Artificial Intelligence (AI) Foundation incl. examen
Startdata en plaatsen
computer Online: Dynamic Virtual Classroom - Engels 29 okt. 2024 tot 31 okt. 2024 |
placeNieuwegein Engels 29 okt. 2024 tot 31 okt. 2024 |
computer Online: Dynamic Virtual Classroom 18 dec. 2024 tot 20 dec. 2024 |
placeNieuwegein 18 dec. 2024 tot 20 dec. 2024 |
Beschrijving
Artificial Intelligence (AI) Foundation
Neem de volgende stap in het ontwikkelen van uw kennis en begrip van Artificial Intelligence met deze training. Leer de algemene principes van AI, de potentiële implicaties en mogelijkheden ervan en hoe je AI-producten en -diensten vanuit meerdere invalshoeken kunt beoordelen. Voorbeelden van AI zijn de laatste tijd veel in het nieuws geweest, het begon met chatbots zoals Google Assistant en nu ChatGPT. Natuurlijk is AI veel meer dan alleen chatbots, toch gaan we hier ook op in om de do’s en don’t hiervan te leren.
Deze 3-daagse training behandelt de potentiële voordelen; soorten Artificial Intelligence (AI); het basisproces van Machine Learning (ML)…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Artificial Intelligence (AI) Foundation
Neem de volgende stap in het ontwikkelen van uw kennis en begrip van Artificial Intelligence met deze training. Leer de algemene principes van AI, de potentiële implicaties en mogelijkheden ervan en hoe je AI-producten en -diensten vanuit meerdere invalshoeken kunt beoordelen. Voorbeelden van AI zijn de laatste tijd veel in het nieuws geweest, het begon met chatbots zoals Google Assistant en nu ChatGPT. Natuurlijk is AI veel meer dan alleen chatbots, toch gaan we hier ook op in om de do’s en don’t hiervan te leren.
Deze 3-daagse training behandelt de potentiële voordelen; soorten Artificial Intelligence (AI); het basisproces van Machine Learning (ML); de uitdagingen en risico’s van een AI-project en de toekomst van AI en People at Work.
Doelstellingen
– Beschrijf hoe Artificial Intelligence (AI) deel uitmaakt van
‘Universal Design’ en ‘De Vierde Industriële Revolutie’.
– Toon begrip van de Artificial Intelligence (AI) Intelligente
Agent Beschrijving
– De voordelen van Artificial Intelligence (AI) uitleggen
– Beschrijf hoe we leren van Data – Functionaliteit, Software en
Hardware
– Laat zien dat Artificial Intelligence (AI) (in het bijzonder
Machine Learning (ML)) mensen en machines zal aanzetten om samen te
werken.
– Beschrijf een ‘Learning from Experience’ Agile Approach van
projecten
Voor wie
Het Artificial Intelligence Foundation certificaat is gericht op personen met een interesse in (of behoefte aan) AI in een organisatie, met name degenen die werkzaam zijn op gebieden als wetenschap, techniek, kennistechnologie, financiën of IT-diensten.
De volgende jobrollen komen veelal in aanmerking;
– Engineers
– Scientists
– Professional research managers
– Chief technical officers
– Chief information officers
– Organizational change practitioners and managers
– Business change practitioners and managers
– Service architects and managers
– Program and planning managers
– Service provider portfolio strategists / leads
– Process architects and managers
– Business strategists and consultants
– Web page developers
Inhoud
1 Ethical and Sustainable Human and Artificial
Intelligence (AI)
1.1 Recall the General Definition of Human and Artificial
Intelligence (AI)
The candidate can…
1.1.1 describe the concept of intelligent agents.
1.1.2 describe a modern approach to Human logical levels of
thinking using Robert Dilt’s Model.
1.2 Describe what are Ethics and Trustworthy Artificial
Intelligence (AI), in Particular:
The candidate can…
1.2.1 recall the general definition of Ethics.
1.2.2 recall that a Human Centric Ethical Purpose respects
fundamental rights, principles and values.
1.2.3 recall that Ethical Purpose AI is delivered using
Trustworthy Artificial Intelligence (AI) that is technically
robust.
1.2.4 recall that the Human Centric Ethical Purpose
Trustworthy Artificial Intelligence (AI) is continually assessed
and monitored.
1.3 Describe the Three Fundamental Areas of Sustainability
and the United Nation’s Seventeen Sustainability Goals
1.4 Describe how Artificial Intelligence (AI) is Part of
‘Universal Design,’ and ‘The Fourth Industrial Revolution’
1.5 Understand that Machine Learning (ML) is a Significant
Contribution to the Growth of Artificial Intelligence (AI)
The candidate can…
1.5.1 describe ‘learning from experience’ and how it relates
to Machine Learning (ML) (Tom Mitchell’s explicit definition).
2 Artificial Intelligence (AI) and
Robotics
2.1 Demonstrate Understanding of the Artificial Intelligence
(AI) Intelligent Agent Description, and:
The candidate can…
2.1.1 list the four rational agent dependencies.
2.1.2 describe agents in terms of performance measure,
environment, actuators and sensors.
2.1.3 describe four types of agent: reflex, model-based
reflex, goal-based and utility-based.
2.1.4 identify the relationship of Artificial Intelligence
(AI) agents with Machine Learning (ML).
2.2 Describe what a Robot is and:
The candidate can…
2.2.1 describe robotic paradigms
2.3 Describe what an Intelligent Robot is and:
The candidate can…
2.3.1 relate intelligent robotics to intelligent agents.
3 Applying the Benefits of Artificial Intelligence
(AI) – Challenges and Risks
3.1 Describe how Sustainability Relates to Human-Centric
Ethical Artificial Intelligence (AI) and how our Values will Drive
our use of Artificial Intelligence (AI) and will Change Humans,
Society and Organizations
3.2 Explain the Benefits of Artificial Intelligence (AI)
by:
The candidate can…
3.2.1 list advantages of machine and human and machine
systems.
3.3 Describe the Challenges of Artificial Intelligence (AI),
and:
The candidate can…
3.3.1 give examples of general ethical challenges Artificial
Intelligence (AI) raises.
3.3.2 give general examples of the limitations of Artificial
Intelligence (AI) systems compared to human systems.
3.4 Demonstrate Understanding of the Risks of Artificial
Intelligence (AI) Projects, and:
The candidate can…
3.4.1 give at least one a general example of the risks of
Artificial Intelligence (AI).
3.4.2 describe a typical Artificial Intelligence (AI) project
team in particular.
3.4.3 describe a domain expert.
3.4.4 describe what is ‘fit-of-purpose’.
3.4.5 describe the difference between waterfall and agile
projects.
3.5 List Opportunities for Artificial Intelligence (AI)
3.6 Identify a Typical Funding Source for Artificial
Intelligence (AI) Projects and Relate to the NASA Technology
Readiness Levels (TRLs)
4 Starting Artificial Intelligence (AI): how to
Build a Machine Learning (ML) Toolbox – Theory and
Practice
4.1 Describe how we Learn from Data – Functionality, Software
and Hardware
The candidate can…
4.1.1 list common open source machine learning functionality,
software and hardware.
4.1.2 describe introductory theory of Machine Learning
(ML).
4.1.3 describe typical tasks in the preparation of data.
4.1.4 describe typical types of Machine Learning (ML)
Algorithms.
4.1.5 describe the typical methods of visualizing data.
4.2 Recall which Typical, Narrow Artificial Intelligence (AI)
Capability is Useful in Machine Learning (ML) and Artificial
Intelligence (AI) Agents’ Functionality
5 The Management, Roles and Responsibilities of
Humans and Machines
5.1 Demonstrate an Understanding that Artificial Intelligence
(AI) (in Particular, Machine Learning (ML)) will Drive Humans and
Machines to Work Together
5.2 List Future Directions of Humans and Machines Working
Together
5.3 Describe a ‘Learning from Experience’ Agile Approach to
Projects
The candidate can…
5.3.1 describe the type of team members needed for an Agile
project.
Inclusief examen
EXIN BCS Artificial Intelligence Foundation exam
Duur
3 dagen
Deze training is ook beschikbaar als
– Maatwerktraining, neem hiervoor contact op met een van onze opleidingsadviseurs.
Leren is een persoonlijk proces met unieke leerstijlen. Als het aankomt op effectieve training, is er niet een “one size fits all” leermethode die iedereen past. Effectieve training houdt rekening met diversiteit door gepersonaliseerde aanpak. Dat kan met o.a. interactieve workshops, e-learning en samenwerking. Mensen hebben verschillende leerstijlen en behoeften - de kunst is om voor iedereen de perfecte pasvorm te vinden.
Bij Dutchtrain begrijpen we dat iedereen op een andere manier leert. Daarom bieden we een breed scala aan leervormen aan, zodat iedereen de gewenste kennis en vaardigheden kan opdoen op de manier die het beste bij hem of haar past. Of je nu liever zelfstandig studeert, in een klaslokaal zit of online lessen volgt, wij hebben een oplossing die aansluit bij jouw leerstijl.
Bij DutchTrain staan wij voor je klaar.
Dutchtrain "Verder niks nodig"
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.