Brainstormen met impact
Beschrijving
Be Creative. Have Fun. Make History.
De inzet van je creatieve breinkracht levert plezier en resultaat. En ik stimuleer mensen, organisaties om die denkkracht optimaal te gebruiken om gelukkiger te leven en succesvoller te innoveren.
Bereik meer resultaat in minder tijd. Ontdek de geheimen van een goede brainstorm.
Brainstormen is een methode om gezamenlijk veel ideeën te bedenken om uiteindelijk tot één of twee TOP ideeën te komen. Deze methode is, volgens de overlevering, in de vorige eeuw bedacht door de reclameman Alex Osborne van het bekende bureau BBDO.
Veel mensen zien brainstormen als lekker bij elkaar zitten en ideeën uitwisselen. "Oh ja, dan gaan we weer met die geeltjes werken." Echter vaak blijkt dat organisaties of teams niet het maximale resultaat uit hun brainstorms halen.
Oorzaken hiervoor zijn:
- een onduidelijke vraag of een vraag die niet motiverend werkt voor de deelnemers.
- doordat niet de juiste…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Be Creative. Have Fun. Make History.
De inzet van je creatieve breinkracht levert plezier en resultaat. En ik stimuleer mensen, organisaties om die denkkracht optimaal te gebruiken om gelukkiger te leven en succesvoller te innoveren.
Bereik meer resultaat in minder tijd. Ontdek de geheimen van een goede brainstorm.
Brainstormen is een methode om gezamenlijk veel ideeën te bedenken om uiteindelijk tot één of twee TOP ideeën te komen. Deze methode is, volgens de overlevering, in de vorige eeuw bedacht door de reclameman Alex Osborne van het bekende bureau BBDO.
Veel mensen zien brainstormen als lekker bij elkaar zitten en ideeën uitwisselen. "Oh ja, dan gaan we weer met die geeltjes werken." Echter vaak blijkt dat organisaties of teams niet het maximale resultaat uit hun brainstorms halen.
Oorzaken hiervoor zijn:
- een onduidelijke vraag of een vraag die niet motiverend werkt voor de deelnemers.
- doordat niet de juiste mensen aan tafel zitten.
- doordat de deelnemers geen selectie maken uit alle ideeën die op tafel liggen.
- geen duidelijke afspraken over het vervolg, waardoor de resultaten van de brainstorm in de la belanden en de denkinspanningen dus voor niets zijn geweest.
Dat kan leiden tot teleurstelling en een gebrek aan motivatie om een volgende keer weer mee te denken en tijd en effort te steken in de zoektocht naar nieuwe oplossingen, ideeën voor de organisatie.
In deze training leer je om een goede brainstorm van A tot Z dus van idee tot actie op te zetten. Springidee noemt een dergelijke brainstorm: een Creaboost©. Een korte creatieve sessie die ervoor zorgt dat je razendsnel originele en bruikbare oplossingen bedenkt.
Naast het leerresultaat kunnen we aan de hand van eigen ingebrachte vraagstukken de Creaboost doorlopen
De training brainstormen is geschikt voor mensen die al enige
kennis hebben van een creatief proces en creatief denken.
Zij hebben bijvoorbeeld de workshop Pling! al gevolgd of een
dergelijke kennismakingsworkshop bij een andere organisatie.
Na de workshop:
- Ken je de randvoorwaarden van een goede brainstorm
- Kun je technieken en tools inzetten om de creativiteit tijdens de brainstorm een boost te geven.
- Weet je hoe je maximaal resultaat uit een brainstorm kunt halen.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.