Training Looker Studio (Google Data Studio)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Looker Studio (Google Data Studio)

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 38 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
2 jul. 2024
Toon rooster
event 2 juli 2024, 09:30-15:30, Utrecht
placeUtrecht
14 nov. 2024
Toon rooster
event 14 november 2024, 09:30-15:30, Utrecht

Beschrijving

Visualiseer je data in overzichtelijke dashboards

Data en statistieken staan op veel verschillende plekken, zoals in Google Analytics, Facebook of Google Ads. Met Looker Studio (voorheen: Google Data Studio) structureer je die gegevens. Maar, hoe verzamel je de belangrijkste informatie op een centrale plek? En hoe maak je data toegankelijk voor anderen?

In de training leer je de dashboard-tool in te zetten om je marketingactiviteiten op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren. Ook maak je kennis met een customer journey-model waarmee je eenvoudig data kunt structureren en presenteren.

Resultaat

  • Je kent alle ins & outs van de dashboard-tool Looker Studio
  • Je hebt je belangrijkste …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Data Studio, Google Analytics, Google Ads, Data storage en Google Apps.

Visualiseer je data in overzichtelijke dashboards

Data en statistieken staan op veel verschillende plekken, zoals in Google Analytics, Facebook of Google Ads. Met Looker Studio (voorheen: Google Data Studio) structureer je die gegevens. Maar, hoe verzamel je de belangrijkste informatie op een centrale plek? En hoe maak je data toegankelijk voor anderen?

In de training leer je de dashboard-tool in te zetten om je marketingactiviteiten op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren. Ook maak je kennis met een customer journey-model waarmee je eenvoudig data kunt structureren en presenteren.

Resultaat

  • Je kent alle ins & outs van de dashboard-tool Looker Studio
  • Je hebt je belangrijkste databronnen als Google Analytics en Facebook aan je account gekoppeld
  • Je hebt de belangrijkste KPI’s voor je dashboard geformuleerd en gekozen
  • Je kunt mooie en doelgerichte dashboards maken
  • Je hebt een eerste Looker Studio-dashboard gemaakt

Voor wie

De training Looker Studio is bedoeld voor iedereen die online campagnes bedenkt en op zoek is naar meer en beter inzicht. Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatieadviseurs, redacteuren en pr-medewerkers. Je hebt het meeste aan de training als je basiskennis van Google Analytics hebt.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau. 

Programma

Tijdens de training Looker Studio komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • KPI’s bepalen voor je Looker Studio-dashboard
  • Databronnen koppelen, zoals Google Analytics, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets
  • Dashboards vormgeven: indeling, fonts en kleurgebruik
  • Dashboards inrichten met widgets o.a. voor scorecards, tabellen, grafieken en cirkeldiagrammen
  • Dashboards toegankelijk maken voor anderen
  • Geavanceerde functies gebruiken, zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken
  • Voorbeelden en best practices

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  • De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  • Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  • Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

De training Looker Studio is bedoeld voor iedereen die online campagnes bedenkt en op zoek is naar meer en beter inzicht. Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatieadviseurs, redacteuren en pr-medewerkers. Je hebt het meeste aan de training als je basiskennis van Google Analytics hebt.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau. 

  • Je kent alle ins & outs van de dashboard-tool Looker Studio
  • Je hebt je belangrijkste databronnen als Google Analytics en Facebook aan je account gekoppeld
  • Je hebt de belangrijkste KPI’s voor je dashboard geformuleerd en gekozen
  • Je kunt mooie en doelgerichte dashboards maken
  • Je hebt een eerste Looker Studio-dashboard gemaakt

Tijdens de training Looker Studio komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • KPI’s bepalen voor je Looker Studio-dashboard
  • Databronnen koppelen, zoals Google Analytics, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets
  • Dashboards vormgeven: indeling, fonts en kleurgebruik
  • Dashboards inrichten met widgets o.a. voor scorecards, tabellen, grafieken en cirkeldiagrammen
  • Dashboards toegankelijk maken voor anderen
  • Geavanceerde functies gebruiken, zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken
  • Voorbeelden en best practices

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
Virtual classroom
  • De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  • Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  • Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.