Social Advertising
- Tijdsduur
- Trainers
- +2
- Locatie
- Op locatie
- Startdatum en plaats
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeUtrecht 16 okt. 2024 |
placeUtrecht 4 dec. 2024 |
placeUtrecht 29 jan. 2025 |
placeUtrecht 10 mar. 2025 |
placeUtrecht 19 mei. 2025 |
placeUtrecht 18 jul. 2025 |
placeUtrecht 9 sep. 2025 |
placeUtrecht 22 okt. 2025 |
placeUtrecht 15 dec. 2025 |
Beschrijving
Heb je wel eens een social media advertentiecampagne opgezet en vielen de resultaten tegen? Had je het idee dat het je meer geld kostte dan het opleverde? Je bent niet de enige! Facebook, Instagram en LinkedIn zijn fantastische advertising platformen om leads te genereren of je producten en diensten te verkopen. Maar je moet wel de fijne kneepjes kennen. Je leert het tijdens de Social Advertising opleiding. De trainers zijn ervaren social mediamarketeers die jou leren hoe je meer leads en omzet genereert via Facebook, Instagram en LinkedIn.Zo is de opleiding opgebouwd
De Social Advertising opleiding bestaat uit drie trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:- Facebook en I…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zo is de opleiding opgebouwd
De Social Advertising opleiding bestaat uit drie trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:- Facebook en Instagram Advertising basis
- Facebook en Instagram Advertising gevorderd
- LinkedIn Advertising
Programma van de opleiding Social Advertising
Facebook en Instagram Advertising Basis
College 1- We bespreken de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen Facebook en Instagram
- Je maakt kennis met basisprincipes: algoritme, biedingen, kosten
- Je formuleert een eigen case waarvoor je een Facebook advertising-campagne gaat uitwerken
- Advertentie-account instellen
- Verschillende plaatsen en typen ads
- Doelen en doelgroepen bepalen
- Budget bepalen: hoe bereken je wat een klik of view waard is?
- Conversie meten: wat bepaalt het succes van jouw advertenties?
- We bekijken een aantal succesvolle praktijkcases
- Je ontdekt hoe neuromarketing en de 'koopknop' tot een effectievere campagne leiden
- Low-budget en slimme campagnetips voor killer Facebook Ads
- Je werkt je Facebook advertising-campagne verder uit en stelt een advertentie op
- Je krijgt de ruimte om vragen te stellen over jouw Facebook advertising-campagne
Facebook en Instagram Advertising Gevorderd
College 1- Adverteren via Facebook en Instagram - trends en ontwikkelingen
- Business-to-business en business-to consumer cases: succesvolle (en minder succesvolle) campagnevoorbeelden
- De sales-funnel: meer bereik, leads of omzet?
- De Facebook pixel en conversies meten
- Resultaat/ROI drastisch vergroten met A/B testen
- Conversiemeting: Facebook vs. Google Analytics
- Werken met UTM-tags in Google Analytics
- Producten promoten via de catalogus
- Maak je eigen doelgroepen; Custom audiences en Look-a-like audiences
- Analyse van jouw advertentieaccount: wat gaat goed, wat kan beter, waarom maak je bepaalde keuzes?
LinkedIn Advertising
College 1- Een korte introductie in 's werelds grootste online platform voor professionals
- De basisprincipes van een succesvolle online marketingstrategie
- Praktijkcases: succesvolle en minder geslaagde voorbeelden van LinkedIn-marketingstrategieën
- Wat voor content werkt op LinkedIn? Hoe genereer je meer relevante volgers, oprechte interactie, leads en klanten?
- Je denkt een strategie uit om jouw doelgroep te bereiken en écht verbinding te maken
- Je leert hoe de advertentiemanager van LinkedIn werkt en hoe je tegen zo min mogelijk kosten zo veel mogelijk leads genereert
- Je ontdekt hoe je een deel van je marketingactiviteiten kunt automatiseren
Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;
- Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
- Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of arrangementskosten).
- Waar vind de training plaats
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.