Een moeilijke boodschap overbrengen

Type product
Tijdsduur

Een moeilijke boodschap overbrengen

TEAMPOWER
Logo van TEAMPOWER

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Het is steeds moeilijk iets aan iemand te zeggen wat hem zou kunnen kwetsen. Het niet zeggen betekent dat men zijn probleem negeert en dat men hem de kans niet geeft zich bewust te worden van het probleem

Doelstellingen

• Benoemen
• Geruststellen
• Feiten zeggen
• Vragen stellen



Programma

Zijn vaardigheid tot dialoog ontwikkelen :
• Zijn ideeën voorstellen en verdedigen
• Zijn aandachts- en observatievermogen verhogen
• Consensus bevoordelen vs compromis
• Leren « neen » zeggen zonder de andere te kwetsen
• Communiceren, verkeerde « waarnemingen » en interpretaties vermijden
• Openlijk spreken, zonder vrees noch verwijt
• Het non verbale gebruiken : de ogen, de attitude, de stem, de gebaren
• Str…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: .

Het is steeds moeilijk iets aan iemand te zeggen wat hem zou kunnen kwetsen. Het niet zeggen betekent dat men zijn probleem negeert en dat men hem de kans niet geeft zich bewust te worden van het probleem

Doelstellingen

• Benoemen
• Geruststellen
• Feiten zeggen
• Vragen stellen



Programma

Zijn vaardigheid tot dialoog ontwikkelen :
• Zijn ideeën voorstellen en verdedigen
• Zijn aandachts- en observatievermogen verhogen
• Consensus bevoordelen vs compromis
• Leren « neen » zeggen zonder de andere te kwetsen
• Communiceren, verkeerde « waarnemingen » en interpretaties vermijden
• Openlijk spreken, zonder vrees noch verwijt
• Het non verbale gebruiken : de ogen, de attitude, de stem, de gebaren
• Structuur brengen in de boodschap, de verschillende opeenvolgende stappen in het gesprek

Evalueer de situatie :
• Luisteren, herformuleren : zijn vaardigheid tot actief luisteren ontwikkelen
• Leren op concrete feiten te bevragen. Open vragen. Gesloten vragen
• Het juiste moment kiezen, respect en vertrouwen scheppen

Zelfkennis :
• Herhaling van de posities in het leven (principes van de transactionele analyze)
• Zijn grenzen identificeren
• Kritiek geven en aannemen op een serene manier : verschillende types feedback
• Assertieve attitudes integreren in de communicatie, een moeilijke boodschap overbrengen op een constructieve wijze



Methodologie

Oefeningen en casestudies
• Toepassing van de DESC-methode

Modalités d'inscription

Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre paiement

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.