Training Conversie-optimalisatie

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 26 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7
Gemiddeld cijfer voor Training Conversie-optimalisatie
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Marsha van Bodegraven
starstarstarstarstar
Marsha van Bodegraven
Online Marketing & E-Commerce bij New Skool Media
10
Training Conversie-optimalisatie

"Een leuke en leerzame training, waarbij de trainer (Jurjen Jongejan) zijn enthousiasme weet over te brengen op de groep. Tijdens de cursus worden theoretische gedeelten afgewisseld met praktijkopdrachten. Door deze praktijkopdrachten krijg je meteen inzichten in de 'mankementen' van je eigen website/webshop. Zodra je de deur uitloopt, kun je dus de eerste aanpassingen aan je website/webshop al doorvoeren. " - 05-11-2018 13:58

"Een leuke en leerzame training, waarbij de trainer (Jurjen Jongejan) zijn enthousiasme weet over te brengen op de groep. Tijdens de cursus w… alles lezen - 05-11-2018 13:58

Startdata en plaatsen

Utrecht
11 jul. 2019
Utrecht
12 sep. 2019
Utrecht
31 okt. 2019
Utrecht
12 dec. 2019

Beschrijving

Elke website heeft conversie-killers, redenen waarom bezoekers afhaken. Hoe zorg je voor meer kliks én een hogere doorklikratio (ctr)? Wat kun je doen om beter in de behoeften van (potentiële) klanten te voorzien en hoe zorg je dat elke pagina de customer journey optimaal ondersteunt?

Tijdens de training Conversie-optimalisatie leer je dat converteren geen trucje is, maar een structureel proces van onderzoek, analyse en optimalisatie. Je krijgt handvatten om elke fase effectief aan te pakken, gaat aan de slag met A/B-testing en leert je doelgroep beter begrijpen.

Resultaat

  • Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisatie
  • Je weet de pijnpunten van je website bloot te…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar help+flanders@springest.be.

Elke website heeft conversie-killers, redenen waarom bezoekers afhaken. Hoe zorg je voor meer kliks én een hogere doorklikratio (ctr)? Wat kun je doen om beter in de behoeften van (potentiële) klanten te voorzien en hoe zorg je dat elke pagina de customer journey optimaal ondersteunt?

Tijdens de training Conversie-optimalisatie leer je dat converteren geen trucje is, maar een structureel proces van onderzoek, analyse en optimalisatie. Je krijgt handvatten om elke fase effectief aan te pakken, gaat aan de slag met A/B-testing en leert je doelgroep beter begrijpen.

Resultaat

  • Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisatie
  • Je weet de pijnpunten van je website bloot te leggen en aan te pakken
  • Je kunt met o.a. content, design, formulieren, buttons en call-to-actions je pagina optimaliseren
  • Je ziet hoe je met Google Analytics data omzet naar inzichten en acties
  • Je kent verleidingstechnieken om bezoekers te beïnvloeden

Programma

Tijdens de training Conversie-optimalisatie komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Kwantitatief onderzoek: webanalytics (Google Analytics en A/B-testing).
  • Kwalitatief onderzoek: onsite feedback, sessie-recording analyses, enquêtes, usability onderzoek en customer journey interviews
  • Expert-analyses: kijken naar je website als een echte conversie-expert
  • Toepassing van het conversie-optimalisatie-proces
  • Prioriteren: met minder effort meer resultaat
  • A/B-testing: hypothesen & testplannen
  • A/B-testing: analyseren en segment-analyses maken

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die betere online resultaten wil behalen. Denk aan: online marketeers, productmarketeers, communicatie- en contentspecialisten, uitgevers en webshop-eigenaren. 

Trainer(s)

Jurjen Jongejan heeft meer dan 15 jaar ervaring in conversie-optimalisatie en e-Commerce. Hij is bestseller auteur, consultant, trainer, veelgevraagd keynote spreker en inspireerde o.a. Google en Coolblue.

Praktisch

  • ‘Conversie-optimalisatie’ is een eendaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen

Voor en door experts!

Frankwatching is de nummer 1 opleider in marketing & communicatie. In de Emerce 100, al jaren een erkende ranking voor e-business, staat Frankwatching op nummer 1 in de categorie ‘beste opleiders in marketing & communicatie’.

In 6 jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder van trainingen op het vlak van Marketing, E-commerce, Content, Social en Analytics. We bieden meer dan 30 verschillende trainingen aan en organiseren drie tot vier trainingen per week op onze vaste locatie in Utrecht. Alle trainingen kunnen ook incompany worden gegeven of op maat gemaakt. Ook kun je in een uurtje je kennis bijspijkeren door het volgen van een webinar. Zo bieden we iedere professional de vorm die bij hem of haar past.

7
Gemiddeld cijfer voor Training Conversie-optimalisatie
Gebaseerd op 2 ervaringen
Marsha van Bodegraven
starstarstarstarstar
Marsha van Bodegraven
Online Marketing & E-Commerce bij New Skool Media
10
Training Conversie-optimalisatie

"Een leuke en leerzame training, waarbij de trainer (Jurjen Jongejan) zijn enthousiasme weet over te brengen op de groep. Tijdens de cursus worden theoretische gedeelten afgewisseld met praktijkopdrachten. Door deze praktijkopdrachten krijg je meteen inzichten in de 'mankementen' van je eigen website/webshop. Zodra je de deur uitloopt, kun je dus de eerste aanpassingen aan je website/webshop al doorvoeren. " - 05-11-2018 13:58

"Een leuke en leerzame training, waarbij de trainer (Jurjen Jongejan) zijn enthousiasme weet over te brengen op de groep. Tijdens de cursus w… alles lezen - 05-11-2018 13:58

starstarstar_borderstar_borderstar_border
Ruby van Leijenhorst
webredacteur
4
Training Conversie-optimalisatie

"Het was leuk en goed om meer inzicht te krijgen in gebruikers(onderzoek). Ik vond de cursus echter teveel gericht op webshops, waardoor ik voor een contentsite te weinig met de informatie kon. Dat is zonde en zou duidelijk in de beschrijving van de training moeten staan. Ik had ook verwacht dat we daadwerkelijk iets met Google Analytics zouden doen. Dat bleef nu theoretisch. Jammer. " - 24-09-2018 06:59

"Het was leuk en goed om meer inzicht te krijgen in gebruikers(onderzoek). Ik vond de cursus echter teveel gericht op webshops, waardoor ik v… alles lezen - 24-09-2018 06:59

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar help+flanders@springest.be.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.