Salestraining Effectief Verkopen III - Expert

Tijdsduur
Trainer
Sandor Willems

Salestraining Effectief Verkopen III - Expert

Blue Pepper
Logo van Blue Pepper

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Salestraining Expert  

 

Inleiding

De saleswereld veranderd continue en sneller dan ooit tevoren. Verkopen is complexer, socialer en concurrerender geworden. Je weet heel goed dat een gestructureerde salesaanpak broodnodig is. Het aantal personen betrokken bij een koopbeslissing is praktisch verdubbeld van circa vijf naar tien personen. Inkopers hebben aanzienlijk meer informatie voorhanden en zitten normaliter al ver in het koopproces alvorens zij een verkoper zien of spreken. En als ze een verkoper dan zien is het tegenwoordig online en op afstand. En hoe is het gesteld met onze verkopers? Hoe gaan zij hier mee om?

Als je simpelweg naar wat cijfers kijkt, dan zie je dat er op trainings…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Sales management, Sales Training, NIMA A Sales, NIMA B Sales en Netwerken.

Salestraining Expert  

 

Inleiding

De saleswereld veranderd continue en sneller dan ooit tevoren. Verkopen is complexer, socialer en concurrerender geworden. Je weet heel goed dat een gestructureerde salesaanpak broodnodig is. Het aantal personen betrokken bij een koopbeslissing is praktisch verdubbeld van circa vijf naar tien personen. Inkopers hebben aanzienlijk meer informatie voorhanden en zitten normaliter al ver in het koopproces alvorens zij een verkoper zien of spreken. En als ze een verkoper dan zien is het tegenwoordig online en op afstand. En hoe is het gesteld met onze verkopers? Hoe gaan zij hier mee om?

Als je simpelweg naar wat cijfers kijkt, dan zie je dat er op trainingsgebied nog heel wat werk te verrichten valt. Zo vindt slechts 13% van de klanten dat salesmensen hun behoeftes snappen en dat minder dan 50% van de klantbezoeken tot een vervolgafspraak. Een afspraak komt vaak pas na vijf pogingen tot stand terwijl de meeste verkopers na twee pogingen hun activiteiten staken. Ook blijkt dat jij je salessucces met 74% verhoogt als je minimaal 11 goede vragen stelt, terwijl de meeste gesprekken daar ver onder blijven.

Of te wel, de meeste salesgesprekken leiden niet tot de gewenste resultaten. En dat is ook niet zo gek! De meeste salesgesprekken worden namelijk niet of nauwelijks voorbereid. Te veel gesprekken gaan vooral over de verkoper, zijn bedrijf en zijn product. Niet over wat er nu eigenlijk bij de klant speelt. Let wel, de klant heeft steeds minder tijd voor jou als verkoper. Jouw gesprekspartner heeft de ene virtual call na de andere gepland met weinig ruimte om uit te lopen. De sales effectiviteit van jouw aanpak is cruciaal! Helaas zijn wij met zijn allen wel ontiegelijk actief maar jammer genoeg niet zo effectief. Deze salestraining gaat jouw saleseffectiviteit gruwelijk verbeteren en verhoogt de totale impact van jouw algehele salesaanpak!

Direct resultaat

Na deze salestraining heb jij een concreet en helder salesplan en eigen salesaanpak. Je weet exact hoe jij succesvoller wordt in sales. Hierbij creëer je een standaard maar ook creatief salesproces. Dit levert jou verder het volgende op;

  • Je leidt de perfecte salesmeeting, intern en bij de klant
  • Onderhandelen is voor jou geen probleem
  • Je weet wat het ideale Sales DNA is voor jouw activiteiten
  • Sales KPI´s heb jij omarmt
  • Je weet hoe je (internationaal) key accountmanagement succesvol aanpakt
  • Binnen jouw markt ben jij de industrie sales koning
  • Je weet hoe je slim een netwerk opbouwt en inzet
  • Succesverhalen leveren jou meer business op
  • Visualisatie en visual management en salestools die jij graag inzet
  • Je snapt dat monetaire waarden een krachtig onderdeel van je verhaal zijn

 

Programma´s en Onderwerpen

Er zijn drie salestrainingsprogramma´s; Sales Basis, Sales Extra en Sales Expert. Per salestraining komen tal van onderwerpen aan bod. Hierbij worden er enkele genoemd die bij Sales Expert horen;

 

Sales Expert

  • De Perfecte salesmeeting
  • Het salesproces beïnvloeden
  • Succesvol onderhandelen
  • De ideale Sales DNA / cultuur
  • De juiste Sales KPI's
  • Implementatie dagelijks sales management
  • De Industrie Sales Koning
  • (Internationaal) Key Account Management
  • Netwerken & COINS
  • De creatie van Het Succesverhaal
  • De Tegenpartij; klanttype en gedragsstijlen
  • Visualisatie & Visual Management
  • Sales Problem Solving; Gap planning
  • Financials in mijn salesverhaal; ROI | TCO

Doelgroep

Je bent al wat langer actief in sales en wilt graag een verdere verdiepingsslag maken en jouw vaardigheden weer even opvijzelen. Je kent de wereld van sales maar je beseft ook dat de wereld om je heen snel verandert. Je wilt bijblijven en jouw verkoopaanpak verder optimaliseren, waarbij meer structuur welkom is. Je bouwt verder op je huidige kennis en perfectioneert jouw aanpak met nieuwe inzichten en ideeën. Deze ééndaagse salestraining is ideaal voor jou. Deze training wordt bijgewoond door diverse type verkopers, zowel jong als oud en zij zijn actief bij alle soorten bedrijven, van klein tot groot en werkzaam in B2C en B2B.

 

Voorkennis

Je hebt saleservaring. Deze salestraining is voor startende verkopers die de Basis en de Expert salestraining hebben doorlopen en voor ervaren saleskrachten die meer structuur willen aanbrengen in hun handelen en hun expertise verder uit willen bouwen.

 

Trainer

Sandor Willems (1974) is commercieel adviseur en trainer bij het door hem opgerichte Blue Pepper. Met zijn jarenlange internationale sales- en marketingervaring, zijn eigen modellen, methodieken en aanpak helpt hij organisaties, groot en klein, om structureel commercieel beter te worden en te blijven. Hij helpt jou, onder andere met zijn boek Groei harder dan ooit, om harder te groeien dan ooit. Wil je weten wat Sandor voor jou of je bedrijf kan betekenen? 

 

Investering

750€ (ex btw)

Verdere informatie

  • 1 dag van 10.00 – 16.00 uur
  • Klassikaal (fysiek) in Vught óf virtueel
  • 2 tot maximaal 10 personen
  • Inclusief studiemateriaal
  • Inclusief drinken en heerlijke lunch
  • Certificaat van deelname

Over Sandor Willems

Sandor Willems (1974) is zelf jarenlang internationaal actief geweest op het gebied van sales en marketing en kwam vrijwel letterlijk elke week in een ander land en een andere cultuur. Hij heeft samengewerkt met Amerikanen, Canadezen, met Europeanen uit diverse landen, met partijen uit het Midden-Oosten, en niet te vergeten met Japanners en Indiërs. Hij heeft zich altijd bezig gehouden met bedrijven, teams en individuen structureel commercieel sterker te maken en te laten groeien. Met zijn jarenlange kennis, ervaring en zelf ontwikkelde strategie heeft hij zijn commercieel advies- en trainingsbureau Blue Pepper opgericht. Zo werkt Sandor voor verschillende Fortune200 bedrijven, bij diverse Nederlandse mkb-bedrijven, snelgroeiers en meerdere start- & scale-ups. Verder is hij docent sales en marketing aan de Rome Business School. Na zijn eerste boek E-Business, van hype tot noodzaak, is dit Sandor Willems’ tweede boek.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Sandor Willems
Sandor Willems
Internationale sales en marketing trainer

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.