Visual Design met Figma In-company
Beschrijving
Met je team bouwen aan de ultieme interface? Dat gaat snel en handig in Figma, de complete ontwerptool voor UX’ers en UI’ers. Tijdens de training Visual Design met Figma leer je ‘m beter kennen. Je ontdekt welke gereedschappen je tot je beschikking hebt, hoe je klikbare prototypes maakt en op welke manieren je binnen Figma kunt samenwerken. Na afloop kun je meteen aan de slag.Programma van de training Visual Design met Figma
Dag 1
College 1
- Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
- Lagen, assets en pagina’s
- Gereedschap
- Inspector-menu
- Tekenen / pentool gebruiken in Figma
- Sneltoetsen
- Foto's importeren en bewerken (maskeren)
- Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
- Objecten groep…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Met je team bouwen aan de ultieme interface? Dat gaat snel
en handig in Figma, de complete ontwerptool voor UX’ers en UI’ers.
Tijdens de training Visual Design met Figma leer je ‘m beter
kennen. Je ontdekt welke gereedschappen je tot je beschikking hebt,
hoe je klikbare prototypes maakt en op welke manieren je binnen
Figma kunt samenwerken. Na afloop kun je meteen aan de
slag.
Programma van de training Visual Design met Figma
Dag 1
College 1
- Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
- Lagen, assets en pagina’s
- Gereedschap
- Inspector-menu
- Tekenen / pentool gebruiken in Figma
- Sneltoetsen
- Foto's importeren en bewerken (maskeren)
- Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
- Objecten groeperen
- Slim schalen met restricties voor responsive design
- Lagen uitlijnen en distribueren
- Tekststijlen aanmaken
- Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
- Herbruikbare vormgeving maken
College 2
- Master components en assets (herbruikbare elementen)
- Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
- De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
- Bestanden exporteren
- Losse elementen exporteren
- Plug-ins gebruiken
- Prototype maken in Figma
- Praktijkopdracht
Dag 2
College 3
- Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
- Verbindingen maken tussen schermen
- Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons
College 4
- Praktijkopdracht afronden
- Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
- Een Figma-design opleveren bij developers
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.