Docenten voor docenten - Spieken vereist: peer feedback

Niveau
Tijdsduur
Logo van Universitair Centrum voor Talenonderwijs (UCT)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Universitair Centrum voor Talenonderwijs (UCT) biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Gent

Beschrijving

               Taal en communicatie: Advies en cursussen volgens uw eigen noden en wensen.

Bij peer feedback en peer assessment beoordelen studenten elkaars prestaties. Kunnen studenten eigenlijk wel elkaars taalproductie beoordelen? Beoordelen ze niet iedereen sowieso positief? Hoe kan je een dergelijk complex proces als docent efficiënt begeleiden?

In deze workshop bekijken we via praktische voorbeelden uit taallessen hoe elke docent peer feedback kan gebruiken in zijn of haar lessen. We gaan uit van deze reële voorbeelden om te kijken hoe studenten inzichten verwerven om hun eigen oordeel op te bouwen en welke winst dat oplevert voor hun eigen leerproces. We bespreken hoe je ervoor zorgt dat je als docent meer begeleider van het proces en minder beoordelaar wordt.

We brainsto…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Brainstormen, Toetsen & beoordelen, Assessment, Kinderopvang management en ICT Management & Strategie.

               Taal en communicatie: Advies en cursussen volgens uw eigen noden en wensen.

Bij peer feedback en peer assessment beoordelen studenten elkaars prestaties. Kunnen studenten eigenlijk wel elkaars taalproductie beoordelen? Beoordelen ze niet iedereen sowieso positief? Hoe kan je een dergelijk complex proces als docent efficiënt begeleiden?

In deze workshop bekijken we via praktische voorbeelden uit taallessen hoe elke docent peer feedback kan gebruiken in zijn of haar lessen. We gaan uit van deze reële voorbeelden om te kijken hoe studenten inzichten verwerven om hun eigen oordeel op te bouwen en welke winst dat oplevert voor hun eigen leerproces. We bespreken hoe je ervoor zorgt dat je als docent meer begeleider van het proces en minder beoordelaar wordt.

We brainstormen hierbij steeds over de eigen praktijk van de docenten zodat ze na deze workshop onmiddellijk ideeën hebben om in hun lessen te integreren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Universitair Centrum voor Talenonderwijs (UCT), om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.