Training Storylistening

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Storylistening

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
10 feb. 2022
Toon rooster
event 10 februari 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
28 jun. 2022
Toon rooster
event 28 juni 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Op zoek naar de echte verhalen binnen en buiten je organisatie

Organisaties maken steeds vaker gebruik van storytelling om hun merk of visie uit te dragen. Maar een goed verhaal begint met goed luisteren. Naar medewerkers, klanten en andere relaties.

Tijdens deze training maak je kennis met de kracht van storylistening. Je leert hoe in te spelen op verbale én non-verbale reacties en wat te doen om de drijfveren en twijfels van je gesprekspartner(s) boven tafel te krijgen. Je leert ook vaardigheden om actief en beter te luisteren. Daarbij draait het om oprecht nieuwsgierig zijn en de balans tussen luisteren, meevoelen en doorvragen.

Resultaat

  • Je hebt handvatten om je contentmarketing en stor…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Op zoek naar de echte verhalen binnen en buiten je organisatie

Organisaties maken steeds vaker gebruik van storytelling om hun merk of visie uit te dragen. Maar een goed verhaal begint met goed luisteren. Naar medewerkers, klanten en andere relaties.

Tijdens deze training maak je kennis met de kracht van storylistening. Je leert hoe in te spelen op verbale én non-verbale reacties en wat te doen om de drijfveren en twijfels van je gesprekspartner(s) boven tafel te krijgen. Je leert ook vaardigheden om actief en beter te luisteren. Daarbij draait het om oprecht nieuwsgierig zijn en de balans tussen luisteren, meevoelen en doorvragen.

Resultaat

  • Je hebt handvatten om je contentmarketing en storytelling naar een hoger niveau te tillen
  • Je kunt optimaal resultaat behalen uit ieder (klant)gesprek
  • Je weet hoe de behoeften en emoties van je gesprekspartner(s) te achterhalen
  • Je hebt de skills om goed actief te luisteren en vragen te stellen
  • Je kunt content maken die je organisatieverhaal of visie effectief uitdraagt

Voor wie

Deze training is voor iedereen die op zoek is naar de echte verhalen binnen en buiten zijn of haar organisatie. Denk aan contentmarketeers, verandermanagers, copywriters, pr- en communicatieprofessionals, hr-professionals, webcareteams en andere contentmakers.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Storylistening komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De rol van storytelling en storylistening in je contentmarketing
  • Menselijke verhalen uit de onderstroom van je organisatie ophalen
  • Voorbereiding op een interview/gesprek
  • Oprechte nieuwsgierigheid
  • Een gesprek leiden en volgen
  • Lichaamstaal
  • Je derde oor & het gebruik van stilte
  • Empathie tonen
  • Open vs. gesloten vragen
  • Aan de slag met narratieve prikkelvragen
  • Vragen die je niet moet stellen
  • Wat je kunt leren van Mart Smeets
  • Persoonlijke inzichten en concrete verbetertips

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

Deze training is voor iedereen die op zoek is naar de echte verhalen binnen en buiten zijn of haar organisatie. Denk aan contentmarketeers, verandermanagers, copywriters, pr- en communicatieprofessionals, hr-professionals, webcareteams en andere contentmakers.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je hebt handvatten om je contentmarketing en storytelling naar een hoger niveau te tillen
  • Je kunt optimaal resultaat behalen uit ieder (klant)gesprek
  • Je weet hoe de behoeften en emoties van je gesprekspartner(s) te achterhalen
  • Je hebt de skills om goed actief te luisteren en vragen te stellen
  • Je kunt content maken die je organisatieverhaal of visie effectief uitdraagt

Tijdens de training Storylistening komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De rol van storytelling en storylistening in je contentmarketing
  • Menselijke verhalen uit de onderstroom van je organisatie ophalen
  • Voorbereiding op een interview/gesprek
  • Oprechte nieuwsgierigheid
  • Een gesprek leiden en volgen
  • Lichaamstaal
  • Je derde oor & het gebruik van stilte
  • Empathie tonen
  • Open vs. gesloten vragen
  • Aan de slag met narratieve prikkelvragen
  • Vragen die je niet moet stellen
  • Wat je kunt leren van Mart Smeets
  • Persoonlijke inzichten en concrete verbetertips

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van €100 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.