Cursus Google Analytics

Type product
Logo van KGOM (Karel Geenen Online Marketing)
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 KGOM (Karel Geenen Online Marketing) heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 3 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Stop met tijd verspillen aan Google Analytics en leer hoe succesvolle bedrijven analytics inzetten voor meer omzet en meer winst!

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen, de kans is groot dat de manier waarop je Google Analytics op dit moment gebruikt nutteloos is. De afgelopen 24 uur heb je minstens twee keer ingelogd bij Google Analytics. Maar ben eens eerlijk, los van het positieve of negatieve gevoel je van de bezoekersaantallen kreeg, wat heb je er verder aan gehad? Waarschijnlijk niks. Het kost je een hoop tijd en stress, maar het levert je verder niets op. Troost je, het gros van de webmasters “gebruikt” Google Analytics op deze manier.

Wij gaan je leren hoe je Google Analyt…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Stop met tijd verspillen aan Google Analytics en leer hoe succesvolle bedrijven analytics inzetten voor meer omzet en meer winst!

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen, de kans is groot dat de manier waarop je Google Analytics op dit moment gebruikt nutteloos is. De afgelopen 24 uur heb je minstens twee keer ingelogd bij Google Analytics. Maar ben eens eerlijk, los van het positieve of negatieve gevoel je van de bezoekersaantallen kreeg, wat heb je er verder aan gehad? Waarschijnlijk niks. Het kost je een hoop tijd en stress, maar het levert je verder niets op. Troost je, het gros van de webmasters “gebruikt” Google Analytics op deze manier.

Wij gaan je leren hoe je Google Analytics zo kunt inzetten dat het je daadwerkelijk concrete actiepunten oplevert die zorgen dat je de juiste beslissingen kunt maken en meer omzet en winst behaalt.

Dat is namelijk wat succesvolle bedrijven doen, Google Analytics inzetten voor het optimaliseren van hun bedrijf! Je hebt aan het eind van onze cursus alle kennis om Google Analytics ook voor jouw bedrijf te laten werken. Er is geen basiskennis vereist.

Zowel absolute beginners als gevorderden doen hun voordeel met deze cursus. Een must voor webwinkeliers, website-eigenaren, webmasters, marketingmanagers, online marketeers, webdesigners en ZZP-ers die willen leren wat Google Analytics écht te bieden heeft.

Je hebt gemiddeld 40 uur nodig om de volledige cursus te doorlopen. Maar geen stress of tijdsdruk, je krijgt levenslang toegang tot de cursus. Dus je behoudt ook het recht op gratis updates!

Inhoud online Cursus “Google Analytics in de praktijk”

De online cursus bestaat uit 15 hoofdstukken. Elk hoofdstuk bevat theorie, instructievideo’s en praktijkopdrachten. Door de theorie leer en begrijp je hoe je Google Ananlytics voor maximaal resultaat inzet.

Hier ga je mee aan de slag in de online Cursus “Google Analytics in de praktijk”:

Blok 1 & 2 – Inleiding in Web Analytics

Introductie in Web Analytics & Starten met Google Analytics.
We beginnen bij de basis en leggen in dit eerste twee blokken uit wat de belangrijkste elementen en termen binnen Web Analytics betekenen. En laten middels een handleiding zien hoe je Google Analytics installeert, zodat je goed van start gaat

Blok 3 t/m 7 – Methoden om data te verzamelen

Interne zoekopdrachten, Campagnes, Event tracking, E-commerce & Doelen.
Bezoekers geven je veel meer informatie over wat zij willen dan je denkt! We bespreken een vijftal methoden die je kunt (lees: moet) gebruiken om data te verzamelen.

De methodes die aan bod komen zijn: interne zoekopdrachten, campagnes, event tracking, e-commerce en doelen. Naast uitleg over het “instellen” van de methoden, bespreken we ook hoe je de bijbehorende rapporten analyseert.

Blok 8 & 9 – Data analyseren en interpreteren

Kritische Prestatie Indicatoren – KPI’s & Segmenteren
De Kritische Prestatie Indicatoren helpen bij het maken van goede analyses en geven je inzicht in het proces en voortgang van je doelstellingen. Ze helpen bij het bepalen van de juiste koers voor jouw website en het meten van het succes.

Onmisbaar bij het analyseren en interpreteren van de data. Evenals segmenteren, zonder het toevoegen van context aan de data ben je nergens. In de cursus leer je waarom context van belang is en hoe je deze zelf toevoegt.

Blok 10 – Experimenteren en testen

Experimenten in Google Analytics
Door middel van experimenteren en testen is het mogelijk om het conversiepercentage te verhogen en op die manier ook de omzet te vergroten. Wij laten zien hoe dit werkt in Google Analytics maar bespreken ook waarom wij liever een andere tool gebruiken voor het testen van pagina’s.

Blok 11 – Data over de concurrent

Competitive Intelligence
Data verzamelen over de concurrentie kan zeer waardevolle inzichten opleveren. Zonder deze inzichten is het niet mogelijk een goede strategie te ontwikkelen. In de cursus laten wij zien met welke tools je de concurrent onder de loep kunt nemen.

Blok 12 – Multi-channel Analytics

De offline wereld bestaat ook nog
Offline heeft een grote invloed op de online acties van consumenten. Het geldt niet alleen andersom (dus online op offline), zoals vaak wordt gedacht. Denk aan een Vanity URL met een 301 Redirect en online campagnes met coupons die offline kunnen worden ingeleverd.

In dit blok bespreken we verschillende methodes om te meten welke impact offline activiteiten invloed hebben op online kanalen. En andersom!

Blok 13 – Assisted Conversions

Belang van Assisted Conversions & Conversie attributie
Het kan erg lastig zijn om te bepalen of een bepaald kanaal wat je geld kost en niet direct conversies oplevert, de moeite waard is om nog een een kans te geven. Assisted Conversions kunnen hierbij helpen.

Daarnaast bespreken we verschillende modellen voor Conversie Attributie. Hierbij bekijk je welk kanaal, welke credits krijgt voor een conversie. Erg belangrijk om te bepalen of de verdeling van je marketing budget in orde is.

Blok 14 – AdWords rapporten in Google Analytics

De AdWords rapporten vertellen je hoe campagnes presteren en of ze voldoen aan je verwachtingen. Je komt erachter hoeveel bezoekers de website bezoeken via advertenties, hoeveel deze bezoekers op de website uitgeven en welke doelen zij behalen. Door deze te analyseren wordt het mogelijk je budgetten véél effectiever in te zettten!

Blok 15 – Google Analytics Dashboards

Dashboards in Google Analytics geven je een snel inzicht in de prestaties van jouw website door verschillende rapporten als widgets op één pagina weer te geven. Het checken van veel verschillende statistieken wordt zo een stuk makkelijker.

Hoe de online Cursus “Google Analytics in de praktijk” werkt

Je werkt hoofdstuk per hoofdstuk. Elk hoofdstuk eindigt met een kort examen. Na het behalen van het examen krijg je toegang tot het volgende hoofdstuk.

Volg de cursus in je eigen tempo. Je kunt op elk uur van de dag, 7 dagen per week en voor de rest van je leven inloggen en in je eigen tempo studeren.

En nogmaals. Je krijgt onze persoonlijke ondersteuning om te zorgen dat Google Analytics voor meer omzet en winst gaat zorgen. Is er iets dus niet helemaal duidelijk, of wil je ergens meer van weten, dan staan we altijd voor je klaar. Onze support via e-mail geldt voor 1 jaar.

Aan het einde van de cursus mag je deelnemen aan het online eindexamen. Ben je geslaagd, dan kun je gratis een officieel certificaat aanvragen. En je krijgt toegang tot 2 bonusblokken:

  • Bonus 1: Een website analyseren in 10 stappen. Een handige “handleiding” waarmee je een website helemaal zelf, zonder hulp van buitenaf, kunt analyseren.
  • Bonus 2: Google Analytics Solutions Gallery. Middels een video laten we zien hoe je deze handige galerij kunt gebruiken. Daarnaast hebben we onze favorieten (Dashboards, Rapporten en Geavanceerde segmenten) op een rijtje gezet zodat ook jij ze kunt downloaden en gebruiken! Hiermee bespaar je veel tijd!

Je behoudt ook na het behalen van je eindexamen levenslang toegang tot de Cursus Google Analytics, bonusblokken en updates.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.