star

Ervaringen van deelnemers

Ruim 31.000 onafhankelijke ervaringen.

110 ITIL Trainingen & Cursussen

ITIL is een verzameling van ‘best practices’ op het gebied van IT-management. Het doel van ITIL is om de service aan de klant te verbeteren op een efficiënte en kosteneffectieve manier. Wij helpen je graag in het maken van je keuze. Lees onze ITIL tips.

Bekijk ook: Projectmanagement, ITIL Foundation, IT Management & Strategie, ITIL v3 en ITIL v4.

Bekijk ook: Projectmanagement, ITIL Foundation en IT Management & Strategie.

check_box_outline_blank

ITIL®4 Foundation

Logo van Capgemini Academy
placeOp locatie: maandag 28 april 2025 in 3543 KA Utrecht en 4 andere datums
computerOnline: dinsdag 13 mei 2025 en 2 andere datums

Korte beschrijving Krijg een uitgebreid begrip van ITIL®4, de internationale standaard voor IT Service Management, en bereid je voor op het…

check_box_outline_blank

ITIL®4 Foundation

Logo van Capgemini Academy
computerOnline: vrijdag 16 mei 2025 en 2 andere datums
placeOp locatie: dinsdag 25 november 2025 in 3543 KA Utrecht

Korte beschrijving Gain a comprehensive understanding of ITIL®4, the international standard for IT Service Management, and prepare for the …

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Foundation incl. examen (ook online training)

Logo van Forsa Advies
placeDinsdag 13 mei 2025 in Forsa Advies - Rijswijk, Laan van Zuid Hoorn 31 RIJSWIJK en 2 andere datums

Deze dynamische tweedaagse training biedt je een introductie in de nieuwe kijk op IT-servicemanagement, in een bredere context van klanterv…

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Foundation (Examen verplicht)

Logo van @The Academy
placeWoensdag 14 mei 2025 in Eindhoven en 3 andere datums

Wil je IT-servicebeheer professionaliseren en certificeren volgens de wereldwijd erkende ITIL®-methode? In deze training leer je de kernpri…

check_box_outline_blank

ITIL®4 Specialist Drive Stakeholder Value

Logo van Capgemini Academy
computerOnline: dinsdag 26 augustus 2025

Korte beschrijving Master the art of engaging stakeholders and driving value through IT services with ITIL®4 Specialist Drive Stakeholder V…

check_box_outline_blank

ITIL 4 Foundation training

Logo van D-ICT Solutions International

ITIL 4 Foundation introduction The purpose of the ITIL 4 Foundation training is to introduce candidates to the management of modern IT-enab…

check_box_outline_blank

ITIL®4 Leader Digital and IT Strategy

Logo van Capgemini Academy
computerOnline: maandag 1 september 2025

Korte beschrijving Master the strategic approaches and practical skills needed to lead digital and IT strategy initiatives, ensuring your o…

check_box_outline_blank

ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve

Logo van Capgemini Academy
computerOnline: maandag 28 juli 2025

Korte beschrijving Gain practical skills to create a learning IT organization with strategic direction, leveraging Agile and Lean principle…

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Fondamental

Logo van B2B Learning 2

3 Jours (21 Heures) / Voucher d'examen et option Take2 compris Un programme de formation de 3 jours pour comprendre le cadre de référence e…

check_box_outline_blank

ITIL 4 Foundation

Logo van OEM ICT Trainingen & Advies

ITIL 4 Foundation Bestel deze unieke E-Learning cursus ITIL 4 Foundation online. Geniet van 1 jaar 24/7 toegang tot rijke interactieve vide…

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Strategist – Direct, Plan & Improve

Logo van Business Training N.V.

This is a universal module that will be a key component of both ITIL® 4 Managing Professional and ITIL® 4 Strategic Leader streams. It prov…

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Foundation (exam included) - NL

Logo van Business Training N.V.

ITIL® has led the IT Service Management industry with guidance, training and certification programs for over 30 years. ITIL® 4 brings ITIL®…

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Specialist – High Velocity IT - EN

Logo van Business Training N.V.

This module explores the ways in which digital organizations and digital operating models function in high velocity environments. It helps …

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Specialist – Create, Deliver & Support - EN

Logo van Business Training N.V.

This module covers the ‘core’ service management activities and expands the current scope of ITIL® 4 to cover the ‘creation’ of services. I…

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Foundation (exam included) - FR

Logo van Business Training N.V.

ITIL® has led the IT Service Management industry with guidance, training and certification programs for over 30 years. ITIL® 4 brings ITIL®…

Tips voor het maken van een goede keuze

ITIL kun je zien als richtlijnen hoe bedrijven het IT-proces moeten inrichten om goede kwaliteit te kunnen leveren aan hun klanten. Wanneer je een opleiding ITIL volgt, volg je een opleiding die ervoor zorgt dat jij op de hoogte bent van de beste oplossingen voor de IT-dienstverlening.

Wat leer je tijdens een ITIL training?

Jij leert hoe jij de IT-processen binnen een organisatie kunt stroomlijnen en verbeteren. ITIL zorgt er dus eigenlijk voor dat de infrastructuur van de huidige diensten verbeterd wordt. Hierdoor kunnen klanten van deze organisaties de producten en diensten op een goede manier geleverd krijgen. Aangezien veel bedrijven gebruik maken van IT, betekent het dat jij de expert wordt om dit proces te vergemakkelijken.

ITIL-foundation

Wat zijn de verschillen tussen de 4 typen ITIL trainingen?

Deze indeling is gebaseerd op ITIL v3. Lees onderaan de pagina meer over de verschillen tussen v2 en v3.1.

ITIL Foundation: de basis van alle ITIL trainingen

Tijdens een ITIL foundation training leer de concepten en processen die nodig zijn om de IT-dienstverlening effectief te managen. Ben jij een IT-professional in een organisatie die werkt met ITIL, of wil je dat worden? Dan is de Foundation training je basis. In deze training worden de belangrijkste ITIL begrippen behandeld. Je leert onder andere over procesmatig werken, IT-servicemanagement, en de belangrijkste rollen en verantwoordelijkheden hierin.

ITIL Practitioner: maak het praktisch

Tijdens de ITIL Practitioner training leer de begrippen uit ITIL Foundation toe te passen in de praktijk. Vertaal de ITIL begrippen naar de praktijk, en leer hoe je ze in kunt zetten om de doelstellingen van je bedrijf te behalen. Je leert met name hoe je de Continual Service Improvement (CSI) richtlijnen kunt toepassen in jouw organisatie. Het ITIL Practitioner examen is geen vereiste voor het volgen van de ITIL Intermediate en ITIL MALC modules.

ITIL Intermediate: maak de volgende stap

Tijdens een ITIL Intermediate training verdiep je in een of meerdere van de modules die dieper ingaan op specifieke IT-processen. Het Intermediate niveau bestaat uit twee‘stromingen’. De Lifecycle modules zijn vooral strategisch van aard, en de Capability modules zijn meer operationeel van aard.Ben je verantwoordelijk voor de algehele lifecycle van een IT-product? Dan zijn de zogenaamde Lifecycle Modules interessant voor jou:

  1. Service Strategy
  2. Service Desig
  3. Service Transition
  4. Service Operation
  5. Continual Service Improvement

ITIL specialisatie: Capability Modules

Beheer je specifieke processen binnen het IT Service Management? Kies dan voor een of meerdere van de Capability Modules:

  1. Operational Support and Analysis (OSA)
  2. Planning, Protection and Optimization (PPO)
  3. Release, Control and Validation (RCV
  4. Service Offerings and Agreements (SOA)

ITIL Managing Across the Lifecycle: krijg een overzicht van het geheel

Dit is een strategische module. Je leert hoe ITIL bij kan dragen aan doelstellingen van je bedrijf. De module is met name geschikt voor IT Managers, Service Managers, Teamleiders, Beheerders en Proceseigenaren.

Waarom ITIL een goede keuze is

  • Vergroot je kans op een baan en promotie: kennis van ITIL wordt door veel werkgevers als noodzakelijke basis gezien.
  • Ga effectiever werken door je deze set best practices eigen te maken.
  • Leer de methodologie die zich al 30 jaar heeft bewezen.
  • Internationaal erkend ITIL certificaat voor op je CV.
ITIL service-design-strategy-operation

Waar komt ITIL vandaan, en wat is het verschil tussen de versies?

ITIL is in de jaren tachtig ontstaan in het Verenigd Koninkrijk. De Britse overheid zag haar afhankelijk van IT groeien, en miste daarin heldere standaarden. De overheid ontwikkelde toen een set aan aanbevelingen: ITIL v1.

Hoe zit het precies met de ITIL versies?

  1. ITIL v2 - deze versie is met name proces-georiënteerd, en kwam uit in 2000.
  2. ITIL v3 - ontwikkeld in 2007, en de focus verschoof hierbij van processen naar serviceverlening.
  3. ITIL v4 – naar verwachting komt ITIL v4 uit in het eerste kwartaal van 2019. Deze versie focust zich op het integrerenvan nieuwe praktijken zoals Agile en Lean.

keyboard_arrow_upTerug naar boven