ITIL 4 Managing Professional Transition + examen (Examen: ITIL 4 Managing Professional Transition)

Tijdsduur
Logo van Master it Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Master it Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 85 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Bij Master it Training train je met onze unieke lesmethode Active Learning, hiermee leer je aantoonbaar effectiever!

Wij zijn er namelijk van overtuigd dat je slimmer en met meer plezier leert als je actief met je lesstof omgaat. Onze klassen zijn gevuld met maximaal 8 cursisten, Hierbij luister je niet passief naar een trainer, maar ga je interactief en 1-op-1 met de trainer aan de slag om ervoor te zorgen dat jouw leerdoelen behaald worden. De theorie maak je je oveel mogelijk zelf eigen, de nadruk van de begeleiding ligt op het begrijpen en toepassen van die theorie in de praktijk. Zo leer je alleen datgene wat je echt nodig hebt.

- Je bepaalt zelf je leertempo
- De trainer coacht je bij het definiëren van jouw leertraject
- Je onthoudt en begrijpt je nieuwe kennis beter
- Alles draait om toepassing van de stof in jouw praktijk

Deze ITIL 4 training Managing Professional Transition training biedt ITleiders, specialisten en operations medewerkers, die de ITIL v3expert al hebben (of 17 punten hebben onder het ITIL v3schema), een versnelde overgang naar de ITIL 4 Managing Professional certificering. Tijdens deze training krijg je inzicht in de belangrijkste concepten van het servicewaardesysteem dat een succesvol beheer van moderne ITservices mogelijk maakt. De training bereid je voor op het ITIL 4 Managing Professional Transitionexamen, dat leidt tot de toekenning van de ITIL 4 Managing Professionalstatus en is gebaseerd op het ITIL 4 best practice servicewaardesysteem uit de nieuwste richtlijnen van 2019:ITIL 4 Speci…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, ITIL Foundation en ITIL v3.

Bij Master it Training train je met onze unieke lesmethode Active Learning, hiermee leer je aantoonbaar effectiever!

Wij zijn er namelijk van overtuigd dat je slimmer en met meer plezier leert als je actief met je lesstof omgaat. Onze klassen zijn gevuld met maximaal 8 cursisten, Hierbij luister je niet passief naar een trainer, maar ga je interactief en 1-op-1 met de trainer aan de slag om ervoor te zorgen dat jouw leerdoelen behaald worden. De theorie maak je je oveel mogelijk zelf eigen, de nadruk van de begeleiding ligt op het begrijpen en toepassen van die theorie in de praktijk. Zo leer je alleen datgene wat je echt nodig hebt.

- Je bepaalt zelf je leertempo
- De trainer coacht je bij het definiëren van jouw leertraject
- Je onthoudt en begrijpt je nieuwe kennis beter
- Alles draait om toepassing van de stof in jouw praktijk

Deze ITIL 4 training Managing Professional Transition training biedt ITleiders, specialisten en operations medewerkers, die de ITIL v3expert al hebben (of 17 punten hebben onder het ITIL v3schema), een versnelde overgang naar de ITIL 4 Managing Professional certificering. Tijdens deze training krijg je inzicht in de belangrijkste concepten van het servicewaardesysteem dat een succesvol beheer van moderne ITservices mogelijk maakt. De training bereid je voor op het ITIL 4 Managing Professional Transitionexamen, dat leidt tot de toekenning van de ITIL 4 Managing Professionalstatus en is gebaseerd op het ITIL 4 best practice servicewaardesysteem uit de nieuwste richtlijnen van 2019:ITIL 4 Specialist Create, Deliver and SupportITIL 4 Specialist Drive Stakeholder ValueITIL 4 Specialist High Velocity ITITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve.Na deze training kan je: Belangrijke concepten voor ITservicebeheer Begrijp je hoe de ITILleidende principes een organisatie kunnen helpen bij het adopteren en aanpassen van servicemanagement Begrijp je het doel en de componenten van het ITILservicewaardesysteem Begrijp je de activiteiten van de servicewaardeketen en hoe ze met elkaar in verband staan Begrijp je hoejeeen servicewaardestroom kunt plannen en bouwen om services te creëren, leveren en ondersteunen Weet je hoe je relevante ITILpraktijken bijdragen aan de creatie, levering en ondersteuning in de SVS en waardestromen Weet hoejeservices kunt creëren, leveren en ondersteunen Begrijp je concepten met betrekking tot de hoge snelheid van de digitale onderneming, inclusief de vraag die IT hieraan stelt Begrijp je het belang van de ITIL Guiding Principles en andere fundamentele concepten voor het leveren van snelle IT Begrijp je de levenscyclus van digitale producten in termen van waardestromen, doelen en praktijken Weet hoejeklantwaarde kunt stimuleren (de klantreis) Weet hoe je de gebruikerswaarde kunt stimuleren (de reis van de servicegebruiker) Begrijp je de reikwijdte en activiteiten die relevant zijn voor Direct en plan Begrijp je de rol van governance, risico en compliance en hoe de principes en methoden te integreren in het servicewaardesysteem Begrijp je en weet hoejede belangrijkste principes en methoden van Organisational Change Management kunt gebruiken voor richting, planning en verbetering Ben je voorbereid op het ITIL 4 Managing Professional Transition examen

Let op. Deze training is exclusief het examen.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor iedereen die versneld een ITIL 4 certificering wil behalen. Hiervoor de ITIL v3expert status of 17 punten onder het ITIL v3schema. Indien je hier vragen over hebt, neem dan gerust contact met ons op!

Voorkennis voor de ITIL 4 Managing Professional Transition + examen training

Voor deze training heb je een ITIL v3 Expert certificering of 17 behaald via andere ITIL trainingen.

Examen

ITIL 4 Managing Professional Transition

Onderwerpen in de ITIL 4 Managing Professional Transition + examen training

Understand the key concepts of service managementDescribe the key concepts of service relationships Service offering Service relationship management Service provision Service consumptionUnderstand how the ITIL guiding principles can help an organization adopt and adapt service managementDescribe the nature, use and interaction of the guiding principles Focus on value Start where you are Progress iteratively with feedback Collaborate and promote visibility Think and work holistically Keep it simple and practical Optimize and automateUnderstand the purpose and components of the ITIL service value systemUnderstand the activities of the service value chain, and how they interconnectDescribe the purpose of each value chain activity: Plan Improve Engage Design & transition Obtain/build Deliver & supportUnderstand how to plan and build a service value stream to create, deliver, and support servicesUnderstand the concepts and challenges relating to the following across the service value system: Organisational structure Integrated/collaborative teams Team capabilities, roles, competencies Team culture and differences Working to a customerorientated mindset Employee satisfaction measurementUnderstand planning and managing resources in the service value system: Team collaboration and integration Workforce planning Results based measuring and reportingKnow how to design, develop and transition a value stream for new services using the following ITIL practices: Service design Software development and Management Deployment management Release management Service Validation and testing Change ControlKnow how to provide user support value stream using the following ITIL practices: Service desk Incident management Problem management Knowledge management Service level management Monitoring and event management Know how to create, deliver and support servicesUnderstand the use and value of the following across the service value system: Buy vs build considerations Sourcing options Service integration and management (SIAM)Understand concepts regarding the highvelocity nature of the digital enterprise, including the demand it places on ITUnderstand the following terms: Digital organization High velocity IT Digital transformation IT transformationUnderstand when the transformation to high velocity IT is desirable and feasible.Understand the five midlevel goals associated with digital products – to achieve: Valuable ideas – strategically innovative and effective application of IT Fast development quick realization and delivery of IT services and ITrelated products Resilient operations highly resilient IT services and ITrelated products Cocreated value effective interaction between service provider and consumer Assured conformance to governance, risk and compliance (GRC) requirements. "Understand how high velocity IT relates to: The service value system The ITIL service value chain The four dimensions of service management The digital product lifecycleUnderstand the digital product lifecycle in terms of value streams, goals and practicesUnderstand which principles and concepts help understand the high velocity IT and know how to use them: Organizational system Systems thinking Complexity thinking Promise theory Digital products Design thinking Servicedominant logic Ethics Work Lean Agile DevOps

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.