AI voor Marketing en Communicatie
- Tijdsduur
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeUtrecht 21 okt. 2024 tot 28 okt. 2024 |
placeUtrecht 20 nov. 2024 tot 27 nov. 2024 |
Beschrijving
De AI-tools schieten als paddenstoelen uit de grond: van ChatGPT tot Copilot, van Gemini tot Perplexity. Als marketingprofessional kun je met deze tools je campagnes aanscherpen, automatiseren en analyseren – als je maar weet hoé. In deze opleiding leer je hoe je AI verweeft in alle onderdelen van je communicatiestrategie.Zo is de opleiding opgebouwd
De opleiding AI voor Marketing en Communicatie bestaat uit zes trainingsdagen en vier trainingen die op elkaar aansluiten:- Visuele Contentcreatie met AI
- Copywriting met AI
- Effectieve Marketing en Communicatie met AI
- Integreer AI in je Marketingkanalen
Wat leer je in deze trainingen?
Tijdens de training Effectieve Marketing en Communicatie m…Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zo is de opleiding opgebouwd
De opleiding AI voor Marketing en Communicatie bestaat uit zes trainingsdagen en vier trainingen die op elkaar aansluiten:- Visuele Contentcreatie met AI
- Copywriting met AI
- Effectieve Marketing en Communicatie met AI
- Integreer AI in je Marketingkanalen
Wat leer je in deze trainingen?
Tijdens de training Effectieve Marketing en Communicatie met AI leer je hoe je de nieuwste AI-tools in de praktijk gebruikt om een overtuigende merkidentiteit neer te zetten en je doelgroep beter te bereiken. De training Copywriting met AI leert je hoe je tools als ChatGPT gebruikt om in no-time flitsende teksten te schrijven en je eigen creativiteit optimaal te benutten. In de training Visuele Contentcreatie met AI leer je de fijne kneepjes van moderne designtools als Canva en Microsoft Designer. Tot slot leer je bij Integreer AI in je Marketingkanalen hoe je deze state-of-the-art technologie toepast op al je kanalen en content.Je gaat aan de slag met:
- AI voor je eigen marketing- en communicatiestrategie
- Copywriting en AI
- Visuele contentcreatie met AI
- AI integreren in je marketingkanalen
Programma van de opleiding AI voor Marketing en Communicatie
Tijdens de training leer je
- Contentcreatie in samenwerking met AI
- Een consistente beeldtaal ontwikkelen
- AI-gedreven video- en animatietools
- Je eigen visuele testcase
Copywriting met AI
Je gaat aan de slag met
Ochtend
- Inleiding: hoe werken taalmodellen en AI-tools eigenlijk?
- Schrijfhulp gezocht: AI inzetten voor stijl, structuur en samenvatten
- Aan de slag: oefenen met verschillende AI-tools
- Bespreking best practices: waar moet je op letten?
Middag
- Content genereren die aansluit bij je huisstijl en doelgroep – hoe doe je dat?
- Oefenen je kritische blik: de kwaliteit van gegenereerde teksten aanscherpen
- In de praktijk: succesvolle voorbeelden en casestudies behandelen
- Ethische overwegingen: AI-richtlijnen voor je bedrijf
Effectieve Marketing en Communicatie met AI
Je gaat aan de slag met
Ochtend
- Inleiding: hoe de nieuwste AI-technologieën de marketingwereld veranderen
- Welke bedrijven snappen het? Voorbeelden uit de praktijk
- AI gebruiken om via taal en beeld een merkidentiteit te ontwikkelen
- Uitleg: persona’s en doelgroepen creëren met AI
Middag
- Oefenen: persona’s en doelgroepen creëren met AI
- Scherpere timing en content: AI gebruiken om campagnes te plannen én uit te voeren
- Stappenplan voor een complete marketingstrategie – integratie van alle skills
- Uitloop en Q&A
Integreer AI in je Marketingkanalen
Je gaat aan de slag met
Dag 1
Ochtend
- Inleiding: de rol van AI in moderne marketing en de interactie tussen AI, merk en klant
- Branding en contentmarketing met AI: merkidentiteit ontwikkelen en content automatiseren
- Vandaag de dag: casestudies en voorbeelden uit de praktijk
- Zelf aan de slag
Middag
- Social media en e-mailmarketing met behulp van AI: persoonlijk én geautomatiseerd
- Oefenen: AI-tools gebruiken voor social media en e-mailmarketing
- AI gebruiken om online ads te optimaliseren
- Hoe doen je ads het? Prestaties analyseren en in realtime bijsturen
- Workshop: AI implementeren in advertentiecampagnes
Dag 2
Ochtend
- AI voor top of the bill SEO en gebruikerservaring
- AI toepassen op je al marketingworkflows – wel zo makkelijk
- Troubleshooting: tegen welke obstakels loop je aan?
- Groepsactiviteit: hoe en waar integreer je AI in je huidige workflows?
Middag
- Aan de slag: AI-gedreven marketingactieplan opstellen
- Discussiepanel over de toekomst van AI in marketing
- Afsluiting en evaluatie
Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;
- Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
- Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of arrangementskosten).
- Waar vind de training plaats
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.