Training User Experience (UX)
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 26 jun. 2024 tot 3 jul. 2024Toon rooster event 26 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 3 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 5 nov. 2024 tot 12 nov. 2024Toon rooster event 5 november 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 12 november 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Een optimale gebruikerservaring met UX Design, Proces en ResearchDe manier waarop klanten en burgers een website of app gebruiken en ervaren, bepaalt in grote mate het succes van een product, dienst, merk en/of organisatie. Hoe zorg je voor een frictieloze User Experience? En hoe breng je met user research (o.a. user tests en toptaken-onderzoek) de behoeften van je doelgroep in kaart?
In deze training maak je kennis met User Experience (UX) en ga je aan de slag met UX Design, Proces en Research. Je kruipt in de huid van de bezoeker en leert anticiperen op zijn of haar wensen, behoeften en gedrag. Je bedenkt en ontwerpt oplossingen waarbij de gebruiker centraal staat en die de gebruiksvriend…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De manier waarop klanten en burgers een website of app gebruiken en ervaren, bepaalt in grote mate het succes van een product, dienst, merk en/of organisatie. Hoe zorg je voor een frictieloze User Experience? En hoe breng je met user research (o.a. user tests en toptaken-onderzoek) de behoeften van je doelgroep in kaart?
In deze training maak je kennis met User Experience (UX) en ga je aan de slag met UX Design, Proces en Research. Je kruipt in de huid van de bezoeker en leert anticiperen op zijn of haar wensen, behoeften en gedrag. Je bedenkt en ontwerpt oplossingen waarbij de gebruiker centraal staat en die de gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van je website of app vergroten.
Resultaat
- Je kunt binnen je organisatie effectief met User Experience (UX) aan de slag en leert denken als een ontwerper
- Je kent en hebt diverse tools en technieken om user research en usability tests te doen
- Je kunt overtuigingstechnieken toepassen om bezoekers te motiveren en verleiden
- Je weet hoe je een prototype ontwerpt waarbij de gebruiker centraal staat
- Je hebt handvatten om de usability en toegankelijkheid van een website of app te verbeteren
Voor wie
Deze training User Experience (UX) is voor iedereen die User Experience wil inzetten om gebruikerservaringen te optimaliseren, en effectief UX-teams aan wil sturen.
Denk aan: marketeers, product owners, webredacteuren, contentmarketeers, vormgevers, projectmanagers, communicatieadviseurs en communicatiespecialisten.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training User Experience (UX) komen de volgende onderwerpen aan bod:Dag 1 UX: proces en onderzoek
- Wat is User centered design, usability en accessibility?
- Wat doet een UX Designer?
- Kenmerken van de eindgebruiker (MBTI)
- UX Proces: van onderzoek tot prototype
- Zelf een usability test opzetten
- Inzichten in kaart brengen: van Persona’s tot Service Blueprints
Dag 2 Ontwerpen en verbeteren
- UX / UI Design beoordelen
- Online gedragsbeïnvloeding
- Persuasive design
- UX oplossingen bedenken en ontwerpen (o.a. met Design Sprints)
- UX / UI Design Trends
Praktisch
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
- Bij de training krijg je een huiswerkopdracht mee. Hier ben je maximaal 2 uur mee bezig.
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
- Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
Deze training User Experience (UX) is voor iedereen die User Experience wil inzetten om gebruikerservaringen te optimaliseren, en effectief UX-teams aan wil sturen.
Denk aan: marketeers, product owners, webredacteuren, contentmarketeers, vormgevers, projectmanagers, communicatieadviseurs en communicatiespecialisten.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je kunt binnen je organisatie effectief met User Experience (UX) aan de slag en leert denken als een ontwerper
- Je kent en hebt diverse tools en technieken om user research en usability tests te doen
- Je kunt overtuigingstechnieken toepassen om bezoekers te motiveren en verleiden
- Je weet hoe je een prototype ontwerpt waarbij de gebruiker centraal staat
- Je hebt handvatten om de usability en toegankelijkheid van een website of app te verbeteren
Tijdens de training User Experience (UX) komen de volgende
onderwerpen aan bod:
Dag 1 UX: proces en
onderzoek
- Wat is User centered design, usability en accessibility?
- Wat doet een UX Designer?
- Kenmerken van de eindgebruiker (MBTI)
- UX Proces: van onderzoek tot prototype
- Zelf een usability test opzetten
- Inzichten in kaart brengen: van Persona’s tot Service Blueprints
Dag 2 Ontwerpen en verbeteren
- UX / UI Design beoordelen
- Online gedragsbeïnvloeding
- Persuasive design
- UX oplossingen bedenken en ontwerpen (o.a. met Design Sprints)
- UX / UI Design Trends
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.