Basisopleiding marketing
Startdata en plaatsen
placeAntwerpen 26 apr. 2024check_circle Startgarantie |
Beschrijving
Ben je nieuw in een marketingfunctie en heb je nood aan kennis en jargon om mee te kunnen praten met uw collega’s, marketingbureau of uw klanten en leveranciers?Over de cursus
Je bent in een marketingfunctie terecht gekomen en hebt nood aan kennis en jargon om mee te kunnen praten met jouw collega’s, marketingbureau of jouw klanten en leveranciers? Of je wil je opgedane kennis van een poos geleden opfrissen en aftoetsen of je marketing future proof is? Je wil je bedrijfsdoelstellingen bereiken?
Dan heb je een duidelijke marketingstrategie nodig!
Bovendien moet je klanten binnenhalen en een duurzame relatie met je klanten opbouwen, kortom je business moet “verkopen”. Marketing is de bran…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Over de cursus
Je bent in een marketingfunctie terecht gekomen en hebt nood aan
kennis en jargon om mee te kunnen praten met jouw collega’s,
marketingbureau of jouw klanten en leveranciers? Of je wil je
opgedane kennis van een poos geleden opfrissen en aftoetsen of je
marketing future proof is? Je wil je bedrijfsdoelstellingen
bereiken?
Dan heb je een duidelijke marketingstrategie
nodig!
Bovendien moet je klanten binnenhalen en een duurzame relatie met
je klanten opbouwen, kortom je business moet “verkopen”. Marketing
is de brandstof voor je verkoop en de motor van je onderneming!
Vandaag zijn strategische marketingkennis en –skills een absolute
must om overeind te blijven in de huidige snel veranderende,
dynamische en competitieve markt.
Met deze 5-daagse opleiding krijgt je de essentie van
marketingstrategie onder de knie. Je krijgt waardevolle inzichten
en tools om je organisatie en de markt te begrijpen, te evalueren
en actie te ondernemen.
Over de docent
Ben Toremans startte na zijn studies Communicatie en Marketing, zijn carrière als zelfstandig ondernemer. Bijna 14 jaar lang leidde hij een bedrijf in Marketingcommunicatie & Audiovisuele Producties.Hierna werkte hij 5 jaar in een Mediabedrijf, voornamelijk in Sales en Productmanagement. Hij stond mee aan de wieg van de digitalisering van het medialandschap. Vervolgens bouwde hij een Internationale carrière uit binnen de distributie van FMCG. Verantwoordelijk voor Marketing in België en Luxemburg in Retail Food/Non-food distributie, 5 jaar lang.
Sinds 2014 is Ben actief binnen het domein van HR, Coaching, Leadership Development & Executive Search (Headhunting) onder andere voor een Internationale Zweedse HR Groep.
Verder doceert hij Communicatie, Marketing, Sales, HR & Business gerelateerde vakken aan de PXL Hogeschool in Hasselt als Lector en aan de Syntra opleidingscentra van Antwerpen & Leuven als Docent & Trainer.
Programma
Dag 1
- Wat is marketing & de analysefase?
- Via de 4 tot 7 P’s, vandaag de C’s gaan we dieper in op de parameters om de markt te begrijpen;
- De interne analyse of de focus op de eigen organisatie;
- Daarna de externe analyse of de analyse van de Markt. Wat is de markt?
- We brengen alle strategische partijen die in de markt actief zijn in kaart.
Dag 2
- De klant centraal;
- Wie zijn de belangrijkste spelers en invloeden in de markt?
- Hoe segmenteren we de markt?
- Hoe definiëren we onze doelgroep?
- Maak kennis met het STP proces, segmentatie, targetting en positionering.
Dag 3
- Waardepropositie - Elk bedrijf of organisatie heeft een duidelijk aanbod of waarde-propositie nodig.
- Hoe versterken we onze marktpositie en wat met de concurrentie? In deze module leer je de waarde vanuit verschillende perspectieven te bekijken. Vanuit de aanbieder, vanuit de klant of de markt.
- Op die manier leer je een klantgerichte waardepropositie opstellen.
Dag 4
- Digitale marketing;
- Wat zijn vandaag de uitdagingen en hoe organiseer je op een digitale manier een connectie met de klant;
- Grondige basis digitale marketing met oog voor je website, social media, content marketing, kortom hoe word je digitaal gevonden door jouw klanten.
Dag 5
- Hoe stel je een Marketingactieplan & communicatieplan op?
- Hoe plan en communiceer je succesvolle
marketingactiviteiten?
Voor wie
Doelgroep
Ben je nieuw in marketing of werk je nauw samen met het marketingteam van uw organisatie? Dan is deze opleiding zeker en vast iets voor jou. Met deze opleiding bouw je een stevige marketingbasis op. Je wint aan vertrouwen om deel te nemen aan marketingdiscussies. Daarnaast kan je ook jouw professionele relaties met marketingcollega’s verder verdiepen.Syntra AB - Leren van professionals
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.