Basisopleiding copywriting

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Basisopleiding copywriting

Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant
Logo van Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant
Opleiderscore: starstarstarstar_borderstar_border 5,9 Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant heeft een gemiddelde beoordeling van 5,9 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAntwerpen
16 apr. 2024
check_circle Startgarantie
placeLeuven
7 mei. 2024
check_circle Startgarantie
placeAntwerpen
26 aug. 2024
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Wervend schrijven. Schrijven om te overtuigen. Om de lezer te boeien. Met een duidelijk doel voor ogen. Schrijven om impact en resultaat te krijgen, dat is copywriting!

Over de cursus

Wervend schrijven. Schrijven om te overtuigen. Om de lezer te boeien. Met een duidelijk doel voor ogen. Schrijven om impact en resultaat te krijgen, dat is copywriting!

Deze basisopleiding copywriting biedt je een solide basis van wat copywriting allemaal inhoudt. Je krijgt handvaten aangereikt van een professionele copywriter. De opleiding is opgedeeld in een aantal subcategorieën.

In de eerste module 'Klare taal en het verhaal' van de basiscursus copywriting legt docente Lies Cattersel of Marianne Moyson je …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Copywriting, Schrijven voor het web, Schriftelijke communicatie, Brieven schrijven en Verhalen schrijven.

Wervend schrijven. Schrijven om te overtuigen. Om de lezer te boeien. Met een duidelijk doel voor ogen. Schrijven om impact en resultaat te krijgen, dat is copywriting!

Over de cursus

Wervend schrijven. Schrijven om te overtuigen. Om de lezer te boeien. Met een duidelijk doel voor ogen. Schrijven om impact en resultaat te krijgen, dat is copywriting!

Deze basisopleiding copywriting biedt je een solide basis van wat copywriting allemaal inhoudt. Je krijgt handvaten aangereikt van een professionele copywriter. De opleiding is opgedeeld in een aantal subcategorieën.

In de eerste module 'Klare taal en het verhaal' van de basiscursus copywriting legt docente Lies Cattersel of Marianne Moyson je uit wat een klare, duidelijke tekst is. Dankzij de nodige praktijkvoorbeelden ontdek je het verschil tussen een oubollige, moeilijke tekst en een actieve tekst die je zal weten te bekoren. Stap voor stap leer je hoe een tekst opgebouwd wordt. Dankzij de tonnen schrijfervaring van Lies worden je de nodige (creatieve) tips aangereikt. Succes gegarandeerd!

In de tweede module 'De klassiekers' van de basiscursus copywriting leer je hoe je mensen moet verrassen, boeien en overtuigen met je teksten. Hoe schrijf je een mooi opgebouwde tekst? Dankzij de nodig tips ontdek jij waar de focus moet liggen. Verder wordt er stilgestaan bij mailings, brochures en persteksten.

In de derde module 'All things web and digital' van de basiscursus copywriting leer je praktische tips & tricks rond het creëren van online content! Het beloven opnieuw boeiende schrijfsessies te worden waarna je meteen zelf aan de slag kunt!

Over de docent

Marianne Moyson is freelance copywriter en communicatieadviseur. Zij houdt van duidelijke teksten die de lezer vanzelf de wegwijzen. ‘Doe maar gewoon, dan begrijpt je doelgroep ook wat je bedoelt’, is haar motto.

Programma

Module 1: Klare taal en het verhaal

  • Hoe oubollig wil je klinken?
  • Hoe moeilijk ga je ’t maken?
  • Iets tegen korte zinnen?
  • Maak het zo actief mogelijk, ook voor je lezer.
  • Structuur is de basis van zowat alles.
  • Zullen we een verhaal vertellen, of feiten opsommen?
  • Een mooi opgebouwde tekst is een (koud) kunst(je).
  • Titel, Alinea, kadertekst, streamer.
  • Zin in mooie zinnen?
  • Schrijven is schrappen, helaas.
  • Hulpmiddelen.

Module 2: De klassiekers

  • Je schrijft naar mensen.
  • Vind je ’t zelf ook duidelijk en concreet?
  • Verras mij!
  • Een mooi opgebouwde tekst is een (koud) kunst(je). 
  • Titel, Alinea, kadertekst, streamer. 
  • Mailings
  • Wervend schrijven
  • Brochures
  • Persteksten 

Module 3: all things web and digital

  • De E-mailing is nog niet dood.
  • De Blog ook nog niet.
  • Webteksten in al hun vormen.
  • Advertenties, zijn die nog relevant?
  • SEO gericht schrijven, zonder draakjes te maken.
  • Scanbare teksten.
  • Sociale Media, maar dan iets professioneler.

Voor wie

Doelgroep

Voor zelfstandigen of werknemers die hun schrijftalent willen aanscherpen en die willen (leren) schrijven om impact en resultaat te krijgen.

Syntra AB - Leren van professionals

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.