Opleidingen tot Accountmanager
Bekijk ook: NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.
Bekijk ook: NIMA B Sales, Relatiemanagement en Buitendienst verkoop.
Strategisch Accountbeheer (Strategic Account Management)
Strategic Account Management is a three-day programme.
Key Accountmanagement
In accountmanagement en relatiebeheer zijn er geen vaststaande regels, flexibiliteit is daarom essentieel . In deze Key Accountmanagement tr…
Accountmanagement
De spil in je organisatie worden én blijven, dat is wat een goede accountmanager nastreeft. Je houdt niet alleen de contacten met klanten wa…
Strategisch account management
Deze training leert u hoe u als account manager de drie cruciale rollen die u speelt, optimaal kunt invullen. U bent immers Strateeg en Busi…
HBO Leergang Accountmanagement en Sales (privé-les)
Een afwisselende baan als accountmanager? De opleiding HBO Accountmanagement en Sales heeft de theorie en praktijk voor deze functies samen …
HBO Accountmanagement en Sales (privé-les)
Een afwisselende baan als accountmanager? De opleiding HBO Accountmanagement en Sales heeft de theorie en praktijk voor deze functies samen …
HBO Workshop - Sturen op Accountmanagement (privé-les)
Na afloop van deze workshop bent u in staat om op een effectieve manier de basiskennis van sturen op accountmanagement toe te passen. Deze H…
HBO Training - Accountmanagement (privé-les)
Veel accountmanagers, verkoopleiders en accountmedewerkers hebben deze training al gevolgd. Na afloop van deze training bent u in staat om o…
MBO Workshop - Basiskennis Accountmanagement (privé-les)
Na afloop van deze workshop bent u in staat om op een effectieve manier de basiskennis accountmanagement toe te passen. Doelgroep Deze works…
Accountmanagement
Accountmanagement! Van je klanten moet je het hebben, toch? Of het nu gaat om de grote key-accounts of om kleine klanten, al je klanten tevr…
- 1 van 3
- Volgende chevron_right
Keuzehulp Opleiding Account Management
Als accountmanager bent u verantwoordelijk voor en het eerste aanspreekpunt van een aantal klanten van het bedrijf waar u voor werkt. U denkt strategisch mee met deze klanten zonder de belangen van het eigen bedrijf uit het oog te verliezen en bent relatie- marketing- en salesmanager in één.
Een opleiding of training accountmanagement kan u klaarstomen voor deze veelzijdige en veelomvattende functie. Een paar punten die u goed zou moeten overwegen alvorens een training te kiezen.
Leerdoel bepalen
Omdat u als accountmanager van alle markten thuis moet zijn en in feite relatiemanager, salesmanager en marketingmanager in één bent, moet u veel verschillende kwaliteiten in huis hebben. Wat heeft u precies nodig, wat wilt u verbeteren? Oftewel; wat is uw leerdoel? Stem uw trainingkeuze hierop af.
In een training accountmanagement komen alle aspecten van de discipline aan bod. Er wordt bijvoorbeeld gewerkt aan het opstellen van een accountplan, het beïnvloeden van koopgedrag en het vergroten van de commerciële vaardigheden.
Misschien bent u beter af met een training die op een van deze kernwaarden in gaat zoals een training onderhandelen, leidinggeven, sales of effectief communiceren? Als accountmanager kunt u ook baat hebben bij (bijvoorbeeld) een verkooptraining om te voorkomen dat u in een routine vervalt en u weer helemaal op scherp te zetten om het maximale uit klanten te halen.
Naast een training accountmanagemant bestaan er ook trainingen Key-accountmanagement, die dieper ingaan op de specifieke organisatiestructuren en behoeften van langdurige klanten.
Bedenk voor het maken van een keuze goed wat voor training u precies nodig heeft en wat u verwacht te leren om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Loop misschien samen met een collega uw werk- of taakbeschrijving door en probeer uw sterke en zwakke punten eruit te halen.
Trainingsduur
Aspireert u een baan als accountmanager, bent u net begonnen, heeft u al een aantal jaar ervaring of durft u uzelf inmiddels een professional te noemen?
Trainingen verschillen van duur. Zo bestaan er trainingen die inleidend van aard zijn en geschikt zijn voor starters, maar er zijn ook masterclasses voor accountmanagers met ervaring die de fijne kneepjes van het vak nog eens toegelicht willen zien. De tijdsduur varieert van enkele dagen of enkele weken tot een traject van een paar maanden of een programma van één of meerdere jaren. Kijk goed wat aansluit bij uw wensen en doelen.
Organisatie
Voor elke leerperiode geldt dat hoe meer u op uw gemak bent, hoe meer u uit uzelf kan halen. Zorg er dus voor dat u een opleidingsaanbieder kiest die bij u past en waar u aansluiting mee voelt.
Verdiep uzelf in de organisatie door de website te bekijken, een brochure te bestellen en te lezen, bel eventueel op met uw leerdoelen in uw achterhoofd. Een goede aanbieder zal met u meedenken om te bepalen welke van de onderdelen van het vak accountmanager bij u versterking nodig hebben. Kunt u uzelf vinden in de ideologie en/ of missie van het bedrijf? Staat de bedrijfsspirit u aan? Van een goede klik krijgt u nieuwe inspiratie en energie.
Welke training u ook gaat doen: win van te voren informatie in, bijvoorbeeld in de vorm van een brochure, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken en het beste uit de training en uit uzelf kan halen.