YouTube als marketingkanaal

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant
Opleiderscore: starstarstarstar_borderstar_border 5,9 Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant heeft een gemiddelde beoordeling van 5,9 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAntwerpen
28 okt. 2021
check_circle Startgarantie
placeLeuven
20 jan. 2022
check_circle Startgarantie
placeAntwerpen
31 mei. 2022
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Iedereen kent YouTube wel. Maar hoe ga je als marketeer nu om met dit medium? Hoe adverteer je het best? Hoe target je de juiste doelgroep? Kom het te weten in deze interactieve sessie.

Over de cursus

Iedereen kent YouTube wel. Maar hoe ga je als marketeer nu om met dit medium? Hoe adverteer je het best? Hoe target je de juiste doelgroep? Kom het te weten in deze interactieve sessie.

Budgettair is YouTube meestal een goede keuze, want voor een mediabudget van amper 10 € per dag kan je al mooie resultaten bereiken.

Deze training is gemaakt op maat van mensen zonder specifieke voorkennis over (online) adverteren. Theorie wordt afgewisseld met veel voorbeelden en duidelijke succesvolle cases…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: YouTube, LinkedIn, Facebook, Twitter en Influencer marketing.

Iedereen kent YouTube wel. Maar hoe ga je als marketeer nu om met dit medium? Hoe adverteer je het best? Hoe target je de juiste doelgroep? Kom het te weten in deze interactieve sessie.

Over de cursus

Iedereen kent YouTube wel. Maar hoe ga je als marketeer nu om met dit medium? Hoe adverteer je het best? Hoe target je de juiste doelgroep? Kom het te weten in deze interactieve sessie.

Budgettair is YouTube meestal een goede keuze, want voor een mediabudget van amper 10 € per dag kan je al mooie resultaten bereiken.

Deze training is gemaakt op maat van mensen zonder specifieke voorkennis over (online) adverteren. Theorie wordt afgewisseld met veel voorbeelden en duidelijke succesvolle cases die voor elk bedrijf de nodige inspiratie zullen geven.

Je leert in deze training hoe YouTube werkt, waarom je op YouTube zou moeten adverteren en wat de mogelijkheden zijn om te adverteren. Ook de kostprijs van een advertentie en het meten van de resultaten wordt besproken. 

Youtube kan je op verschillende manieren inzetten als marketingkanaal.

  1. Paid : YouTube als advertentiemedium
  2. Owned: je eigen YouTube-kanaal
  3. Eearned: unboxing video's
  4. Shared: let's go viral

Kortom, een unieke kans om dit medium beter te leren kennen als marketeer/zaakvoerder.

Over de docent

Steven Meel is gepokt en gemazeld door verkoop, marketing, advertising en communicatie. Hij heeft een mooie carrière opgebouwd in verkoop van online en offline media (MTM; Mediahuis en Rossel). Steven heeft ook ervaring in retail (Carrefour) en advertising (Publicis Group). Als Sales Director bij Metro combineerde hij zijn sales ervaring met people management.
Momenteel is hij managing partner bij communicatiebureau KLEIN. in Mechelen.  

Programma

  • Vier verschillende aanpakken voor YouTube:
  1. Paid : YouTube als advertentiemedium
  2. Owned: je eigen YouTube-kanaal
  3. Eearned: unboxing video's
  4. Shared: let's go viral
  • Wat is Youtube? Wie beheert YouTube?
  • Waarom moet je adverteren op YouTube?
  • Alternatieve videoplatformen? Welke doelgroepen?
  • Wat is het doel van je advertentie?
  • Marketingcommunicatie doelstellingen
  • Fenomeen: YouTubers
  • Welke doelgroep bereik je op YouTube?
  • Advertentiemogelijkheden op Youtube? (InSteam, In-Search, In-Display, standaard display advertenties)
  • Hoeveel kost het om te adverteren op Youtube?
  • Hoe meet je de resultaten van jouw advertenties? (Google Analytics)

Voor wie

Doelgroep

Iedereen die meer te weten wil komen over het inzetten van Youtube als marketingkanaal. Youtube kan gebruikt worden als reclamemedium, maar net zo goed kan je er voor kiezen om je eigen kanaal te creëren via YouTube. En wie geloofwaardigheid wil opbouwen schakelt goede vloggers in om zijn product te promoten. 

Syntra AB - Leren van professionals

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: YouTube.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.