Copywriting

Type product

Beschrijving

Het schrijven van effectieve teksten is in het tijdperk ‘content is king’ ontzettend belangrijk.

Wanneer je deze basis beheerst kan ook jij content maken waarmee je je doel bereikt.

Je leert onder andere hoe je succesvolle advertentieteksten, social media updates én blogartikelen schrijft. Daarnaast weet jij straks ook hoe je je teksten goed laat aansluiten op de bestaande (online marketing) strategie.

Na deze cursus heb je de tools en de mindset om je creatieve brein aan het werk te zetten, en kun je direct beginnen met het creëren van content die precies aan de eisen voldoet.

Of het nu voor je eigen bedrijf is, als zelfstandige copywriter of medewerker communicatie, wij leren je om in …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Het schrijven van effectieve teksten is in het tijdperk ‘content is king’ ontzettend belangrijk.

Wanneer je deze basis beheerst kan ook jij content maken waarmee je je doel bereikt.

Je leert onder andere hoe je succesvolle advertentieteksten, social media updates én blogartikelen schrijft. Daarnaast weet jij straks ook hoe je je teksten goed laat aansluiten op de bestaande (online marketing) strategie.

Na deze cursus heb je de tools en de mindset om je creatieve brein aan het werk te zetten, en kun je direct beginnen met het creëren van content die precies aan de eisen voldoet.

Of het nu voor je eigen bedrijf is, als zelfstandige copywriter of medewerker communicatie, wij leren je om in de pen te kruipen en teksten te schrijven waarmee je mensen aanspoort tot actie.

Na het doorlopen van alle lessen mag je jouw tekst (max 1 a4) door ons laten nakijken en zullen we je voorzien van feedback, tips en advies!

Zo gaat de cursus in zijn werk

  • Zoals eerder vermeld zijn onze cursussen 100% online.
  • Je krijgt meteen na bestelling je login gegevens voor toegang tot de cursussen.
  • Je kunt dan direct aan de slag op je eigen tempo. Je kunt dus op elk moment beginnen met deze cursus en op elk moment van de dag de cursus volgen.
  • De support is 1 jaar geldig.Tijdens en na de cursus kun je ons persoonlijk benaderen via e-mail. Wij staan voor je klaar om al je vragen te beantwoorden en helpen jou succesvol te worden. Je kunt binnen één werkdag een reactie verwachten.
  • Als afsluiting krijg je een eindopdracht. Hiermee test je niet alleen je kennis, je ontvangt tevens feedback van onze Copywriter om er zeker van te zijn dat je op de juiste weg zit.
  • Wanneer de eindopdracht aan onze normen voldoet ontvang je het officiële certificaat van succesvolle deelname aan de cursus.

Na de cursus blijven wij je helpen

Zoals gezegd sporen wij je aan tot actie, wij gaan er dan ook vanuit dat je fanatiek gaat uitvoeren wat je geleerd hebt van de cursussen. En als je bezig bent, komen er vaak weer vragen boven.

Daarom geven wij onze cursisten ook één jaar lang ondersteuning via ons support ticketsysteem.

Ook blijven wij onze cursussen updaten met de laatste technieken en inzichten. Daarvan word je automatisch op de hoogte gehouden.

Hier ga je tijdens de cursus Copywriting mee aan de slag:

Module 1: Wat kun je verwachten in deze cursus?

1. Inleiding cursus Copywriting

Module 2: De basis van copywriting

2.1: Wat is copywriting?
2.1.1: Schrijven voor je doelgroep
2.1.2: Uniek en volledig
2.2: Welke soorten copywriting zijn er?
2.2.1: Offline media
2.2.2: Online
2.3: Wat heb je nodig om goede copy te leveren?
2.4: Copy plannen – editorial kalender maken voor social media en blogposts
2.5: Het schrijven zelf: de voorbereiding
2.5.1: Brainstormen
2.5.2: Zoekwoordonderzoek
2.5.3: Websitestructuur
2.5.4: Doel bepalen
2.6: De opmaak – welke elementen moet een tekst bevatten?
2.6.1: Intro, bodytekst en afbeelding
2.7: Het schrijven zelf – tone of voice en taalregels
2.7.1: Interpunctie, actief schrijven en de kop (titel)
2.8: Het schrijven zelf – call to action
2.9: Het schrijven zelf – herschrijven
2.10: Media bij je tekst
2.10.1: Alt-tekst en omschrijving
2.11: Afronden
2.12: Volgende stap in deze cursus

Module 3. Handige tools en naslagwerken voor copywriters

3.1: Inleiding
3.2: SEO
3.3: Foto’s
3.4: Tools voor het inplannen van social media updates

Module 4. Schrijven voor offline (gedrukte) media

4.1: Inleiding
4.2: Waar moet je aan denken?
4.3: Persberichten
4.3.1: Hoe ziet een persbericht eruit?
4.3.2: Welke informatie mag niet ontbreken?
4.3.3: Algemene tips voor het schrijven van een persbericht
4.4: Advertenties
4.5: Advertorials
4.5.1: Het schrijven van een advertorial
4.5.2: Advertentie of advertorial: hoe kies je?
4.6: Flyers, folders en brochures
4.6.1: Tekst voor een flyer
4.6.2: Tekst voor een folder
4.6.3: Tekst voor een brochure

Module 5. Schrijven voor het web

5.1: Waar moet je aan denken?
5.2: SEO
5.2.1: Zoekwoorden
5.2.2: Websitestructuur
5.2.3: Metagegevens
5.3: Betaald en onbetaald (organisch)
5.4: Organisch – productomschrijvingen
5.5: Organisch – blogartikelen
5.5.1 Tips en adviezen voor succesvol bloggen
5.6: Organisch – social media updates
5.7: Organisch – landingspagina’s
5.8: Organisch – nieuwsbrieven per e-mail
5.9: Betaald – SEA advertentieteksten
5.10: Betaald – social media advertentieteksten

Eindopdracht cursus Copywriting

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?