Communicatiestrateeg

Tijdsduur
Trainers
Paulus Veltman+7
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Communicatiestrateeg

Competence Factory
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 1.664 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
17 jun. 2024 tot 24 jun. 2024
placeUtrecht
19 aug. 2024 tot 26 aug. 2024
placeUtrecht
14 okt. 2024 tot 21 okt. 2024
placeUtrecht
28 nov. 2024 tot 5 dec. 2024
placeUtrecht
6 jan. 2025 tot 13 jan. 2025
placeUtrecht
12 feb. 2025 tot 19 feb. 2025
placeUtrecht
22 apr. 2025 tot 29 apr. 2025
placeUtrecht
19 jun. 2025 tot 26 jun. 2025
placeUtrecht
13 aug. 2025 tot 20 aug. 2025
placeUtrecht
29 sep. 2025 tot 6 okt. 2025
placeUtrecht
18 nov. 2025 tot 25 nov. 2025

Beschrijving

Een sprong vooruit maken in het communicatievak? De opleiding Strategische Communicatie stoomt je er klaar voor. Krijg inzicht in je eigen communicatie, het verhaal van je organisatie en rol een strategie uit waarmee je je doelen behaalt. Jouw impact staat of valt met communicatie! Met deze opleiding krijg je alle tools in handen om je te ontwikkelen tot ware communicatiestrateeg van de toekomst. De opleiding Strategische Communicatie bestaat uit 7 trainingen die goed op elkaar aansluiten:
  • Social Mediastrategie
  • Brand Strategy
  • Corporate Storytelling
  • Growth Mindset
  • Mediastrategie
  • Presenteren met Impact en Overtuiging
  • Zakelijk Tekenen

Programma van de opleiding Communicatiestrateeg

Social Me…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Een sprong vooruit maken in het communicatievak? De opleiding Strategische Communicatie stoomt je er klaar voor. Krijg inzicht in je eigen communicatie, het verhaal van je organisatie en rol een strategie uit waarmee je je doelen behaalt. Jouw impact staat of valt met communicatie! Met deze opleiding krijg je alle tools in handen om je te ontwikkelen tot ware communicatiestrateeg van de toekomst. De opleiding Strategische Communicatie bestaat uit 7 trainingen die goed op elkaar aansluiten:
  • Social Mediastrategie
  • Brand Strategy
  • Corporate Storytelling
  • Growth Mindset
  • Mediastrategie
  • Presenteren met Impact en Overtuiging
  • Zakelijk Tekenen

Programma van de opleiding Communicatiestrateeg

Social Mediastrategie

Dag 1 Ochtend
  • Je stelt resultaatgerichte social media-doelen op. Verkoop, leadgeneratie, mond-tot-mondreclame, klanttevredenheid: er zijn allerlei doelen waarvoor je social media kunt inzetten. In de training beslis je welke doelen jij precies wilt nastreven.
  • Je definieert je doelgroepen. Aan de hand van de customer journey en persona’s ontdek je wat de informatiebehoefte van je doelgroep is, en hoe je hen effectief kunt bereiken.
  • Je kiest je social media-kanalen. Je leert de ins & outs van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Per platform bespreken we gebruikersgroepen, zakelijke mogelijkheden en praktische toepassingen.
Middag
  • Je start met market sensing. Social media kunnen je helpen om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen. We laten je zien hoe je een concurrentie-analyse uitvoert aan de hand van benchmarking tools.
  • Je ontdekt op welke manieren je via social media kunt communiceren. Social media zijn meer dan marketingplatforms. Tijdens dit onderdeel ontdek je hoe je social media kunt inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren, je doelgroep te activeren en te organiseren.
Dag 2 Ochtend
  • Je verkent content voor social media. We laten je voorbeelden zien van prikkelende contentformats waarmee je doelgroepen activeert. Natuurlijk krijg je de gelegenheid om hierover te brainstormen. Ook krijg je een aantal praktische tips om goede content te creëren.
  • Je plant en organiseert. Je begrijpt wat er komt kijken bij de uitvoer van een social mediastrategie en stelt een contentkalender op. Ook krijg je tips om draagvlak te creëren binnen jouw organisatie.
Middag
  • Je leert hoe je je acties kunt monitoren. Je ontdekt met welke tools je online conversaties rondom jouw organisatie kunt monitoren.
  • Je meet en optimaliseert. Aan bod komen KPI’s, vanity metrics, Net Promoter Score en ROI. Je stelt KPI’s op waaraan je het succes van je social mediastrategie kunt aflezen. Dat gaat verder dan het aantal volgers! Ook bespreken we tools om resultaten te meten.

Brand Strategy

Dag 1 College 1
  • Waarom branding?
  • Branding in vergelijking met marketing en sales
  • Archetypen & Personificatie
College 2
  • Kernwaarden & Merkwaarden
  • Look & feel
  • Brand assets
Dag 2 College 3 
  • Positionering
  • Doelgroepen & Persona’s
College 4
  • Internal branding & collega’s meenemen
  • Implementatie
  • Case

Corporate Storytelling

College 1
  • De kracht van je bedrijf
  • Storytelling: hoe begin je?
College 2
  • Het verhaal van je bedrijf
  • Hoe breng je je verhaal over op (potentiële) klanten?

Growth Mindset

College 1
  • Breng je eigen case in en leer de groep kennen.
  • Theorie: leerconcepten, mindsets, fixed en growth mindset.
  • Pas de theorie toe op je eigen case: hoe verandert je aanpak als je van mindset switcht?
  • Breinprincipes bespreken.
  • Reflectie: wat werkt voor jou en je case? Waar verwonder je je over? Waar heb je nu vragen over?
  • Leren door te proberen en experimenteren.
  College 2
  • Van growth mindset naar playful mindset: leer speels te leren.
  • Feedback: bespreek je ervaringen met een groepsgenoot.
  • SuperBetter: een revolutionaire manier om sterker, gelukkiger dapperder én veerkrachtig te worden.

Mediastrategie

College 1
  • Hoe werkt een journalist?
  • Vijf technieken om nieuws interessant te maken
College 2
  • Een pakkend persbericht schrijven
  • Vind de juiste journalist bij je verhaal
  • Zo maak je een media-kalender

Presenteren met Impact en Overtuiging

Dag 1 Ochtend: Presenteren met een doel
  • Less is more; de opbouw van een effectieve presentatie
  • Ontdek de kern van jouw presentatie
  • Bouwen vanuit kernboodschappen
  • Doelgericht toepassen en weglaten van informatie en details
Middag: Doelgerichte storytelling
  • Breng je boodschap als een verhaal
  • Verhalend vertellen met doel voor ogen
  • De impact van stilte, tempo en dynamiek
  • Beeldgebruik als ondersteuning
Dag 2 Ochtend: Baas op het podium
  • De aandacht pakken en vasthouden
  • Adem en stemgebruik
  • Je houding en gronding
  • Het belang van je non-verbale communicatie
  • Grip op de omgeving
Middag: Spreken met intentie en overtuiging
  • Spreken vanuit beleving en fascinatie
  • Oprecht contact maken met je publiek
  • Jouw authentieke presentatiestijl
  • Werken vanuit overtuigingsstrategieën en intenties
  • Presenteren met impact en overtuiging

Zakelijk Tekenen

Dag 1 College 1
  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen
College 2
  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Oefenen met templates ontwerpen
Dag 2 College 3
  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
College 4
  • Live tekenen
  • Praatplaten visualiseren

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Paulus Veltman
Paulus Veltman
Gepassioneerd vernieuwer | Spreker | Trainer | Blogger | Social media | Storytelling
9,2
Suzanne Olsthoorn
Suzanne Olsthoorn
Creatieve Social Strateeg • Twinkeljager • Idealist
9
Irene van Cappellen
Irene van Cappellen
Marketingstrateeg
8
wendy oude veldhuis
Marketingstrategie & marketingpsychologie
Yuen Yen Tsai 蔡婉茵
9,9
Loek Daemen
Loek Daemen
Helping people tell authentic stories
9,3

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.