Training Van strategie naar KPI
Startdata en plaatsen
placeAntwerpen 4 dec. 2024 tot 11 dec. 2024Toon rooster event 4 december 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 1 event 11 december 2024, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 2 |
placeBrussel 4 dec. 2024 tot 11 dec. 2024Toon rooster event 4 december 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 1 event 11 december 2024, 09:30-16:30, Brussel, Dag 2 |
placeGent 4 dec. 2024 tot 11 dec. 2024Toon rooster event 4 december 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 1 event 11 december 2024, 09:30-16:30, Gent, Dag 2 |
placeSt. Niklaas 4 dec. 2024 tot 11 dec. 2024Toon rooster event 4 december 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 1 event 11 december 2024, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 4 dec. 2024 tot 11 dec. 2024Toon rooster event 4 december 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 11 december 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeAntwerpen 2 jan. 2025 tot 9 jan. 2025Toon rooster event 2 januari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 1 event 9 januari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 2 |
placeBrussel 2 jan. 2025 tot 9 jan. 2025Toon rooster event 2 januari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 1 event 9 januari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 2 |
placeGent 2 jan. 2025 tot 9 jan. 2025Toon rooster event 2 januari 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 1 event 9 januari 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 2 |
placeSt. Niklaas 2 jan. 2025 tot 9 jan. 2025Toon rooster event 2 januari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 1 event 9 januari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 2 jan. 2025 tot 9 jan. 2025Toon rooster event 2 januari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 9 januari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeAntwerpen 31 jan. 2025 tot 7 feb. 2025Toon rooster event 31 januari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 1 event 7 februari 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 2 |
placeBrussel 31 jan. 2025 tot 7 feb. 2025Toon rooster event 31 januari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 1 event 7 februari 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 2 |
placeGent 31 jan. 2025 tot 7 feb. 2025Toon rooster event 31 januari 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 1 event 7 februari 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 2 |
placeSt. Niklaas 31 jan. 2025 tot 7 feb. 2025Toon rooster event 31 januari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 1 event 7 februari 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 31 jan. 2025 tot 7 feb. 2025Toon rooster event 31 januari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 7 februari 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeAntwerpen 3 mar. 2025 tot 10 mar. 2025Toon rooster event 3 maart 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 1 event 10 maart 2025, 09:30-16:30, Antwerpen, Dag 2 |
placeBrussel 3 mar. 2025 tot 10 mar. 2025Toon rooster event 3 maart 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 1 event 10 maart 2025, 09:30-16:30, Brussel, Dag 2 |
placeGent 3 mar. 2025 tot 10 mar. 2025Toon rooster event 3 maart 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 1 event 10 maart 2025, 09:30-16:30, Gent, Dag 2 |
placeSt. Niklaas 3 mar. 2025 tot 10 mar. 2025Toon rooster event 3 maart 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 1 event 10 maart 2025, 09:30-16:30, St. Niklaas, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 3 mar. 2025 tot 10 mar. 2025Toon rooster event 3 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 10 maart 2025, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
Beschrijving
In de dynamische en competitieve wereld van vandaag is het meten en verbeteren van prestaties essentieel voor organisaties die succes willen behalen. Het is niet langer voldoende om alleen te vertrouwen op intuïtie en ervaring bij het nemen van beslissingen. Daarom zijn RI's en KPI's essentiële instrumenten voor moderne bedrijfsvoering. Door het gebruik van meetbare indicatoren kunnen organisaties hun prestaties nauwkeurig volgen, hun strategische richting bepalen en tijdig bijsturen waar nodig. Het is van cruciaal belang om de juiste RI's en KPI's te kiezen die aansluiten bij de strategische doelstellingen en focusgebieden van een organisatie. Met de juiste implementatie en opvolging kunnen…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
In de dynamische en competitieve wereld van vandaag is het meten en verbeteren van prestaties essentieel voor organisaties die succes willen behalen. Het is niet langer voldoende om alleen te vertrouwen op intuïtie en ervaring bij het nemen van beslissingen. Daarom zijn RI's en KPI's essentiële instrumenten voor moderne bedrijfsvoering. Door het gebruik van meetbare indicatoren kunnen organisaties hun prestaties nauwkeurig volgen, hun strategische richting bepalen en tijdig bijsturen waar nodig. Het is van cruciaal belang om de juiste RI's en KPI's te kiezen die aansluiten bij de strategische doelstellingen en focusgebieden van een organisatie. Met de juiste implementatie en opvolging kunnen RI's en KPI's organisaties helpen om hun concurrentiepositie te versterken en duurzaam succes te behalen.
Training Van strategie naar KPI
Tijdens de training gaan we aan de slag met de essentie van prestatiemanagement en strategie en hoe RI's en KPI's bijdragen aan het meten en verbeteren van je organisatie. We behandelen het in kaart brengen van bedrijfsprocessen, het Treacy en Wiersema Waardediscipline-model en het vertalen van missie, visie en strategie naar meetbare RI's en KPI's met behulp van de inzichten van David Parmenter. We gaan naar je eigen case en je eigen KPI's kijken en we laten zien hoe je KPI's effectief kunt meten en visualiseren. De training biedt je een stevige basis om prestaties te meten en te verbeteren binnen jouw organisatie.
Bedrijfstraining Van strategie naar KPI
Wil je aan de slag met je eigen strategie, toegespitst op je eigen organisatie? In een bedrijfstraining kunnen wij de training volledig op maat verzorgen voor jou individueel of samen met je team. We nemen jullie eigen organisatie en doelstellingen daarbij graag als uitgangspunt.
Tijdens de Training Van strategie naar KPI komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.
- Bedrijfsmissie en visie
- Bedrijfsstrategie
- Data strategie
- Op basis van data sturen, met behulp van KPI's
- Presenteren met visualisaties en storytelling
- Vereisten om in een organisatie data-gedreven werken mogelijk te maken
- Verschillende ontwikkelmethoden
-
- Opportunistische ontwikkeling: Exploratief, eenmalig, design thinking, systems of innovation
- Systematische ontwikkeling: KPI's, financiële rapportage, voorspelbaar, systems of record
- Opzetten van een dataproject
-
- Doel
- Business Scope bepalen
-
- Welk probleem los je op?
- Stakeholders (RASCI diagram)
- Welke producten & processen zijn hierbij betrokken
- Informatievraag (deels resultaten uit dag 1)
-
- Informatiebehoefte per doelgroep
- Vorm en frequentie van de informatie
- Bronnen
-
- Soorten bronnen
- Data kwaliteit
- Data management en governance
- Inrichting
-
- Volwassenheid van de organisatie
- Verschillende soorten architecturen (Inmon, Kimball en Lindstedt)
- Traditionele datawarehouses en moderne datawarehouses
- Fysieke en logische datamodellen
- Tooling en toolselectie
- Mensen: Teamsamenstelling / ontwikkeling van mensen
- Planning
-
- Werkvormen: Agile werken
- Risico's en succesfactoren van een project
- Praktijkcase: Stapsgewijs maak je een basisplan voor je data oplossing. Dat plan kan als input dienen voor het opstellen van een Project Startarchitectuur (PSA)
- Tips
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.