De succesvolle Product Manager
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Uw finale opdracht als product manager is met uw product(-lijn) volume te creëren, een duidelijk merkimago op te bouwen en zo winst te genereren. U bent immers verantwoordelijk voor alle dimensies van uw product : van een succesvolle marktintroductie over het verkopen van uw product tot het verkrijgen van een steeds groter marktaandeel. Het nemen van de juiste beslissingen - gebaseerd op marktinformatie, inzicht in concurrenten, input van uw Productie, Onderzoek & Ontwikkeling, Finance en Sales - maakt dan ook het succes uit van uw product én uw job.
Gedurende deze cursus leert u de principes van product marketing binnen diverse marketing concepten. U krijgt niet alleen een grondige analyse v…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Uw finale opdracht als product manager is met uw product(-lijn)
volume te creëren, een duidelijk merkimago op te bouwen en zo winst
te genereren. U bent immers verantwoordelijk voor alle
dimensies van uw product : van een succesvolle marktintroductie
over het verkopen van uw product tot het verkrijgen van een
steeds groter marktaandeel. Het nemen van de juiste beslissingen -
gebaseerd op marktinformatie, inzicht in concurrenten, input
van uw Productie, Onderzoek & Ontwikkeling, Finance en Sales -
maakt dan ook het succes uit van uw product én uw job.
Gedurende deze cursus leert u de principes van product marketing
binnen diverse marketing concepten. U krijgt niet alleen een
grondige analyse van uw functie en jobinhoud, maar leert
tevens de noodzakelijke skills en competenties voor een succesvol
product management.
WAT WORDT VAN U VERWACHT EN KAN U DIE VERWACHTINGEN INLOSSEN?
En er wordt behoorlijk wat van u verwacht ! Als succesvol product
manager weet u wat de markt wil. U overtuigt uw management van
de nodige budgetten. U stimuleert uw verkoopsorganisatie. U
bent de koppelfunctie tussen klant en R&D. U heeft kennis van
marketing en marktonderzoek, publiciteit, promotie, verkoop en
distributie. Bovendien weet u hoe u uw budgetten opvolgt, beheerst
en verdedigt indien nodig. En tot slot bent u een topverkoper.
Een product managen is uw eigen geïntegreerde business unit
managen. Gedurende deze beide dagen leert u hoe.
Na afloop van deze cursus kunt u:
- uw job plaatsen binnen de integrale marketing bedrijfsstrategie;
- uw eigen product marketing plan opstellen;
- de juiste beslissingen nemen gebaseerd op zowel economische, commerciële als financiële basis;
- de planning van uw product marketing optimaliseren;
- de meest geschikte marketing- & communicatie instrumenten & tools kiezen;
- uw product positioneren en uw markt segmenteren;
- uw nieuwe producten op de meest rendabele manier lanceren;
- de rendabiliteit van uw acties én de Product Life Cycle van uw product berekenen.
Kortom, op slechts twee dagen tijd leert u hoe u uw product marketing strategie optimaliseert in een markt met steeds kortere productlevenscycli en een steeds dreigender concurrentie. Investeren in deze cursus is investeren in de toekomst van uw product en van uw eigen carrière.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.