Brainstormen met impact

Type product
Tijdsduur
Trainer
Marieke van Dijk
Logo van Springidee
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Springidee heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 18 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Be Creative. Have Fun. Make History.

De inzet van je creatieve breinkracht levert plezier en resultaat. En ik stimuleer mensen, organisaties om die denkkracht optimaal te gebruiken om gelukkiger te leven en succesvoller te innoveren.

Bereik meer resultaat in minder tijd. Ontdek de geheimen van een goede brainstorm.

Brainstormen is een methode om gezamenlijk veel ideeën te bedenken om uiteindelijk tot één of twee TOP ideeën te komen. Deze methode is, volgens de overlevering, in de vorige eeuw bedacht door de reclameman Alex Osborne van het bekende bureau BBDO.

Veel mensen zien brainstormen als lekker bij elkaar zitten en ideeën uitwisselen. "Oh ja, dan gaan we weer met die geeltjes werken." Echter vaak blijkt dat organisaties of teams niet het maximale resultaat uit hun brainstorms halen.

Oorzaken hiervoor zijn:

  • een onduidelijke vraag of een vraag die niet motiverend werkt voor de deelnemers.
  • doordat niet de juiste…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Brainstormen, Kinderopvang management, Groepsdynamiek, Creatief denken en Creativiteit.

Be Creative. Have Fun. Make History.

De inzet van je creatieve breinkracht levert plezier en resultaat. En ik stimuleer mensen, organisaties om die denkkracht optimaal te gebruiken om gelukkiger te leven en succesvoller te innoveren.

Bereik meer resultaat in minder tijd. Ontdek de geheimen van een goede brainstorm.

Brainstormen is een methode om gezamenlijk veel ideeën te bedenken om uiteindelijk tot één of twee TOP ideeën te komen. Deze methode is, volgens de overlevering, in de vorige eeuw bedacht door de reclameman Alex Osborne van het bekende bureau BBDO.

Veel mensen zien brainstormen als lekker bij elkaar zitten en ideeën uitwisselen. "Oh ja, dan gaan we weer met die geeltjes werken." Echter vaak blijkt dat organisaties of teams niet het maximale resultaat uit hun brainstorms halen.

Oorzaken hiervoor zijn:

  • een onduidelijke vraag of een vraag die niet motiverend werkt voor de deelnemers.
  • doordat niet de juiste mensen aan tafel zitten.
  • doordat de deelnemers geen selectie maken uit alle ideeën die op tafel liggen.
  • geen duidelijke afspraken over het vervolg, waardoor de resultaten van de brainstorm in de la belanden en de denkinspanningen dus voor niets zijn geweest.

Dat kan leiden tot teleurstelling en een gebrek aan motivatie om een volgende keer weer mee te denken en tijd en effort te steken in de zoektocht naar nieuwe oplossingen, ideeën voor de organisatie.

In deze training leer je om een goede brainstorm van A tot Z dus van idee tot actie op te zetten. Springidee noemt een dergelijke brainstorm: een Creaboost©. Een korte creatieve sessie die ervoor zorgt dat je razendsnel originele en bruikbare oplossingen bedenkt.

Naast het leerresultaat kunnen we aan de hand van eigen ingebrachte vraagstukken de Creaboost doorlopen

De training brainstormen is geschikt voor mensen die al enige kennis hebben van een creatief proces en creatief denken. 
Zij hebben bijvoorbeeld de workshop Pling! al gevolgd of een dergelijke kennismakingsworkshop bij een andere organisatie.

Na de workshop:

  • Ken je de randvoorwaarden van een goede brainstorm
  • Kun je technieken en tools inzetten om de creativiteit tijdens de brainstorm een boost te geven.
  • Weet je hoe je maximaal resultaat uit een brainstorm kunt halen.
Er zijn nog geen ervaringen.
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Brainstormen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Marieke van Dijk - Be Creative. Have Fun. Make History.
Marieke van Dijk
Be Creative. Have Fun. Make History.
8,8

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Stuur een e-mail naar help+flanders@springest.be