Visual Storytelling In-company
Beschrijving
‘Eén beeld zegt meer dan 1.000 woorden’. Nogal een cliché, maar het is ook waar. Beelden trekken eerder de aandacht dan tekst, onze hersenen verwerken ze makkelijker en beelden blijven beter ‘hangen’ in ons brein. Gek dus eigenlijk dat we nog steeds dikke rapportages tikken, pagina’s notulen schrijven en slides vol bullets presenteren. Kunnen we niet beter alles tekenen? Niet helemaal: juist de combinatie van beeld en tekst werkt goed. Daarom zijn infographics ook zo populair. Wil je optimaal communiceren, dan is het handig dat je beide ‘talen’ kent. In de opleiding Visual Storytelling leer je zelf beelden maken om je verhaal beter over te brengen.Zo is de opleiding opgebouwd
De opleiding …Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zo is de opleiding opgebouwd
De opleiding Visual Storytelling bestaat uit zeven trainingsdagen en vier trainingen die op elkaar aansluiten:- Zakelijk Tekenen
- Infographics Maken
- Visuele Contentcreatie
- Online Storytelling
Programma van de opleiding Visual Storytelling
Zakelijk Tekenen
Dag 1 College 1- Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?
- Basisvormen
- Mensen en emoties tekenen
- Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
- Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
- Workshops faciliteren met templates
- Feedback op je werk
- Jouw beelden naar the next level
- Train je visuele brein
- Datavisualisatie
- Graphic facilitation
- Tekenen van customer insights & customer journeys
- Strategische plannen visualiseren
Infographics maken
Dag 1 College 1- Wat is een infographic?
- Ingredienten voor een goede infographic
- Context (waar is de infographic te zien) en mediaformaten
- Focus op de hoofdboodschap / essentie
- Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?
- Werkwijze voor het maken van een infographic
- Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?
- Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
- Kennismaken met de belangrijkste tool om infographics mee te maken
- Opdracht: Infographic schetsen
- Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken
- Werken aan de praktijkopdracht: een infographic maken
- Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
- Concept en data omzetten in een uitgewerkte schets
- Je infographic digitaal uitwerken in een designtool naar keuze
- Een-op-een consultatie waarin de docent je begeleidt bij het maken van de infographic.
- Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
- Praktische tips en tricks
- Ontwerp en presentatie van je gemaakte infographic
Visuele Contentcreatie
Dag 1: The creative landscape College 1- Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
- The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.
- The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
- Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
- Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
- Praktische tips & tricks voor the basics of design.
- Thema en doelstelling
- Boodschap formuleren (1 of meerdere)
- Tools selecteren en een planning maken
- Aan de bak!
- Feedback van trainer en peers
Online Storytelling
College 1- De kracht van verhalen
- De structuur van verhalen
- The Hero’s Journey
- Empowerment stories
- Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)
- Fanverhalen / fandoms
- Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
- Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
- Virale video en vloggen
- Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.