Opleiding Data analytics voor marketing

Tijdsduur

Opleiding Data analytics voor marketing

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 52 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen
Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Antwerpen

Beschrijving
Ontgrendel de kracht van Google Analytics, Google Tag Manager en Google Looker Studio

Je hebt data, maar mist houvast om je website, app en campagnes gericht te verbeteren. Je wilt marketing analytics benutten, maar worstelt met metingen, dashboards en wat nu écht belangrijk is. Herkenbaar?

De opleiding Data analytics voor marketing geeft je structuur en snelheid. Je leert hoe je Google Analytics goed inricht, metingen in Tag Manager beheert en heldere dashboards bouwt in Looker Studio. Zo maak je betere keuzes voor content, UX en campagnes en blijf je de concurrentie voor. Ontdek de training en breng je gegevens tot leven.

Resultaat

  • Je zet Google Analytics correct op voor je website of web…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing Analytics, Data Driven Marketing, Data Analyse, Google Analytics en Google Analytics gevorderden.

Ontgrendel de kracht van Google Analytics, Google Tag Manager en Google Looker Studio

Je hebt data, maar mist houvast om je website, app en campagnes gericht te verbeteren. Je wilt marketing analytics benutten, maar worstelt met metingen, dashboards en wat nu écht belangrijk is. Herkenbaar?

De opleiding Data analytics voor marketing geeft je structuur en snelheid. Je leert hoe je Google Analytics goed inricht, metingen in Tag Manager beheert en heldere dashboards bouwt in Looker Studio. Zo maak je betere keuzes voor content, UX en campagnes en blijf je de concurrentie voor. Ontdek de training en breng je gegevens tot leven.

Resultaat

  • Je zet Google Analytics correct op voor je website of webapp
  • Je vertaalt data naar concrete verbeteringen voor je website, UX en campagnes
  • Je werkt hands-on in je eigen account met duidelijke stappen en voorbeelden
  • Je kent de basis van Google Tag Manager en kunt trackingcodes aanpassen in Google Analytics
  • Je kunt met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
  • Je kent de ins & outs van data analytics en de dashboard-tool Looker Studio
  • Je hebt de belangrijkste marketing KPI’s voor je dashboard en marketing analytics geformuleerd en gekozen

Voor wie

De opleiding Data analytics voor marketing is voor iedereen die betrokken is bij online marketing, online campagnes of online communicatie én meer inzicht en grip wil op de waardevolle eigen data. 

Denk aan: online- en digital marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers en  webanalisten.

Goed om te weten: Installeer Google Analytics 4 vooraf op je website en verzamel minimaal enkele weken data om het meeste uit deze training te halen. Volg de online cursus Overstappen naar Google Analytics 4 voor een handig stappenplan voor het installeren van Google Analytics 4.

Voor de training Google Tag Manager heb je enige kennis van Google Analytics-trackingcodes en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google Ads of Facebook nodig. Je haalt het meeste uit deze training als je een eigen Google Tag Manager-account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen account hebben, dan kun je een test-account gebruiken.

Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de opleiding Data analytics voor marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

Training Google Analytics 4 (1 dag)

  • Wat is er nieuw in GA4: verschillen, verbeteringen en beperkingen
  • GA4 inrichten: doelen instellen, intern verkeer filteren, etc.
  • Website en online campagnes verbeteren & bezoekersgedrag analyseren met GA4
  • Fouten in je website opsporen en rapporten maken in GA4

Training Google Tag Manager (1 dag)

  • Google Tag Manager: hoe werkt het? Inclusief tags & triggers
  • Aanpassingen doorvoeren in de trackingcode van Google Analytics met Google Tag Manager
  • Meten: gebeurtenissen, e-commerce en advertentiepixels (o.a. Google Ads)
  • Best practices: cookiemuur met Google Tag Manager
  • YouTube-video’s doormeten in Google Analytics, scroll tracking met Google Tag Manager, tevredenheid meten met Google Tag Manager

Training Looker Studio(1 dag) 

  • Marketing KPI’s bepalen per doelgroep en doel
  • Databronnen koppelen: GA4, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets
  • Dashboards vormgeven en inrichten voor o.a. scorecards, tabellen, grafieken en cirkeldiagrammen
  • Geavanceerde functies gebruiken zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken
  • Voorbeelden en best practices

Training Google Analytics 4 (advanced) (1 dag)

  • Maatwerkrapporten en verkenningen
  • Doelgroepen en kanaalgroeperingen inrichten
  • Campagnes verbeteren met attributie rapporten
  • SEO-quick wins vinden en toepassen
  • Funnels ontwerpen, bouwen en gebruiken voor optimalisatie

Hoe werkt het 

Er zijn het hele jaar door diverse vaste startmomenten. Een uitgebreid overzicht ervan krijg je na je inschrijving. De startdata vind je ook op de individuele trainingspagina’s (zie Programma).

Je bepaalt zelf wanneer je welke training volgt. De volgorde en het tempo kun je dan ook wijzigen. Daarnaast kun je het programma deels aanpassen of zelfs uitbreiden. Volg bijvoorbeeld Conversie-optimalisatie in plaats van Google Tag Manager.

En als je meer trainingen aan je opleiding toevoegt, krijg je ook op deze 10% korting. We tippen je de volgende (extra) trainingen:

  • Data-driven marketing (basis)
  • Google Ads
  • SEO met Google Analytics

Ben je geïnteresseerd in het aanpassen van je opleiding of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op via academy@frankwatching.com. Dan kijken we samen naar het beste pakket voor jou.

Praktisch

  • De opleiding Google Analytics een vierdaagse opleiding
  • Deelname is persoonsgebonden
  • Je bepaalt zelf het startmoment, tempo en de trainingsvolgorde
  • Een training kan worden gewisseld met een andere training
  • Voorafgaand aan de trainingen vindt een intake plaats en na afloop krijg je een evaluatieformulier toegestuurd
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • Betalen in termijnen is mogelijk
  • Na afloop van de opleiding ontvang je een digitaal certificaat van deelname

De opleiding Data analytics voor marketing is voor iedereen die betrokken is bij online marketing, online campagnes of online communicatie én meer inzicht en grip wil op de waardevolle eigen data. 

Denk aan: online- en digital marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers en  webanalisten.

Goed om te weten: Installeer Google Analytics 4 vooraf op je website en verzamel minimaal enkele weken data om het meeste uit deze training te halen. Volg de online cursus Overstappen naar Google Analytics 4 voor een handig stappenplan voor het installeren van Google Analytics 4.

Voor de training Google Tag Manager heb je enige kennis van Google Analytics-trackingcodes en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google Ads of Facebook nodig. Je haalt het meeste uit deze training als je een eigen Google Tag Manager-account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen account hebben, dan kun je een test-account gebruiken.

Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je zet Google Analytics correct op voor je website of webapp
  • Je vertaalt data naar concrete verbeteringen voor je website, UX en campagnes
  • Je werkt hands-on in je eigen account met duidelijke stappen en voorbeelden
  • Je kent de basis van Google Tag Manager en kunt trackingcodes aanpassen in Google Analytics
  • Je kunt met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
  • Je kent de ins & outs van data analytics en de dashboard-tool Looker Studio
  • Je hebt de belangrijkste marketing KPI’s voor je dashboard en marketing analytics geformuleerd en gekozen

Tijdens de opleiding Data analytics voor marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

Training Google Analytics 4 (1 dag)

  • Wat is er nieuw in GA4: verschillen, verbeteringen en beperkingen
  • GA4 inrichten: doelen instellen, intern verkeer filteren, etc.
  • Website en online campagnes verbeteren & bezoekersgedrag analyseren met GA4
  • Fouten in je website opsporen en rapporten maken in GA4

Training Google Tag Manager (1 dag)

  • Google Tag Manager: hoe werkt het? Inclusief tags & triggers
  • Aanpassingen doorvoeren in de trackingcode van Google Analytics met Google Tag Manager
  • Meten: gebeurtenissen, e-commerce en advertentiepixels (o.a. Google Ads)
  • Best practices: cookiemuur met Google Tag Manager
  • YouTube-video’s doormeten in Google Analytics, scroll tracking met Google Tag Manager, tevredenheid meten met Google Tag Manager

Training Looker Studio(1 dag) 

  • Marketing KPI’s bepalen per doelgroep en doel
  • Databronnen koppelen: GA4, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets
  • Dashboards vormgeven en inrichten voor o.a. scorecards, tabellen, grafieken en cirkeldiagrammen
  • Geavanceerde functies gebruiken zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken
  • Voorbeelden en best practices

Training Google Analytics 4 (advanced) (1 dag)

  • Maatwerkrapporten en verkenningen
  • Doelgroepen en kanaalgroeperingen inrichten
  • Campagnes verbeteren met attributie rapporten
  • SEO-quick wins vinden en toepassen
  • Funnels ontwerpen, bouwen en gebruiken voor optimalisatie

Hoe werkt het 

Er zijn het hele jaar door diverse vaste startmomenten. Een uitgebreid overzicht ervan krijg je na je inschrijving. De startdata vind je ook op de individuele trainingspagina’s (zie Programma).

Je bepaalt zelf wanneer je welke training volgt. De volgorde en het tempo kun je dan ook wijzigen. Daarnaast kun je het programma deels aanpassen of zelfs uitbreiden. Volg bijvoorbeeld Conversie-optimalisatie in plaats van Google Tag Manager.

En als je meer trainingen aan je opleiding toevoegt, krijg je ook op deze 10% korting. We tippen je de volgende (extra) trainingen:

  • Data-driven marketing (basis)
  • Google Ads
  • SEO met Google Analytics

Ben je geïnteresseerd in het aanpassen van je opleiding of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op via academy@frankwatching.com. Dan kijken we samen naar het beste pakket voor jou.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.