraad van heel wat productinnovaties ligt zeer laag. Anderzijds dwingt het snel veranderende hyperconcurrentieel speelveld, product en marketing managers om hun productportfolio continu aan te passen aan de veranderde marktomstandigheden, dit met name door renovaties of innovaties. Een goede alignering tussen de strategie enerzijds en de operationele consequenties anderzijds speelt hierbij een cruciale rol. Maar hoe bereiken we dit in een consumer, een business to business, een high tech of service-omgeving?

Doelgroep

Junior, middle and senior product and product group managers, Marketing managers, Product developers, Business developer…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Product Management, Service management, Marketingstrategie, ICT Management & Strategie en Integraal management.

Klantwaarde als motor voor productinnovatie

De succesgraad van heel wat productinnovaties ligt zeer laag. Anderzijds dwingt het snel veranderende hyperconcurrentieel speelveld, product en marketing managers om hun productportfolio continu aan te passen aan de veranderde marktomstandigheden, dit met name door renovaties of innovaties. Een goede alignering tussen de strategie enerzijds en de operationele consequenties anderzijds speelt hierbij een cruciale rol. Maar hoe bereiken we dit in een consumer, een business to business, een high tech of service-omgeving?

Doelgroep

Junior, middle and senior product and product group managers, Marketing managers, Product developers, Business developers.

Wat haalt u uit deze interactieve opleiding?

  1. Kunnen werken vanuit een consistent innovatiekader en de eigenheid van de marktcontext
  2. Beschikken over een aantal creatieve technieken om tot zinvolle innovaties te komen
  3. De juiste keuzes kunnen maken tussen renovaties en innovaties
  4. Alle interne en externe marketingimplicaties van een productinnovatie in kaart kunnen brengen en beheersen

Dag 1

Klantwaarde als motor van innovatie
• Overzicht van innovatiekaders; Analyse van componenten van klantwaarde; Interactieve/creatieve oefeningen
• Een stappenplan voor 'out of the box' denken, inspiratie en variatie. Toegang tot nieuwe kennis via het Internet en de octrooidatabank

Dag 2

Innovatie of renovatie?
• De juiste keuze maken tussen innovaties en renovaties
• De juiste marketing mix strategie kiezen bij beide opties
• Gevallenstudies

Dag 3

Marketingcommunicatie bij nieuwe productintroducties
• Soorten communicatiestrategieën
• Branding van nieuwe producten 
• Consumentenreacties
• Merk en USP herinnering bij nieuwe producten

Dag 4

Innovatiemanagement: van strategie naar implementatie
• Implementatie en projectopvolging van innovaties
• Eigenheid van innovaties in specifieke marketingcontexten (b-to-b, service, high-tech, enz.)
• Gevallenstudies

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Instima, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.